رئیس صنعت، معدن و تجارت استان لرستان از افتتاح 9 طرح صنعتی در این استان خبر داد.

حجت الله بیرانوند ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح خط تولید ماءالشعیر شیشه ای شرکت دریا کولاک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تا پایان هفته دولت 9 واحد صنعتی تولیدی در استان افتتاح می شود، اظهار داشت: امروز نیز خط تولید ماءالشعیر شیشه ای شرکت دریا کولاک افتتاح شد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی خط تولید جدید ماءالشعیر شیشه ای در این کارخانه 20 میلیارد ریال هزینه شده است، یادآور شد: این کارخانه بدون اخذ تسهیلات توانسته است فعالیت خود را آغاز و توسعه دهد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با تاکید بر اینکه این کارخانه دارای برند معتبری در کشور است، گفت: این محصول بازار خوبی در کشور دارد و با توجه به فراهم کردن زیرساختهای توسعه توسط شرکت دریا کولاک توانسته است تولیدات با کیفیت و معتبر را به بازار ارائه کند.

بیرانوند ادامه داد: طی دو ماه آینده طرح های توسعه ای از جمله تولید آبمیوه های گازدار برای این کارخانه در دستورکار شرکت قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح 9 واحد صنعتی تولیدی در هفته دولت اظهار داشت: این واحدها شامل واحدهای تولید سنگ، فلز و فوم می شود و در 4 شهرستان بروجرد، خرم آباد، دورود و کوهدشت قرار دارند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با بیان اینکه این تعداد واحد صنعتی با اعتبار 60 میلیارد ریال برای 150 نفر شغل ایجاد می کنند، تصریح کرد: 80 درصد سرمایه این واحدهای تولیدی تسهیلات و 20 درصد دیگر نیز آورده خود شخص است.