مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار:

خط مشی جامعه نیکوکاری ابرار اهمیت به تحصیل و آموزش است

آیین اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد لرستانی با حضور فعالان اقتصادی و مسئولان استان به همت جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد.

 

khamnavi.JPG

 

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد؛ به عنوان یکی از پیشروترین اتاق‌های ایران در اجرای طرح حمایت تحصیلی یاد کرد و افزود: طرح حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد مناطق محروم در 15 استان اجرا می‌شود که اتاق خرم‌آباد نسبت به دیگر استان‌ها پیشقدم بوده است.

علی‌اصغر خامنوی به معرفی جامعه نیکوکاری ابرار پرداخت و گفت: این جامعه نیکوکاری، سازمانی غیر دولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و مردم‌نهاد و وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است که در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

وی از تکریم و ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در جامعه، پاسداری از حریم منزلت اجتماعی فعالان بخش خصوصی، کمک به رشد فعالیت‌های خیرخواهانه و مساعدت مؤسسات خیریه در انجام امور خیر به عنوان بخشی از مأموریت‌های جامعه نیکوکاری ابرار برشمرد.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار اضافه کرد: این جامعه وظیفه‌ی خود می‌داند با تشویق، قدرشناسی، افزودن دانش و تجربه، تبلیغ، تسهیل فعالیت‌ها، گسترش ارتباطات نیکوکاران، آنان را در هم‌افزایی و ارتقاء اثربخشی و کارایی یاری کند.

خامنوی ادامه داد: هم‌چنین جامعه نیکوکاری ابرار بر مبنای مأموریت خود مصمم و متعهد است با ترغیب و همراه کردن فعالان عرصه‌ی نیکوکاری، به گونه‌ای عمل کند که علاوه بر هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، در دست‌یابی به اهداف کلان خود از جمله اصلاح فرهنگ و نگرش نیکوکاری در جامعه، گسترش فرهنگ خدمت به همنوعان و ارتقاء فرهنگ طبقات محروم و نیازمند و بالا بردن اثربخشی نیکوکاری، نقش مؤثری در جامعه ایفا کند.

 

taghdir 2.JPG

 

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خط مشی جامعه نیکوکاری ابرار در طرح حمایت تحصیلی دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم و روستایی، اهمیت به تحصیل و آموزش است.

خامنوی تصریح کرد: جامعه نیکوکاری ابرار در این طرح تلاش می‌کند تا با حفظ شأن انسانی دانش‌آموزان، از نیازمندپروری پرهیز و آنها را در ساختن آینده‌ای روشن یاری نماید.

وی به روش حمایت از افراد در جامعه نیکوکاری ابرار اشاره کرد و بیان داشت: به این منظور دانش‌آموزان مستعد تحصیل از طریق نمایندگان آن جامعه در اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور با همکاری سازمان‌هایی مانند بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد و دیگر مؤسسات حمایتی در واحد حمایت تحصیلی جامعه نیکوکاری ابرار توسط مددکاران شناسایی و پس از تکمیل پرونده، در سیستم سامانه سراسری جامعه نیکوکاری ابرار ثبت و مورد حمایت فعالان اقتصادی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار تأکید کرد: تا زمانی که دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد مناطق محروم پیشرفت تحصیلی داشته باشند تحت حمایت این جامعه قرار دارند.

 

mojri.JPG

 

خامنوی در ادامه سخنان خود گفت: جامعه نیکوکاری ابرار در تلاش است تا با شناسایی و فراهم نمودن بستر مناسب، فرصت یاری رساندن به نیازمندان جامعه را با کارایی و تأثیرگذاری در دسترس تمامی فعالان اقتصادی بخش خصوصی قرار دهد.

 

رییس اتاق خرم‌آباد:

اهمیت نیروی انسانی در توسعه‌ی پایدار به منزله‌ی دارایی نامشهود است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز در این آیین گفت: اهمیت نیروی انسانی در توسعه‌ی پایدار به منزله‌ی دارایی نامشهود است.

حسین سلاح‌ورزی به کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان لرستانی اشاره و اضافه کرد: استعدادهای تحصیلی در تمامی مقاطع وجود دارد و یکی از وظایف بخش خصوصی، مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

 

selahvarzi.dr..JPG

 

وی؛ توانمندسازی روستایی با نگاه توسعه‌ی پایدار و طرح حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد به عنوان دو مأموریت کاری جامعه نیکوکاری ابرار دانست و گفت: فعالان اقتصادی بخش خصوصی باید با حمایت خود زمینه‌ی بالفعل شدن استعدادهای بالقوه‌ی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد را فراهم آورند.

 

 

taghdir.JPG

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

باید با مشارکت نیکوکاران، آموزش و پرورش را سبک و چابک کرد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان هم گفت: باید با مشارکت نیکوکاران و خیّران آموزش و پرورش را سبک و چابک کرد.

کریمی‌فر به اهمیت جامعه نیکوکاری ابرار در لرستان اشاره کرد و بیان داشت: وجود چنین مؤسساتی در لرستان موجب فراهم آوردن مسیر علم‌آموزی برای دانش‌آموزان مستعد محروم می‌شود.

 

karimi.JPG

 

وی اعلام کرد: آموزش و پرورش لرستان مفتخر است از رتبه‌ی 31 کشوری به یک کشوری و کسب رتبه‌ی تک‌رقمی کنکور برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان؛ نخبه‌پروری و انگیزه‌زایی را روش کار سازمان متبوع خود برشمرد و تصریح کرد: با شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و ارائه‌ی راهکارهای علمی بومی محلی و منطقه‌ای می‌توان شاهد ارتقاء کیفیت آموزش بود.

 

IMG_2841.JPG

 

کریمی‌فر با بیان اینکه 307 هزار دانش‌آموز در لرستان در مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: سیاست مشارکت‌پذیری دستگاه‌های حقیقی و حقوقی می‌تواند آموزش و پرورش را به اهداف خود که همان شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان است برساند.

بر اساس این گزارش؛ به جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد لرستانی توسط جامعه نیکوکاری ابرار بورس تحصیلی اعطا شد.

 

 

radif 45.JPG

 

jamee.JPG