اتاق بازرگانی ، صنایع ،معادن و کشاورزی خرم آباد یک هیات تجاری – بازاریابی را اوایل اردیبهشت ماه سالجاری به کشور چین اعزام نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اتاق بازرگانی خرم آباد، هیات تجاری – بازاریابی استان لرستان به سرپرستی ریاست اتاق بازرگانی خرم آباد جناب آقای دکتر حسین سلاح ورزی و با هدف آشنایی تجار استان با بازار چین، تبادل اطلاعات در زمینه های اقتصادی ، معرفی مزیتهای استان لرستان و دعوت به سرمایه گذاری های مشترک به کشور چین اعزام شد.

بنا بر این گزارش ، ملاقات با اعضا تشکلهای بازرگانی در گوانگجو بازدید از مراکز تجاری و صنعتی چین ،ملاقات با  صاحبان شرکتهای مطرح چینی و جلسه مشاوره ای با بازرگانان موفق ایرانی و  چینی از جمله مهمترین برنامه های هیات اعزامی لرستان به چین می باشند.

شایان ذکر است ، نقش فعال چین در اقتصاد جهانی و قابلیت‌های بالای این کشور در عرصه اقتصادی و تجاری ، محدودیت‌های ایجاد شده برای جمهوری اسلامی از سوی اروپا و آمریکا که اقتضا می کند نقطه ثقل روابط اقتصادی بر روی کشور چین متمرکز شود، همچنین بازدید از نمایشگاه بین المللی صادرات و واردات چین که سالانه دو بار در بهار و پاییز برگزار می شود از مهمترین دلایل اعزام هیات به کشور چین می باشند.