مدیر آمار و طلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: استفاده از تجارب سایر استان ها در زمینه بهبود فضای کسب و کار موثر است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان ؛ محمدرضا دوست محمدی روز چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوص در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان اظهار داشت: تشویق فعالان اقتصادی به مشارکت مستمر در طرح و افزایش تعداد نمونه‌های طرح در زیر مجموعه سه اتاق در سطح شهرستان‌های استان یکی از راهکارها برای بهبود فضای کسب و کار است.

وی گفت: همچنین برگزاری جلسات هم اندیشی با فعالان اقتصادی مشارکت کننده در طرح در ادوار مختلف با حضور مسئولان استانی مرتبط با محیط کسب و کار می‌تواند از دیگر راهکارهای بهبود فضای کسب و کار باشد.

وی استفاده از تجارب سایر استان‌ها در زمینه بهبود محیط کسب و کار را راه موثر در بهبود فضای کسب و کار دانست.

دوست محمدی بیان کرد: تمرکز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برحل مشکلات اساسی قابل حل در سطح استان و پیگیری رفع مشکلات با برگزاری جلسات کارشناسی در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، عرضه کالا و محصولات قاچاق در بازار ایران، دشواری تامین مالی بانک‌ها، بی ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار همچنین تولید و عرضه نسبتاً آزاد کالاهای غیراستاندار و تقلبی در بازار از موانع کسب و کار در بهار ۹۸ می‌باشد.