رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان:

اتاق سرمایه‌گذاری گردشگری لرستان تشکیل می‌شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان از تشکیل اتاق سرمایه‌گذاری حوزه‌ی گردشگری در این استان خبر داد.

 

IMG_8379.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ حسین سلاح‌ورزی که در جلسه‌ی کمیسیون گردشگری و خدمات این اتاق سخن می‌گفت، با تقدیر از تلاش‌های اعضای کمیسیون گردشگری این اتاق گفت: یکی از ارزشمندترین بخش‌هایی که در مسیر توسعه قابلیت کار مفید فراوانی دارد، حوزه‌ی گردشگری است.

وی افزود: کمیسیون‌ها بازوان توانمند اتاق هستند و می‌توانند ارکان تصمیم‌سازی برای کارهای اجرایی باشند و هر چقدر کمیسیون‌ها فعالیت جدی و مثبت داشته باشند، مسلما اتاق هم در حوزه‌ی اجرایی به همان اندازه موفق خواهد بود.

 

selahvarzi. dr.JPG

 

سلاح‌ورزی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای رفع موانع توسعه‌ی گردشگری استان اظهار داشت: می‌توانیم از دل جلسات کمیسیون گردشگری موضوعات موثر و اجرایی خوبی برای طرح در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان بیرون بکشیم.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان به تشکیل اتاق سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری لرستان هم اشاره کرد و گفت: تشکیل این اتاق، ایده‌ی خوبی است که از آن حمایت به عمل می‌آوریم.

وی افزود: البته باید به گونه‌ای عمل کنیم که مانند برخی حوزه‌های دیگر، شائبه‌ی موازی‌کاری وجود نداشته باشد.

 

IMG_8382.JPG

 

سلاح‌ورزی بیان داشت: اتاق سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی گردشگری می‌تواند برای شناسایی مسائل و مشکلات پیش روی توسعه‌ی گردشگری استان و همچنین حمایت از فعالان این بخش بسیار موثر باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان عنوان داشت: کمیسیون گردشگری اتاق لرستان پتانسیل بالایی برای راه‌اندازی و ایجاد اتاق سرمایه‌گذاری گردشگری استان دارد و بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم هسته‌ی اولیه این اتاق در همین کمیسیون بنا گذاشته شود.

 

IMG_8386.JPG

 

حسین سلاح‌ورزی در بخش دیگری از سخنانش به دیگر دستورکار جلسه اشاره کرد و گفت: تدوین طرح جامع گردشگری هم ایده‌ی خوبی است، اگرچه به نظر می‌رسد چنین طرحی در گذشته آماده شده باشد.

وی افزود: اگر چنین طرحی وجود داشته باشد، باید مورد بازنگری قرار گرفته، به‌روز شود و با طرح توسعه‌ی گردشگری کشور هم مقایسه شود.

سلاح‌ورزی گفت: اگر در همین خصوص سرفصل‌هایی در کمیسیون آماده شود، می‌تواند از این خطر که بیرون از استان بخواهند به صورت کتابخانه‌ای طرحی را به استان تحمیل نمایند، جلوگیری کند.

 

IMG_8389.JPG

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در خصوص ضرورت معرفی سوغات لرستان هم گفت: در اتاق لرستان سال‌هاست به این موضوع پرداخته‌ایم، اگرچه اقدام عملی مشخصی صورت نگرفته است.

حسین سلاح‌ورزی بیان داشت: اتاق از هر ساز و کاری که در زمینه‌ی ایجاد و معرفی یک محصول به عنوان سوغات و برند لرستان فعالیت کند و کار را جلو ببرد به صورت جدی حمایت می‌کند.