رییس اتاق خرم‌آباد در کمیسیون گردشگری:

اتاق خرم‌آباد برای تدوین برنامه گردشگری لرستان آمادگی دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات این اتاق اظهار داشت: اتاق خرم‌آباد برای تدوین برنامه گردشگری لرستان آمادگی دارد.

 

IMG_6207.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری لرستان اطلاعات پایه و درستی نداریم، گفت: پیش از شروع هر گونه کار دیگری لازم است این اطلاعات را به دست آوریم.

وی، ارائه گزارشات متفاوت توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف را یکی از مشکلات حوزه گردشگری لرستان عنوان کرد و افزود: در این راستا بایستی اطلاعات واقع‌بینانه و مستند باشد.

 

hosein selah varzi.JPG

 

سلاح‌ورزی، آمادگی اتاق خرم‌آباد برای تدوین برنامه گردشگری لرستان را اعلام نمود و ادامه داد: برای این منظور به ابزار و امکاناتی نیازمندیم که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد می‌تواند فراهم ساختن بخشی از آن را به عهده بگیرد.

رییس پارلمان بخش خصوصی اضافه کرد: همچنین به منظور شکوفایی حوزه گردشگری لرستان، ما می‌توانیم دعوت از سفرای کشورها و سرمایه‌گذاران خارجی را عهده‌دار شویم.

 سلا‌ح‌ورزی ادامه داد: به منظور اجرایی کردن این ایده می‌توانیم آن را در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و یا در جلسه‌ای مجزا با استاندار لرستان که همواره حامی بخش خصوصی بوده است، مطرح کنیم.

 

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق خرم‌آباد مطرح کرد:

امتناع مدیران دستگاه‌های اجرایی از ارائه‌ی اطلاعات پایه به بخش خصوصی

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز در این جلسه گفت: در جمع‌آوری اطلاعات پایه گردشگری به اطلاعات استخراج شده توسط دستگاه‌های اجرایی نیازمندیم که متأسفانه آن‌ها این مورد را محرمانه تلقی کرده و از ارائه‌ی گزارشات به بخش خصوصی خودداری می‌کنند.

 

asadollah beiranvand.JPG

 

اسداله بیرانوند تأکید کرد: به همین دلیل از رییس اتاق خرم‌آباد می‌خواهیم این موضوع را به مدیریت ارشد استان منتقل کنند تا ایشان هم در جلسه شورای اداری به مدیران تحت امر خود گوشزد نمایند.

 

عضو کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق خرم‌آباد:

شریک کردن جوامع محلی در گردشگری ضروری است

عضو کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز در این جلسه با بیان این‌که این کمیسیون به دنبال ایفای نقش یک دستگاه دولتی نیست، اظهار داشت: برای اجرایی و عملیاتی کردن این برنامه، شریک کردن جوامع محلی در گردشگری ضروری است.

 

mehrdad zarinjouei.JPG

 

مهرداد زرین‌جویی تأکید کرد: بایستی گردشگری را با نیازمندی اقتصادی جامعه بسط دهیم و اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم نان گردشگری را سر سفره مردم آورده‌ایم.

وی، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد را در توسعه گردشگری لرستان ضروری دانست و گفت: اطلاعات گردشگری را باید به زندگی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم وارد نماییم.

 

 

عضو کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق خرم‌آباد:

اعضای کمیسیون گردشگری دلسوز شهر هستند

یکی دیگر از اعضای کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز در این جلسه اظهار داشت: اعضای این کمیسیون دلسوز شهر هستند و مشکلات را بهتر از مسئولان درک می‌کنند.

 

rostam koushki.JPG

 

رستم کوشکی به برنامه‌های اجرا شده‌ی شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم‌آباد برای توسعه گردشگری طی سال جاری اشاره و اضافه کرد: 500 تخته چادر رایگان برای اسکان مسافران نوروزی در پارک‌های مرکز لرستان دایر شد.

وی با بیان این‌که در این راستا نیز آسفالت معابر اصلی سطح شهر در دستور کار شهرداری خرم‌آباد قرار گرفت، اذعان داشت: خوشبختانه با این اقدامات، خرم‌آباد را در اذهان مسافران نوروزی ماندگار کردیم.

 

عضو کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق خرم‌آباد:

باید با رونق گردشگری، نان بر سر سفره‌ی مردم بیاوریم

دیگر عضو کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد هم در این جلسه با مثبت ارزیابی کردن اقدامات رییس اتاق مرکز لرستان در خصوص رونق گردشگری استان، اظهار داشت: خوشبختانه در هر پروژه‌ای که ایشان ورود پیدا کرده‌ ما شاهد رونق و شکوفایی آن طرح و برنامه بوده‌ایم.

 

 

مظفر افشار با تأکید بر این‌که مدیریت صحیح و اصولی رییس اتاق خرم‌آباد موجب شده است رؤسای کانون سراسری پیمانکاران ایران، بارها لرستان را برای تفریح انتخاب نمایند، تصریح کرد: به همین دلیل معتقدم آقای سلاح‌ورزی در راه‌اندازی مجموعه فرهنگی حمام گپ خرم‌آباد نیز موفق عمل خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قابلیت‌های منحصر به فرد روستای “سنگ‌تراشان” خرم‌آباد اشاره و اضافه کرد: این روستا که در محدوده‌ی آبشارهای “نوژیان” و “وارک” واقع شده قابلیت انتخاب شدن به عنوان مکان گردشگری را دارا است.

پدر بلوط ایران در تکمیل سخنان خود افزود: در این راستا سرمایه‌گذارانی را از استان‌های اصفهان و کرمانشاه به لرستان دعوت کردیم که آن‌ها فراهم شدن زیرساخت‌ها از جمله تأمین امنیت منطقه توسط مدیریت ارشد استان را خواستار شدند.

افشار ادامه داد: متأسفانه به دلیل تعلل اداره‌کل منابع طبیعی لرستان، اهالی روستا با گاوآهن و تراکتور قسمت‌های همجوار آبشار وارک و دشت لاله را شخم می‌زنند که انتظار داریم استاندار لرستان در این خصوص ورود پیدا کند.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم از طریق رونق گردشگری منطقه، نان را بر سر سفره‌ی اهالی روستا بیاوریم قطعاً همکاری و همراهی آن‌ها را شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌ی بام خرم‌آباد اشاره کرد و بیان داشت: در نوروز امسال، 1300 دستگاه اتومبیل از این پروژه بالا رفتند که از این میزان، تنها یک‌سوم آن‌ها پلاک بومی داشتند و دو سوم باقی‌مانده غیربومی بودند.

 

IMG_6211.JPG

 

افشار خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌ها‌ی مناسب، شرایط اقامت بخشی از گردشگران را در لرستان فراهم نماییم، به چرخه اقتصاد استان کمک کرده‌ایم.

وی افزود: برای این منظور می‌توانیم از ظرفیت کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد و 60 انجمن زیست محیطی در لرستان بهره بگیریم.