صبحانه‌ی کاری رئیس و هیأت نمایندگان اتاق خرم‌آباد با مدیران و مسئولان صدا و سیمای مرکز لرستان

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: استان لرستان با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب، متأسفانه هنوز نرخ سرمایه‌گذاری پایینی دارد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد به نقل از مهر، حسین سلاحورزی در حاشیه‌ی صرف صبحانه‌ی کاری با مدیران و مسئولان صدا و سیمای مرکز لرستان اظهار داشت: این جلسه با هدف گسترش تعامل و همکاری صدا و سیمای مرکز لرستان با نماینده‌ی بخش خصوصی یعنی اتاق بازرگانی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل اتاق بازرگانی در ایران 130 سال قدمت دارد، اما در لرستان 17 سال است که اتاق ایجاد شده، تصریح کرد: بر اساس اسناد قانونی اتاق بازرگانی به عنوان نماینده‌ی بخش خصوصی در کشور فعالیت می‌کند.

 

11.jpg

 

لرستان در اغلب سرانه‌ها نصف یا کمتر از میانگین کشوری بوده است

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد با اشاره به اینکه متأسفانه استان لرستان همواره از نظر مقایسه‌ی پارامترهای اقتصادی با متوسط کشوری فاصله‌ی بسیاری داشته است، افزود: در شرایطی هم که کشور رشد اقتصادی مثبت داشته، لرستان از نظر تولید ناخالص نصف میانگین کشور را داشته است.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه لرستان در اغلب سرانه‌ها نصف یا کمتر از میانگین کشوری بوده است، یادآور شد: متأسفانه این در حالی است که لرستان در پارامترهای نامطلوب مثل نرخ بیکاری، دو برابر نُرم کشوری بوده که بر اساس آمار رسمی نُرم اشتغال در لرستان منفی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش مؤثر صدا و سیما در پیگیری مسائل اقتصادی گفت: انتظاری که مردم از صدا و سیما به عنوان یک رسانه‌ی معتمد دارند این است که از نظر تحلیل و پایش اتفاقات اقتصادی جدی‌تر و با نگاه ویژه برخورد کند.

 

لرستان نرخ سرمایه‌گذاری پایینی دارد

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد با اشاره به اینکه در دو سال اخیر فعالیت‌های قابل قبول و ارتباطات خوبی در بحث اقتصادی در صدا و سیمای لرستان انجام شده است، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر صدا و سیما نگاه ویژه‌ای به مسائل اقتصادی داشته و در انعکاس مشکلات اقتصادی برنامه‌های اختصاصی خوبی داشته است.

سلاح‌ورزی در ادامه‌ی سخنان خود با بیان اینکه قانون جایگاه و ابزار خاصی را در اختیار اتاق بازرگانی قرار داده است، تصریح کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یکی از این ابزارهاست که در ماه‌های اخیر توانسته است در لرستان موانع رشد اقتصادی را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه استان لرستان علی‌رغم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب متأسفانه هنوز نرخ سرمایه‌گذاری پایینی دارد، ادامه داد: وقتی سرمایه‌گذار در استان حضور پیدا نکند، نمی‌توان شاهد رشد و توسعه‌ی اقتصادی بود.

 

 

11 (2).jpg

 

صدا و سیما می‌تواند کارهای بهتری را در حوزه‌ی اقتصاد ارائه دهد

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد با اشاره به اینکه صدا و سیما به عنوان یک رسانه‌ی عام و فراگیر که مردم به آن توجه زیادی دارند می‌تواند در حوزه‌ی اقتصادی مؤثر عمل کند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد صدا و سیما می‌تواند کارهای بهتری را در حوزه‌ی اقتصاد ارائه دهد.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که ارائه‌ی گزارشات و آمار در برنامه‌های صدا و سیما به صورت یک طرفه بوده است، یادآور شد: در برنامه‌های اقتصادی بیشتر بخش دولتی می‌آیند و ارائه‌ی گزارش و آمار می‌دهند.

وی تصریح کرد: اگر در برنامه‌های اقتصادی از کارشناسان بخش خصوصی نیز استفاده شود، شاید بهتر باشد.

 

50 انجمن تخصصی صنفی در لرستان فعالیت می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد با اشاره به اینکه اتاق خرم‌آباد هفت کمیسیون تخصصی فعال دارد، اظهار داشت: در این کمیسیون‌ها خبره‌ترین افراد حضور دارند که اطلاعات و آگاهی اقتصادی آنها قابل ارائه در برنامه‌های مختلف است.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه بیش از 50 انجمن تخصصی صنفی در لرستان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این ظرفیت‌های خوب در لرستان وجود دارد که می‌توانند در ارائه‌ی گزارش، آمار و کارشناسی برنامه‌های اقتصادی فعالیت داشته باشند.

 

جای برنامه‌های چالشی اقتصادی در صدا و سیمای لرستان خالی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه جای برنامه‌های چالشی اقتصادی در صدا و سیمای لرستان خالی است، یادآور شد: اگر برنامه‌های اقتصادی مثل”پایش” در صدا و سیمای مرکز لرستان تولید شود، می‌تواند به تحرک مدیران در فرآیند توسعه‌ی اقتصادی کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به صرف تعریف تعدادی پروژه‌ی عمرانی خود را قانع می‌کردیم که در حال توسعه هستیم، افزود: این در حالی است که تنها با عنوان کردن پروژه‌های سد سازی، راه‌آهن و … توسعه‌ی اقتصادی اتفاق نمی‌افتد.

 

 

11 (3).jpg

 

اعلام آمادگی صدا و سیمای لرستان برای استفاده از کارشناسان اقتصادی اتاق خرم‌آباد

معاون صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: آمادگی وجود دارد که از کارشناسان اقتصادی اتاق بازرگانی در برنامه‌های مختلف اقتصادی استفاده کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد به نقل از مهر؛ محمد بازوند نیز در این نشست با اشاره به اینکه همه‌ی ما مایل به این هستیم که استانی پرتوان و برخوردار در همه‌ی بخش‌ها داشته باشیم، اظهار داشت: باید به عنوان وظیفه و رسالت ملی در راه توسعه‌ی استان قدم برداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هم معاونت صدا و هم معاونت سیمای مرکز لرستان به صورت 24 ساعته اجرای برنامه دارند، تصریح کرد: در برنامه‌ها و دستورالعمل‌های ما آمده است که در 10 موضوع به صورت اصلی باید برنامه داشته باشیم که یکی از این موارد موضوع اقتصاد است.

معاون صدای صدا و سیمای مرکز لرستان با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم که بیشترین ساعات پخش خود را به این 10 موضوع که اقتصاد نیز جزو آنها است اختصاص دهیم، افزود: ما بیشتر به دنبال این هستیم که با نگاه مثبت مسائل را عنوان کنیم و به ارائه‌ی توانمندی‌های استان بپردازیم.

بازوند با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در لرستان دو برابر میانگین کشوری است و در حوزه‌ی صنعت هم جزو پنج استان ضعیف کشور هستیم، اظهار داشت: اما خوشبختانه در حوزه‌ی امنیت جزو استان‌های امن کشور هستیم.

 

 

11 (4).jpg

 

وی با بیان اینکه می‌توانیم از توانمندی‌های استان برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم، گفت: استان لرستان به مراتب امن‌تر از استان‌هایی مثل اصفهان و البرز است اما به عنوان نا امن معرفی شده است.

معاون صدای صدا و سیمای مرکز لرستان با اشاره به اینکه متأسفانه در رابطه با تعامل و همکاری با اتاق بازرگانی قصور از ما بوده است که نتوانسته‌ایم به خوبی ورود پیدا کنیم، اظهار داشت: در رابطه با استفاده از کارشناسان اقتصادی از بخش دولتی در میزگردهای اقتصادی نیز شاید به خاطر این باشد که نتوانسته‌ایم تعامل و ارتباط خوبی با اتاق بازرگانی برقرار کنیم.

 

11 (5).jpg

 

بازوند با تأکید بر اینکه ما آمادگی این را داریم که در خدمت کارشناسان اقتصادی اتاق خرم‌آباد باشیم، تصریح کرد: ما به دنبال مطلب چالشی در حوزه‌ی اقتصاد هستیم؛ چراکه نقد منصفانه است که باعث پیشرفت می‌شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی بخش دولتی تنها به ارائه‌ی بیلان کاری می‌پردازند، یادآور شد: این آمادگی وجود دارد که از کارشناسان اقتصادی اتاق بازرگانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی استفاده کنیم.

معاون صدای صدا و سیمای مرکز لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم بخشی از پرداخت‌های خود را به صورت درآمد استانی کسب کنیم، اظهار داشت: ما می‌توانیم در رابطه با تولید برنامه‌های اقتصادی به صورت مشارکتی قرارداد ببندیم.

بازوند با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز لرستان آمادگی دارد به صورت مشارکتی برای تولید برنامه‌های اقتصادی تعامل کند، افزود: در تولید این برنامه‌ها دستگاه‌هایی که می‌خواهند بیش‌تر از آنچه که تعهد صدا وسیما است برنامه تولید کنند، می‌توانند با قرارداد مشارکتی هزینه‌ی تولید را نصف کنند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد به نقل از مهر؛ در ادامه‌ی این نشست با اهداء هدایایی از نگاه مسئولان صدا و سیما به مسائل اقتصادی، تولید و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی تقدیر شد.

 

11 (1).jpg