به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان ؛ علی علیخانی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان در جلسه کمیته کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد با اشاره به مشکلات حوزه کسب و کار پیمانکاران گفت: بحث تفسیر به رای آیین نامه‎ها توسط برخی افراد ذی نفع یکی از این مشکلات است به نحوی که دستگاه‎ها و پیمانکاران هر کدام به نفع خود آیین نامه را تفسیر می‎کنند.

وی عنوان کرد: روش تعیین دامنه قیمت مناقصات روش خوبی است که در بیشتر مناقصات از آن استفاده می‎کنیم.

علیخانی با بیان اینکه در برخی پروژه‎ها ممکن است پیمانکار توانایی اتمام کار را ندارد، ادامه داد: یکی از راه‎های برخورد با این مشکلات، روش تعیین دامنه قیمت مناقصات است چراکه قیمت‎های پرت را از لحاظ پلوس و مینوس از دامنه مجموعه خارج می‎کند و نزدیک به قیمت مناسب می‎کند.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: پیشنهاد می‎شود تا انجا که امکان دارد فرمول تعیین دامنه قیمت جزو اسناد مناقصه ابلاغ شود تا افرادی که می‎خواهند قیمت دهند، حدود قیمت دستشان باشد.

وی با اشاره به صورت جلسه پاکت‎های الف و ب در قوانین برگزاری مناقصات تصریح کرد: کمیته‎ای فنی داریم که همه امتیازات را در این جلسه بررسی می‎کند و یکی از امتیازاتی که روی آن تاکید داریم راجع به رضایتمندی دستگاه از لحاظ کیفی و زمانبندی انجام پروژه‎ توسط پیمانکاران است و این موضوع برای ما بسیار با اهمیت است.

علیخانی با اشاره به پیمانکاران بومی افزود: ما تاکید می‎کنیم که حتما این پیمانکاران در مناقصات شرکت کنند چراکه شرکت در مناقصات یک سری از سوتفاهم‎ها و رانت‎ها را از بین می‎برد و البته باعث گردش مالی در استان می‎شود.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: پیمانکاران استان باید ظریف کاری، کیفیت و دقت کار خود را در استان افزایش دهند چراکه در این زمینه بسیار مشکل داریم و همین موضوع باعث شده که دستگاه‎های اجرایی از پیمانکار غیر بومی استفاده کنند.

#اتاق_بازرگانی_لرستان
????????
?? https://t.me/joinchat/AAAAAEEpeV5kTz1AdSYWVw