در کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد انجام شد؛

«تعیین اولویت‌های کاری کمیته‌های تخصصی» 

 

سیزدهمین جلسه کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد با دستور کار “تعیین اولویت‌های کاری کمیته‌های تخصصی” در محل این اتاق برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در ابتدای این جلسه دبیر کمیسیون، اولویت‌های کاری سال گذشته کمیته‌های تخصصی را قرائت نمود وبه طور خلاصه گزارشی از فعالیت‌های این کمیته‌ها ارائه و سایر اعضای کمیسیون را به بحث و تبادل نظر در این خصوص دعوت نمود.

 

koushki sepide.jpg

 

سپیده کوشکی گفت: امیدواریم با استفاده از نظرات و پیشنهادات سازنده‌ی شما، در زمینه‌ی تعیین اولویت‌های کاری کمیته‌های تخصصی به گونه‌ای عمل نماییم که روند رو به رشدی را شاهد باشیم.

در ادامه؛ عضو کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد با تأیید برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کمیسیون به اهمیت واردات اشاره نمود و اظهار داشت: متأسفانه واحدهای تولیدی از تکنولوژی پایینی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند و یکی از وظایف و مأموریت‌های کمیسیون بایستی کمک به واردات تکنولوژی‌های روز دنیا در خدمت صنایع استان باشد.

مهرداد بیرانوند افزود: در این خصوص بایستی طی مکاتباتی با سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌ها نظیر اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به نوعی با تولیدکنندگان در ارتباط هستند، این مهم را مطرح نموده و در خصوص ارائه‌ی مشاوره به تولیدکنندگان در زمینه‌ی واردات تکنولوژی اعلام آمادگی نماییم.

این بازرگان لرستانی همچنین به ارتباط نزدیک صنعت و تجارت اشاره نمود و گفت: در اتاق نیز بایستی کمیسیون‌های بازرگانی، حمل‌ونقل و امور گمرکی و صنعت و معدن با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند و جلسات مشترک برگزار نمایند.

وی  به چند نمونه از قوانین و رویه‌های اضافی و دست و پا گیر در صادرات و واردات به‌ویژه در بخش گمرک اشاره کرد و گفت: تشریفات گمرکی و ترخیص کالا در کشور ما پروسه‌ای زمانبر و طولانی دارد و در این بین قوانین و رویه‌های اضافی زیادی وجود دارد که باید شناسایی و اصلاح شوند.

در ادامه‌ی جلسه؛ جهانگیر یاراحمدی دیگر عضو کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد به سیاست‌های تشویقی اتاق در خصوص حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان اشاره کرد و گفت: کمیسیون بایستی محورهای پژوهش را مشخص کند تا پژوهش‌ها پیرامون موارد مورد نیاز کمیسیون باشد.

در پایان جلسه هم، سام محمدی عضو کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد از عدم فعالیت منطقه‌ی ویژه اقتصادی ازنا علیرغم افتتاح آن در سفر ریاست‌جمهوری ابراز تأسف کرد و گفت: شواهد نشان می‌دهد در این خصوص مشکلاتی بین گمرک لرستان و شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان وجود دارد که لازم است در یک جلسه با حضور مدیرکل گمرک و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی راه‌های حل این مشکلات بررسی شود.