نایب‌رییس کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد:

باید در جهت بهبود وضعیت و توانمندسازی گمرک خرم‌آباد تلاش کنیم

نایب‌رییس کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: باید در جهت بهبود وضعیت و توانمندسازی گمرک خرم‌آباد تلاش کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ مهدی گودرزی که در جلسه‌ی کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امورگمرکی اتاق خرم‌آباد سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه گمرک آخرین زنجیره در تجارت است اظهار داشت: اگر گمرک بتواند خدمات و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد، کمک‌های زیادی می‌تواند به فعالان اقتصادی کند.

وی بر لزوم آموزش فعالان اقتصادی در زمینه‌ی امور گمرکی تأکید کرد و گفت: ما بایستی در جهت بهبود وضعیت و توانمندسازی گمرک خرم‌آباد تلاش کنیم.

گودرزی یکی از راه‌های افزایش مراجعات به گمرک خرم‌آباد را در نظر گرفتن تسهیلاتی ویژه که هزینه‌های سربار را برای متقاضیان کاهش دهد، دانست و افزود: یکی از اولویت‌های کمیسیون در سال 93 ترغیب تولیدکنندگان بزرگ استان به انجام امور و تشریفات گمرکی در استان است.

نایب‌رییس کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد تصریح کرد: برای این منظور گمرک بایستی تسهیلاتی مثلاً در قالب ضمانت‌نامه‌ها به تولیدکنندگان اختصاص دهد.

 

باید به توان کارشناسان و متخصصان بومی اعتماد کنیم

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در ادامه‌ی جلسه غلام‌رضا دارایی عضو کمیته‌ی گمرک کمیسیون نیز با تأیید صحبت‌های نایب‌رییس کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد گفت: تولیدکنندگان استان بایستی به توان کارشناسان و متخصصان بومی اعتماد کنند و علاوه بر انجام تشریفات گمرکی از شرکت‌های حمل‌ونقل داخل استان نیز استفاده نمایند.

وی همچنین خواستار حضور فعال مسئولان استانی در کمیسیون و کمیته‌های تخصصی آن شد.

 

IMG_6675.JPG

 

 

استان در بحث حمل‌ونقل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

دیگر عضو کمیته‌ی حمل‌ونقل کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد نیز با اشاره به تمرکز فعالیت‌های شرکت‌های حمل‌ونقل استان در سایر استان‌ها گفت: استان در بحث حمل‌ونقل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مهران سلیمی افزود: دغدغه‌ی تمام مدیران استان بحث اشتغال و مبارزه با بیکاری است و در صورت حمایت از شرکت‌های حمل‌ونقل داخل استان  این دغدغه تا حدودی برطرف می‌شود.

وی از فضای بی‌اعتمادی حاکم بر استان انتقاد کرد و گفت: ما بایستی بتوانیم ضمن بیان نقاط ضعف یکدیگر از طریق انتقادات سازنده، نقاط قوت یکدیگر را نیز ببینیم.

 

IMG_6668.JPG

 

 

دفاتر تجاری در بازارهای هدف راه‌اندازی شود

بهروز هاشم‌خانی عضو کمیته‌ی بازرگانی کمیسیون  پیگیری طرح‌ها و مصوبات استانی در سال‌های گذشته را جزو اولویت‌های کاری کمیسیون عنوان کرد و گفت: بایستی دلایل نیمه‌کاره ماندن طرح‌هایی که به رونق تجارت در استان کمک می‌کنند، پیگیری و از بازرگانان استان به‌طور جدی حمایت شود.

وی طرح‌هایی چون ایجاد دفاتر تجاری در بازارهای هدف را جهت کمک به بازرگانان استان حیاتی دانست.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در پایان سپیده کوشکی دبیر کمیسیون پس از جمع بندی نظرات اعضاء، خواستار مشارکت بیشتر اعضا در جهت تحقق اهداف و اولویت‌های کاری کمیسیون شد و از مسئولین کمیته‌های سه‌گانه‌ی کمیسیون خواست تا موارد مخل کسب‌وکار و رویه‌های دست و پاگیر موجود در حوزه‌ی تخصصی خود را شناسایی نموده و به دبیرخانه‌ی کمیسیون ارائه دهند.