کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری لرستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرم‌آباد؛ کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان لرستان با حضور رئیس اتاق بازرگانی لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فعالان اقتصادی لرستان برگزار شد.

 

0vdz_koli.jpg

 

رئیس اتاق لرستان خواستار شد:

لزوم تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در شهرهای استان  

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در این جلسه، بیان کرد: استان لرستان به عنوان یکی از اولین استان‌های برگزار کننده کمیته حمایت قضایی در کشور به شمار می‌رود که در اواخر سال 90 شاهد برگزاری اولین جلسه این کمیته بودیم.

 

g559_doktor_salahvarzi.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: برگزاری کمیته حمایت قضایی در لرستان در آن سال‌ها باعث شد تا این کمیته در سایر استان‌های کشور شکل بگیرد و به همین دلیل باید از مسئولان قضایی استان در جهت حمایت از برگزاری این کمیته و حضور فعال در جلسات قدردانی کرد.

وی عنوان کرد: در این جلسه چندین دستور کار وجود داشته که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بررسی مشکل معارضان محل دپوی سنگ شهرک سنگ خرم‌آباد، وضعیت واحدهای شن و ماسه رودخانه‌ای منطقه خرگوش‌ناب و اجرایی نشدن مصوبات این موضوع و بررسی مشکلات چندین تولیدکننده اشاره کرد.

نایب‌رییس اتاق ایران افزود: پیشنهاد می‌شود با همکاری مسئولان دادگستری لرستان شاهد ایجاد دفتر داوری در بروجرد برای بررسی پرونده‌ها باشیم.

حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: از سوی دیگر امیدواریم شرایط برای تشکیل شعبه خاص و ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در شهرستان‌های استان مهیا شده، کما اینکه این موضوع در قانون بهبود فضای کسب و کار نیز ذکر شده است؛ چرا که این موضوع کمک مناسبی به تولیدکنندگان لرستانی می‌کند.

سلاح‌ورزی عنوان کرد: از سوی دیگر انتظار داریم همچون گذشته در بخش اجرای احکام اقدام به توقیف مواد اولیه، محصولات و ماشین‌آلات واحدهای تولیدی نکنند، که البته تاکنون مسئولان قضایی حمایت‌های مناسبی از فعالان اقتصادی انجام داده‌اند.

 

رئیس‌کل دادگستری لرستان اعلام کرد؛

حمایت دستگاه قضا از بخش تولید واقعی

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان بیان کرد: فعالیت در عرصه تولید در شرایط کنونی اقدامی دشوار بوده و ما نیز تولیدکنندگان را درک می‌کنیم.

 

hn2d_asli_1.jpg

 

جعفر بدری ادامه داد: از اتاق بازرگانی لرستان به دلیل برگزاری مستمر کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان قدردانی می‌کنیم، چرا که با تشکیل این کمیته می‌توان گام‌های بلندی برای برداشته شدن موانع واحدهای تولیدی برداشت.

وی اظهار کرد: از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی که به صورت واقعی به دنبال حل و فصل مشکلاتشان بوده و با حسن نیت رفتار کنند با تمام ظرفیت حمایت خواهیم کرد.

 

we4v_badri_ja,fa,r.jpg

 

رئیس‌کل دادگستری لرستان عنوان کرد: در مورد واحدهای شن و ماسه رودخانه‌ای منطقه خرگوش‌ناب الشتر باید هر چه سریع‌تر مصوبات اجرایی شده و شاهد تبدیل وضعیت آنها به واحدهای شن و ماسه کوهی باشیم و نباید تعللی در این راستا صورت گیرد.

بدری در ادامه با اشاره به لزوم تعیین و تکلیف کامل پارسیلون، گفت: کارخانه پارسیلون دارای بدهی حدود 230 میلیارد تومانی بوده و با وجود حمایت‌های مختلف انجام شده از این واحد شاهد برطرف شدن مشکلات‌اش نیستیم.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال باید زمینه برای حل و فصل مشکلات پارسیلون با تشکیل کنسرسیوم مهیا شده و در آینده شاهد احیای مجدد این مجموعه باشیم.

این مسئول اظهار کرد: در مورد وضعیت خروج صنوف مزاحم و آلاینده نیز باید با هماهنگی دستگاه‌های مختلف شاهد تعیین و تکلیف این موضوع باشیم، مطمئنا با افرادی که دارای واحد کسب در شهرک صنوف بوده و تمایلی به انتقال به این مجموعه را ندارند، برخورد می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: با این وجود باید شرایط به گونه‌ای باشد که قیمت‌های فروش واحدهای احداث شده در این شهرک متعادل باشد و همچنین افرادی نیز که توانایی خرید واحدها را ندارند بتوانند به صورت اجاره‌ای در آنها مستقر شوند.