در کمیسیون «صنعت و معدن» اتاق خرم‌آباد؛

کمیته‌ی شهرک‌های صنعتی لرستان تشکیل شد

به منظور بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی لرستان و ارائه‌ی راهکارهای مناسب برای برطرف شدن این مشکلات، «کمیته‌ی شهرک‌های صنعتی لرستان» در کمیسیون صنعت و معدن اتاق خرم‌آباد تشکیل شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جلسه‌ی کمیسیون صنعت و معدن این اتاق با اشاره به این‌که همه می‌دانیم که در سال‌های اخیر بر فعالان اقتصادی چه گذشت، اظهار داشت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حل معضلات اقتصادی و از جمله مشکلات واحدهای تولیدی در همه‌ی ابعاد در دستور کار قرار گرفته است.

 

d.r salahvarzi 77.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی با تأکید بر این که ضرورت دارد فصل نوینی در رابطه با برطرف شدن مشکل واحدهای تولیدی گشوده شود، تصریح کرد: در این زمینه الزامی است ما هم شیوه‌های کاری‌مان را برای پیگیری مطالبات‌مان اصلاح کنیم و تخصصی‌تر مسائل حوزه‌ی کاری‌مان را برای حصول نتیجه‌ی بهتر، دنبال کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: به همین منظور قرار است کمیته‌هایی با حضور فعالان اقتصادی به صورت تخصصی در هر کدام از حوزه‌ها در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تشکیل شود که خود این عزیزان هم در حوزه‌ی بررسی مشکلات و هم ارائه‌ی راهکار برای پیگیری و نتیجه‌گیری در این زمینه، در جریان امر باشند.

سلاح‌ورزی گفت: در همین زمینه امروز با حضور نمایندگان شهرک‌های صنعتی استان، «کمیته‌ی شهرک‌های صنعتی» تشکیل می‌شود تا در اولین فرصت اقدام به جمع‌بندی، اولویت‌بندی و ارائه‌ی راهکار مناسب برای پیگیری و در نهایت رفع مشکل، نماید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد افزود: این امر به منظور پرهیز از «جلسه‌بازی صرف» و گریز به سمت «نتیجه‌گرایی» است و از سوی دیگر از آنجا که خود فعالان محترم اقتصادی هر کدام به صورت تخصصی با جنس کار خودشان آشناتر هستند، طبیعتاً امکان حصول نتیجه بیشتر می‌شود.

حسین سلاح‌ورزی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته هم علی‌رغم تمام مشکلات و محدودیت‌ها اتاق خرم‌آباد همه‌ی امکانات‌اش را برای رفع مشکل واحدهای تولیدی به کار بست، افزود: برگزاری منظم جلسات «کمیته‌ی حمایت قضایی از تولید»، «شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی» و بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی از جمله اقداماتی بود که به انجام رسید.

 

jalase 12.jpg

 

وی اظهار داشت: با وجود همه‌ی این فعالیت آگاهیم و می‌دانیم که برای نتیجه‌گیری بهتر و بهبود شرایط فعالان اقتصادی باید یک گام به جلو برویم و زمینه‌ی مشارکت خود واحدهای تولیدی را فراهم نماییم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بیان داشت: البته ضرورری است در نظر داشته باشیم که بر روی طرح مسائل و مشکلاتی دست بگذاریم که هم اولویت اساسی باشند و هم بر اساس شرایط موجود امکان برطرف شدن‌شان وجود داشته باشد.

 

شهرک‌های صنعتی از امکانات اولیه بی‌بهره‌اند

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در ادامه‌ی جلسه مدیرعامل شرکت حمایت از مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعت بروجرد هم با دسته‌بندی مشکلات شهرک‌های صنعتی استان به دو دسته‌ی «عمرانی تأسیساتی» و «خدمات فنی‌مهندسی» گفت: مشکلات عمرانی تأسیساتی سال‌های سال است که وجود دارند و خدمات فنی مهندسی هم که از جمله نیازهای اولیه‌ی شهرک‌هاست.

 

mousavi seyed ahmad.jpg

سید احمد موسوی اظهار داشت: وجود چنین مشکلاتی باعث می‌گردد شهرک‌های صنعتی لرستان پویایی و شادابی لازم را نداشته باشند و این مسأله خروج برخی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از این شهرک‌ها را به دنبال داشته است.

وی از نبود برخی امکانات ایمنی از جمله «آتشنشانی» و «بهداشتی درمانی» به عنوان دیگر مشکلات موجود در شهرک‌ها اشاره کرد و افزود: در همین زمینه سابقه‌ی بروز حوادثی هست که در ضمن آن همه‌ی دار و ندار تولیدکنندگان جلوی چشم‌شان خاکستر شده است.

موسوی با تأکید بر شناسایی ظرفیت های خالی شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: نبود بانک اطلاعاتی کامل و دقیق در این حوزه باعث گردیده در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری مشکلاتی وجود داشته باشد.

 

jalase 11.jpg

 

مدیرعامل شرکت حمایت از مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعت بروجرد در ادامه افزود: متأسفانه فاقد شهرک‌های صنعتی تخصصی در استان هستیم و همین باعث تفاوت مطالبات و خواسته‌های واحدهای صنعتی مستقر در واحدهای صنعتی و طبیعتاً وجود چالش در زمینه‌ی برطرف نمودن آن‌ها می‌شود.