رییس اتاق لرستان در کمیسیون صنعت و معدن مطرح کرد:

پیگیر مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید استان هستیم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: پیگیر مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید استان در همه‌ی سطوح هستیم.

 

IMG_8450.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ حسین سلاح‌ورزی که در کمیسیون صنعت و معدن این اتاق سخن می‌گفت، اظهار داشت: علی‌رغم همه‌ی مشکلاتی که وجود دارد اتاق لرستان به عنوان پارلمان بخش خصوصی هرگز از وظایف ذاتی‌اش عدول نکرده و پیگیر مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید استان در هر دو سطح استانی و ملی بوده و هستیم.

وی افزود: متاسفانه با وجود تلاش‌های صادقانه‌ای که در حال انجام است، مشکل چندانی از تولید و صنعت استان و به تبع کشور برطرف نشده است و آنچه صورت گرفته باعث حرکت و تغییر چشمگیری نشده است.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: یکی از تغییرات صورت‌گرفته اعطای تسهیلات بانکی با سهولت بیشتر است که در گذشته امکان‌پذیر نبود.

 

hosein selahvarzi..JPG

 

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان به انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: واقعیت این است که روال استمهال بدهی‌های بانکی واحدهای تولیدی دردی از ما دوا نمی‌کند و شایسته است به جایش با اعلام دو سال تنفس برای این واحدها شرایطی فراهم آوریم که واحدهای مذکور بتوانند دوباره جان بگیرند و پاسخگوی بدهی‌هایشان باشند.

حسین سلاح‌ورزی با تاکید بر اینکه باید تحلیل‌ها و استنتاج‌های آماری اتاق در خصوص موضوعات گوناگون مرتبط، قابل اتکا و اعتنا باشد، عنوان داشت: انتظار داریم اعضای کمیسیون صنعت و معدن اتاق لرستان همواره با تحلیل واقعی و منطقی وضعیت، شناخت مناسبی از شرایط داشته باشند تا با پشتوانه‌ی آن قادر باشند نیازها و خواسته‌هایشان را به صورت تخصصی دنبال نمایند.

 

IMG_8440.JPG

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات حوزه‌ی صدور کارت بازرگانی هم اشاره کرد و اظهار داشت: واقعیت این است که گیر و گرفت‌های موجود از ناحیه‌ی اتاق نیست و مصوبه‌ی هیأت وزیران است.

 

IMG_8442.JPG

 

وی با اشاره به بحث مفاسای حساب مالیاتی و لحاظ آن در فرایند صدور کارت بازرگانی گفت: در قانون ضمانت کافی برای تضمین وصول مالیات وجود دارد و لحاظ این مسأله در فرایند صدور کارت تاثیر منفی قابل توجهی در فضای کسب و کار و آمارهای بین‌المللی مرتبط با آن دارد که نباید از آن‌ها غافل باشیم.

 

IMG_8445.JPG

 

سلاح‌ورزی گریزی هم به مشکلات معدن‌داران داشت و عنوان کرد: بخش معدن به اندازه‌ی تاثیری که در اقتصاد و اشتغال استان داشته مورد توجه قرار نگرفته است و انتظار داریم کمیسیون صنعت و معدن اتاق با رویکردی تازه، مسائل و مشکلات این حیطه را استخراج و به همراه راهکارهای منطقی ارائه نماید تا اتاق با استفاده از ابزارها و امکاناتی که در اختیار دارد، پیگیر برطرف نمودن آن‌ها باشد.

 

 

IMG_8454.JPG

 

IMG_8456.JPG