«محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی رییس جمهوری دوشنبه در دومین روز از سفر خود از یک شرکت دانش بنیان در خرم آباد دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان ؛ نهاوندیان در این دیدار در جریان فعالیت های این شرکت دانش بنیان و گروه استارتاپی قرار گرفت.
وی بر لزوم حمایت از این شرکت ها و توسعه فعالیت های آنها به منظور ترویج شرکت های دانش بنیان و ایجاد فرصت های شغلی تاکید کرد.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری درخصوص مشکل این شرکت برای صادرات محصول گفت: شما صادرکننده خدمات هستید و ارز در اختیار خودتان است؛ چنانچه از نظر تامین ارز صادراتی مشکل داشتید، دولت حمایت می کند.
وی افزود: در برخی شهرها، محل هایی برای استقرار متمرکز شرکت های فناوری ایجاد شده که لرستان می تواند در این زمینه پیشگام باشد.
نهاوندیان درخصوص مشکل تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات این شرکت از صندوق شکوفایی و نوآوری اظهار داشت: این صندوق برای شخصیت افراد دانشگاهی اعتبار قائل می شود و می تواند خود طرح را به عنوان وثیقه دریافت کند.
شرکت دانش بنیان کیو و گروه استارتاپی فینکس با 19 نفر اشتغال ثابت، رتبه دوم برنامه نویسی خاورمیانه در مسابقات سال 2016 را دارد و محصولات پلت فرم این مجموعه در15 استان و 2 کشور به فروش می رسد.
کاربران فارسی زبان از مجموعه این شرکت به صورت آنلاین خرید می کنند که از طریق گوگل پلی درآمد ارزی دارند اما به دلایلی امکان درآمد از بازارهای واقعی برای این شرکت وجود ندارد.
راه های رفع مشکل فضای فیزیکی این مجموعه و تامین 50 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه و رونق کسب و کار و همچنین راه های تامین وثیقه برای این شرکت با حضور دکتر نهاوندیان بررسی و دستوراتی در این زمینه داده شد.
نهاوندیان روز گذشته به منظور بررسی وضعیت واحدهای اقتصادی و صنعتی، شرکت در جلساتی از جمله شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ستاد بازآفرینی شهری و همایش تجلیل از فعالان صنعتی معدنی به خرم آباد سفر کرده است.