حسین سلاحورزی:

نگاه عادلانه به استان‌ها در دستور کار قرار گیرد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در دیدار اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی با نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که در خصوص استان‌ها بخصوص استان‌های کمتر توسعه‌یافته وجود دارد، ضرورت برقراری و اعمال یک نگاه عادلانه است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی گفت: بر همین اساس برای کم کردن و برطرف کردن فاصله‌ی استان‌های برخوردار و توسعه‌نیافته باید برنامه‌ها و سیاست‌هایی تدوین شود.

 

IMG_9834.JPG

 

وی در ادامه با اشاره به اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و غیرمنصفانه‌ای که بر علیه کشور اعمال شد،  افزود: اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که رهبر فرزانه انقلاب برای کم کردن اثرات این تحریم‌ها در قالب یک بسته سیاستی ابلاغ فرمود.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه این بسته سیاستی شرایط و برنامه‌هایی است که قرار است در مقابل تحریم‌ها رشد اقتصادی و مسیر شکوفایی کشور را تضمین کند، تصریح کرد: در فرآیند اجرای این برنامه حضور همه‌ی بخش‌های جامعه لازم است و نقش و حضور بخش خصوصی در اجرای این سیاست‌ها غیرقابل انکار است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات بخش خصوصی لرستان و کارهایی که در اتاق بازرگانی در رابطه با اقتصاد مقاومتی صورت گرفته به صورت مکتوب تدوین و در خدمت شما قرار داده شده است، افزود: مهم‌ترین موضوع این است که یک نگاه عادلانه به استان‌هایی مثل لرستان باید وجود داشته باشد.

 

IMG_9843.JPG

 

حسین سلاح‌ورزی با تأکید بر اینکه با توجه به حجم زیاد روان‌آب‌ها در لرستان تخصیص کافی به استان داده شود، افزود: نرخ بیکاری در لرستان دو برابر نرخ کشور است و این نرخ در بین جوانان 15 تا 24 سال به سه برابر نرخ کشوری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سرانه‌ی درآمد لرستانی‌ها 49 درصد میانگین کشور است، اظهار داشت: تولید ناخالص در لرستان نصف متوسط کشور است.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه اگر منابع آب کافی وجود داشته باشد حجم زیادی از زمین‌های کشاورزی لرستان کشت آبی می‌شوند، تصریح کرد: این امر هم اشتغال استان را بالا می‌برد و هم باعث افزایش تولیدات کشاورزی استان می‌شود.

 

IMG_9883.JPG

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به اینکه در لرستان که زیرساخت کافی از قبل وجود نداشته و یک عقب‌ماندگی انباشته وجود دارد، اگر بسته‌های تشویقی در حوزه‌های مختلف نباشد امکان افزایش سرمایه‌گذاری هم نیست، گفت: پایین آوردن نرخ بهره، مالیات و بیمه تأمین اجتماعی باعث می‌شود در میان مدت شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در استان باشیم.