اتاق بازرگانی نقش پُررنگی در جذب سرمایه‌گذار برای استان دارد

صبح امروز هیأت نمایندگان دوره جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه‌ی خرم‌آباد دیدار کردند.

 

jalase (2).JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در دیدار با هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: در سالی که به شعار “ملت و دولت؛ همدلی و همزبانی” مزین شده است برای اعضای هشتمین دوره‌ی هیأت نمایندگان این اتاق آرزوی موفقیت بیش از پیش دارم.

وی؛ منتخبان هشتمین دوره‌ی هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد را قوی و شایسته برشمرد و اضافه کرد: امیدواریم با نقش‌آفرینی خود موجبات فعال شدن واحدهای استان لرستان فراهم شود.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در لرستان با تبریک اعتماد مجدد حسین سلاح‌ورزی به عنوان رییس اتاق خرم‌آباد، گفت: بحمدالله رییس اتاق خرم‌آباد در دوره‌ی قبل مسئولیت‌شان با درایت توانستند تحولات خوبی در بخش‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان  به وجود آورند، و با انتخاب مجدد، مسئولیت سنگینی بردوش دارند؛ چرا که بایستی کارهایی که احیاناً در گذشته انجام نشده است را در دوره‌ی جدید به انجام برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: همچنین لازم است نقاط قوت را تقویت کنید و با روحیه‌ی جهادی مجموعه‌ی اتاق خرم‌آباد را پیش ببرید.

وی به اصل 44 قانون اساسی کشور اشاره کرد و بیان داشت: یکی از الزامات سیاست وارد کردن بخش خصوصی در مسائل اقتصادی کشور، فعال بودن اتاق بازرگانی است.

 

seyed ahmad miremadi.JPG

 

امام‌جمعه‌ی خرم‌آباد؛ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را نماد فعالیت اقتصادی بخش خصوصی دانست و خطاب به اعضای هیأت رییسه‌ی اتاق خرم‌آباد گفت: بنابراین برای تحقق سیاست نظام اقتصاد مردمی و درونگرایی، فعالیت شما ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه به مسئله‌ی توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این مسئله یکی از کارهای مثبت به شمار می‌رود که تاکنون رضایت‌بخش و امیدبخش بوده است و قدرت جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داده است.

وی ادامه داد: ما به دنبال فناوری صلح‌آمیز بوده و هستیم و تحریم‌های جهانی بر علیه ایران نشان‌دهنده‌ی اقدامات ظالمانه و ناحق آن‌ها بوده است.

وی بر رفع تحریم‌ها و در نظر گرفته شدن منافع ملی هر کشور تأکید و تصریح کرد: با توافق هسته‌ای البته گشایش و سهولت در کار ایجاد می‌شود، اما ساده‌لوحی است اگر تصور کنیم با این اقدام، تمام مشکلات اقتصادی کشور مرتفع خواهد شد.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در لرستان، الگوی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب را راهگشای مسائل و مشکلات اقتصادی برشمرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، یگانه نسخه‌ای است که می‌تواند اقتصاد کشور را بهبود بخشد و باید آن‌را یک اصل دانست.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در لرستان یکی دیگر از الزامات تحقق اصل 44 قانون اساسی کشور را ارتباط مسائل و فعالیت‌های اقتصادی با دیگر مسائل عنوان کرد و یادآور شد: این روند نیازمند وجود قانون شفاف و حمایتگر در کشور، و همچنین مسئولان پشتیبان که مسائل اقتصادی را به خوبی درک می‌کنند، می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی اضافه کرد: وقتی مسئولی نمی‌داند فعالیت اقتصادی چیست و فعال اقتصادی چه جایگاهی دارد، نباید انتظار رشد و شکوفایی در این بخش را داشته باشیم.

 

jalase (4).JPG

 

وی نقش امنیت و فرهنگ را در رونق اقتصادی یک جامعه کلیدی تلقی کرد و ادامه داد: همدلی و همزبانی از عوامل رونق بخشیدن به اقتصاد است.

امام‌جمعه‌ی خرم‌آباد به نامگذاری امسال با نام “ملت و دلت؛ همدلی و همزبانی” از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: انتخاب این شعار برای سال 94، در رونق اقتصادی و تکمیل این مجموعه نقش مؤثری دارد و در واقع با این انتخاب زنجیره‌ی رونق بخشیدن به اقتصاد داخلی تکمیل می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی تأکید کرد: باید کوته‌فکری‌ها را کنار بگذاریم و با همت بلند تلاش کنیم افق روشنی برای خود ترسیم کنیم.

وی به نقش پررنگ و تأثیرگذار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جذب سرمایه‌گذار برای لرستان اشاره کرد و خطاب به هیأت نمایندگان اتاق گفت: فعالیت شما در این بخش بسیار مهم است و حتماً باید با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند. نماینده‌ی ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مسوولان ارشد استانی از اتاق خرم‌آباد حمایت و پشتیبانی می‌کند، یادآور شد: با همت بلند اتاق خرم‌آباد، حمایت همه‌جانبه‌ی مسئولان و مطالبه‌گری مردم و همچنین با همدلی و همزبانی می‌توانیم در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی موفق عمل کنیم. ما با تمام وجود کمک می‌کنیم افراد کاردان، لایق و شایسته‌ی اتاق خرم‌آباد به اهداف عالیه‌ی خود برسند.

 

 

رییس اتاق خرم‌آباد:

با تدوین برنامه‌ای مدون برآنیم که وضعیت صنعت و اقتصاد استان بهبود پیدا کند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز در این دیدار از راهنمایی و ارشادات نماینده‌ی ولی‌فقیه در لرستان و همچنین استاندار لرستان قدردانی کرد و گفت: همواره شما پشتیبان و حمایتگر فعالیت ما در جذب سرمایه‌گذاری مفید در استان بوده‌اید که شایسته‌ی تقدیر فراوان است.

 

hoseyn selahvarzi 17.JPG

 

حسین سلاح‌ورزی با بیان اینکه مجموعه‌ی اتاق خرم‌آباد در دوره‌ی جدید نیز به دنبال تشویق و جذب سرمایه‌گذار است، ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برای تحقق این امر در حد توان موضوع را پیگیر خواهد بود.

وی؛ عدم تکریم فعالان اقتصادی توسط برخی دستگاه‌های اجرایی استان را مانع فعالیت اقتصادی برشمرد و افزود: در حال حاضر در دستگاه‌های اجرایی لرستان به خصوص دستگاه‌هایی که خود متولی هستند، به جای جذب سرمایه‌گذاری جدید، متاسفانه زمینه‌ی فرار سرمایه‌گذاران موجود را فراهم کرده‌اند؛ از همین رو با طرح مسأله در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان، همواره بر فرهنگ‌سازی تکریم فعالان اقتصادی در استان تأکید شده است.

 

IMG_4128.jpg

 

سلاح‌ورزی به برنامه‌های اتاق خرم‌آباد در سال جدید اشاره کرد و گفت: با تدوین برنامه‌ای مدون برآنیم که با بهبود وضعیت صنعت و اقتصاد استان، وضعیت معیشت مردم هم بهبود پیدا کند و بیشتر از گذشته احساس رفاه و آسایش داشته باشند.

وی به توافق به دست آمده در مذاکرات هسته‌ای هم اشاره کرد و بیان داشت: تحریم‌های اقتصادی تبعاتی برای کشور و استان لرستان داشته که امیدواریم با برچیده شدن‌شان، فعالیت اقتصادی در استان لرستان با سهولت بیشتری به انجام برسد.

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد هم در این جلسه به تعامل خوب این اتاق در دوره قبل با سایر نهادهای تصمیم‌گیرنده در لرستان اشاره کرد و گفت: این رویکرد در دوره‌ی جدید نیز ادامه خواهد یافت.

 

mohamad khaki.JPG

 

محمد خاکی از حمایت سه قوه از تیم مذاکره کننده‌ی ایران با گروه 1+5 نام برد و گفت: این اتفاق میمون نشان‌دهنده‌ی همدلی و همزبانی ملت و دولت است و امیدواریم شاهد رشد روزافزون اقتصادی در کشور باشیم.

وی ادامه داد: هرگاه آرامش در کشور حاکم شده است رونق اقتصادی را شاهد بوده‌ایم و امیدواریم اتاق ایران مشاور خوبی برای سه قوه باشد.

 

ezatollah mohamadpour.JPG

 

عزت‌اله محمدپور دیگر عضو هیأت‌رییسه اتاق خرم‌آباد نیز سال 94 را سال خوب و سختی برای صنعت لرستان توصیف کرد و گفت: پیش از توافق هسته‌ای اگر کارها به درستی پیش نمی‌رفت، تحریم‌ها را مقصر می‌دانستیم؛ اما اینک که توافق با گروه 1+5 صورت گرفته است رقابت با بازار جهانی مطرح می‌شود که امیدواریم در این بازار با همدلی و همزبانی ملت و دولت شاهد رونق فعالیت‌های اقتصادی باشیم.