نماینده‌ی خرم‌آباد در کمیسیون عمران اتاق لرستان:

ایجاد باور نسبت به توانمندی‌ها، یک نوع سرمایه‌گذاری است

نماینده‌ی مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، که در کمیسیون عمران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان حضور یافته بود، گفت: ایجاد باور نسبت به توانمندی‌ها، یک نوع سرمایه‌گذاری است.

 

mdv4_img_2032.jpg

 

به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان؛ محمدرضا ملکشاهی‌راد با تاکید بر اینکه اول باید به این نتیجه برسیم که توانمند هستیم، اظهار داشت: ایجاد نگرش جدید هم یک نوع سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به عنصر خلاقیت در ایجاد نگرش جدید تصریح کرد: با توجه به تغییر و تحولات مداوم دنیای امروز، ایجاد نگرش جدید یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

ملکشاهی‌راد عنوان داشت: همیشه گفته‌ام پذیرای ایده‌ها و باورهای جدید و راهکار‌آفرین همگان هستم.

 

hg7z_mohamadreza_malekshahi_rad.jpg

 

نماینده‌ی مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با توجه به جایگاه نمایندگی مردم خاطرنشان ساخت: جایگاه واقعی نماینده‌ی مجلس دخالت مثبت در قانونگذاری است و البته لازمه‌ی رسیدن به این جایگاه، باسواد بودن و آگاهی نماینده نسبت به مسائل گوناگون است.

محمدرضا ملکشاهی‌راد اظهار داشت: باید رویکرد مطالبات‌مان را از فردمحوری به گروهی و اجتماعی تغییر دهیم تا به واسطه‌ی آن، رویکرد نمایندگان استان در مجلس هم تغییر پیدا کند و در نهایت باعث تاثیرگذاری بیشتر و بهبود شرایط جامعه شود.

وی با تاکید بر اینکه حاضرم همه‌ی وقتم را در اختیار افرادی قرار دهم که خلاقیت دارند و ایده‌پردازهای خوبی هستند، افزود: یکی از کارهایی که نخبگان می‌توانند انجام بدهند، ایجاد فضای مطالبه‌گری هدفمند است.

 

uj6q_img_2018.jpg

 

ملکشاهی‌راد افزود: در سالهای گذشته 87 درصد بودجه‌ی عمرانی کشور به صورت ملی و تنها 13 درصد آن به صورت استانی تصویب می‌شد که این امر به استان‌ها اجازه‌ نمی‌داد بر اساس شرایط داخلی‌شان تاثیرگذار باشند و مشکلات‌شان را برطرف نمایند، چون چیزی دست‌شان نبود.

نماینده‌ی مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خوشبختانه با تغییر نگرش در این زمینه، امروز بودجه‌ی استان از 450 میلیارد تومان به 947 میلیارد تومان رسیده است.

 

8ihh_img_2026.jpg

 

محمدرضا ملکشاهی‌راد با تاکید بر اینکه باید به دنبال ایده‌هایی باشیم که عملیاتی هستند، عنوان داشت: بهتر است به جای ارائه‌ی انبوهی مطالبه‌ی متنوع، به دنبال ارائه‌ی چند مطالبه‌ی محدود کارشناسی‌شده باشیم و شرایط تحقق آن‌ها را فراهم نماییم.

وی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در ترغیب سرمایه‌گذاران مشکل داریم، اظهار داشت:  متاسفانه شرایط مساعدی برای سرمایه‌گذاری در استان نداریم.

 

l2qn_img_2029.jpg

 

ملکشاهی‌راد افزود: اگر چند نمونه‌ی موفق سرمایه‌گذاری در استان داشته باشیم، خود به خود پای سایر سرمایه‌گذاران هم به لرستان باز می‌شود.

نماینده‌ی مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از کارهایی که در همین زمینه باید در دستور کار قرار دهیم، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه‌ی ملی است.

 

 

رییس اتاق لرستان:

باید خودمان آستین بالا بزنیم و بی‌خیال دولت شویم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان هم در این جلسه با تاکید بر اینکه باید خودمان آستین بالا بزنیم، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به نتیجه برسیم، باید بی‌خیال دولت شویم.

 

f8pf_hosein_selahvarzi.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی با تقدیر از حضور مؤثر نماینده‌ی مردم خرم‌آباد و دوره چگنی گفت: انصافا آقای ملکشاهی‌راد همواره در همه‌ی حوزه‌ها پای کار بوده و در راستای برطرف شدن مشکلات کوشاست.

وی با ذکر مثالی بیان داشت: در سال‌های گذشته که در اثر تغییر و تحولاتی قرار بوده گمرک استان تعطیل شود، ایشان با رایزنی گسترده با مقامات مربوطه، با اخذ امتیازاتی سطح فعالیت گمرک لرستان را ارتقاء داد.

 

bnlt_img_2035.jpg

 

سلاح‌ورزی گریزی هم به وضعیت موجود اقتصادی کشور زد و تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس می‌توانم بگویم انصافا روند بهبود فضای کسب و کار کشور روند رو به رشدی بوده و به تبع آن در استان هم اتفاقات مثبتی رخ داده که شاید کافی نباشد، اما قطعا امیدوارکننده است.

نایب‌رییس اتاق ایران گفت: با این همه باید خودمان آستین بالا بزنیم و بی‌خیال دولت شویم.

 

xeql_img_2037.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی با تاکید بر اینکه در حوزه‌ی پیمانکاری مدل اجرای پروژه‌ها تغییر پیدا کرده، تصریح کرد: این امر قابل پیش‌بینی بود و متاسفانه باعث شد شرکت‌های بسیاری در استان از بین بروند.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان در پاسخ به سوالی که به عدم موفقیت شرکت‌های استان در صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورهای دیگر خاطرنشان ساخت: موفقیت و عدم موفقیت شرکت‌های لرستانی در گرو توجه و درک سه عنصر: قیمت، کیفیت و تامین مالی بر اساس برآورد مناسب در حوزه‌ی مقیاس اقتصادی است.

 

0not_img_2042.jpg

 

سلاح‌ورزی، تشکیل کنسرسیوم صادراتی را یکی از راهکارها برای موفقیت در این حوزه برشمرد و عنوان داشت: اشتراک‌گذاری توان و امکانات شرکت‌ها برای بالا بردن توان خدمات‌دهی و انجام پروژه‌ها هم راهکار دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

14n_img_2061.jpg