نایب رئیس اتاق ایران در جلسه هیات نمایندگان این اتاق ضمن ارائه گزارشی درخصوص شیوه نامه چگونگی تشکیل و اداره کمیسیون های تخصصی اتاق ایران گفت: « اقتصاد را به دولت بسپاریم و در اتاق به مسایل و مشکلات کسب و کار بپردازیم.»

پدرام سلطانی ضمن تبریک مجدد به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری، به طلیعه امید و نشاط حاصل از این انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: این تبریک نه به خاطر یک انتخاب مبارک، بلکه به واسطه حضور استثنایی فعالان اقتصادی و اعضای اتاق های سراسر کشور در انتخابات است؛ فارغ از اینکه از چه کسی حمایت کردند.

وی با بیان اینکه ضرب آهنگ انتخابات را می شد در جوشش و تلاش اعضای اتاق بازرگانی احساس کرد، افزود: در این انتخابات برای نخستین بار عقلانیت بر هیجان فائق آمد و بدون هیچ تنشی تصمیمی عاقلانه و بر مبنای مطالعه گرفته شد.

سلطانی تاکید کرد که پیشاهنگی بخش خصوصی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، باید حفظ شود. نایب رئیس اتاق ایران در ادامه به فعالیت کمیسیون های تخصصی اتاق اشاره و خاطرنشان کرد: در کمیسیون های اتاق در حال تنظیم برنامه های پیشنهادی برای وزات خانه های اقتصادی دولت آینده هستیم و این پیشاهنگی درحضور، ابتکار و خلاقیت را باید حفظ کنیم.

او گفت: با منابع محدودی که در اختیار داریم، باید با مدیریت درست و هماهنگی و یکپارچگی به این وظیفه سنگین فائق آییم.

سلطانی اذعان داشت: نقش اتاق ها و تشکل ها به عنوان پایشگر محیط کسب و کار در حوزه جغرافیایی و تخصصی آنها نقشی مهم و اساسی است و نقش مکمل این پایشگری بر عهده کمیسیون های اتاق ایران است که با  دریافت اطلاعات، طبیعتا باید گزارش های کارشناسی را درباره موضوعات و مسائل محیط کسب و کار تهیه و تنظیم کنند.

به گفته وی در دوره جدید توفیقی برای بخش خصوصی و اتاق بازرگانی خواهد بود که با مستقر شدن یک تیم اقتصادی توانمند، با تجربه و هماهنگ، اتاق به وظایف اساسی خود که  تمرکز بر مسایل و مشکلات حوزه کسب و کار است بیشتر بپردازد. او اذعان کرد: اقتصاد را به دولت بسپاریم و در اتاق به مسایل و مشکلات کسب و کار بپردازیم.

سلطانی در ادامه یادآور شد: در آستانه آغاز به کار دولت یازدهم، کمیسیون های اتاق ایران نیز انتخابات خود را تجدید می کنند و بر مبنای شیوه نامه ای که حاصل 18 ماه کار و جلسات مداوم است دور جدید فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

نایب رئیس اتاق ایران گفت: 18 ماه پیش رو دوره ای پرکار و پر التهاب برای اقتصاد کشور و اتاق بازرگانی خواهد بود، لذا از کمیسیون های تخصصی اتاق ایران و روسای آنها انتظار می رود با صرف وقت بیشتر و تدبیری بالاتر از آنچه در حال حاضر در فعالیت ها به چشم می خورد، کمیسیون ها را مدیریت و اداره کنند.

او خواستار فعال سازی واحدهای پشتیبانی کمیسیون های تخصصی در اتاق ایران شد و این امر را لازمه قوام و جدیت بخشیدن بیشتر به فعالیت کمیسیون ها دانست.

او تاسیس مرکز آمار و اطلاعات اتاق بازرگانی را جزو وظایف مصرح اتاق در قانون برشمرد که در دوره جدید نیز در هیات رئیسه به تصویب رسیده است و از تلاش برای راه اندازی این مرکز در ماه های آینده خبر داد. سلطانی بر لزوم تقویت مرکز تحقیقات اتاق ایران و اختصاص بودجه لازم برای این مرکز تاکید کرد. وی ادامه داد: کمیسیون ها باید با استفاده از کارشناسان مجرب، حلقه وصل تشکل ها، اتاق های سراسر کشور و واحدهای ذیربط اتاق باشند.

به گفته این عضو هیات رئیسه اتاق ایران، در تنظیم روابط اتاق با دولت جدید، کمیسیون ها به عنوان گوشواره های اتاق 2 وظیفه اصلی دارند؛ یکی اینکه با عمق و کیفیت بالای کار کارشناسی خود زیبنده اتاق بازرگانی باشند و دوم اینکه چون نزدیک ترین بخش به گوش هیات رئیسه و اتاق هستند، صادرکننده بهترین پیام های بخش خصوصی باشند.

او در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای دولت آقای روحانی اذعان داشت: این وعده را به عنوان نماینده هیات رئیسه در کمیسیون های تخصصی اتاق به دولت آینده می دهم که در دوره پیش رو، اتاق مشاور جدی دولت خواهد بود.

پس از این سخنان، شیوه نامه چگونگی تشکیل و اداره کمیسیون های اتاق ایران یا اکثریت آراء اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران برای مدت 1 سال ( به صورت آزمایشی) به تصویب رسید.