رییس اتاق خرم‌آباد:

خواهان همکاری اصناف استان با “مرکز داوری” هستیم

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جلسه‌ی مرکز داوری در این اتاق با اشاره به ضرورت لحاظ شدن بند شرط داوری در قراردادهای جاری اصناف، گفت: خواهان همکاری اصناف استان با “مرکز داوری” هستیم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی به اهمیت نقش مرکز داوری در رسیدگی به اختلافات مختلف اصناف و نتیجه‌گیری سریع‌تر اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در رسیدگی به شکایات در این مرکز، سرعت انجام کار و البته هزینه‌ی کم آن در مقایسه با رسیدگی در دستگاه قضایی است، که در همین راستا خواهان همکاری اصناف استان با “مرکز داوری” هستیم.

سلاح‌ورزی اظهار داشت: اگر اصناف مختلف استان در قراردادهای‌شان بند شرط داوری مرکز داوری را قید نمایند، به راحتی قادر خواهند بود در صورت بروز مشکل، در این مرکز به آن رسیدگی نمایند.

در ادامه‌ی این جلسه، معاون آموزش و تحقیقات دادگستری لرستان هم با اشاره به مسئولیت‌ اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف گفت: صیانت از حق و حقوق افراد زیرمجموعه‌، از جمله وظایف مهمی است که باید در راستای آن تلاش شود.

رحیم عزیزی افزود: شوراهای حل اختلاف در راستای چنین مسئولیتی ایجاد شدند، اما اگر این شوراها از همان ابتدا صنفی می‌شدند و مشاوران خبره به عنوان قاضی برای آن‌ها انتخاب می‌شدند، نتایج بهتری حاصل می‌شد.

عزیزی با تأکید بر این‌که در لحاظ کردن بند شرط داوری مرکز داوری اتاق خرم‌آباد، اجباری وجود ندارد، تصریح کرد: مرکز داوری گزینه‌ی مناسبی برای داوری در امر قراردادهاست و اگر این مسیر برای رفع مشکلات اینچنینی در نظر گرفته شود، دستگاه قضایی‌ با تمرکز و فراغ بال بیشتری می‌توانند به مشکلات بزرگ‌تری از جامعه رسیدگی نمایند.

وی با اشاره به همکاری همه‌جانبه‌ی دادگستری لرستان با مرکز داوری، بیان داشت: ساختار قراردادها بعضاً ایرادات و مشکلاتی دارد که در صورت شناسایی توسط کارشناسان محترم مرکز داوری می‌توانیم آن‌ها را برطرف نماییم و با این کار از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در این زمینه به وجود بیاید جلوگیری کنیم.