مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

لرستان سهمی از بازار «ICT» کشور ندارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در جلسه مشترک کمیسیون‌های گردشگری و «IT» اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با اشاره به فراهم زیرساخت‌های حوزه‌ی استان گفت: متاسفانه با وجود این زیرساخت‌ها لرستان سهمی از بازار «ICT» کشور ندارد.

 

6hns_img_9029.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ شهاب حیدری با بیان این موضوع اظهار داشت: در استان لرستان 40 گیگابایت پهنای باند داریم که متاسفانه فقط از حدود یک‌سوم آن استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه‌ی «ICT» استان زیرساخت‌ها فراهم است و فقط باید از آن استفاده و بهره‌برداری کنیم.

 

je1i_shahab_heydari.jpg

 

حیدری با تاکید بر ضرورت ارتباط و تعامل دو بخش گردشگری و «IT» تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در این دو حوزه برنامه‌ریزی‌ها را در دو بخش گردشگری شهری و روستایی پیش برده‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اینکه 5 روستا در استان به عنوان پایلوت گردشگری انتخاب شده‌اند، بیان داشت: در حوزه‌ی شهری هم قرار بر این است که شهرداری 5 نقطه از شهر خرم‌آباد را مشخص کند تا در این نقاط چتر «وای‌فای» ایجاد کنیم.

 

rb3w_img_9031.jpg

 

شهاب حیدری هدف از ایجاد چتر «وای‌فای» را مدیریت مسیر گردشگران بدون برنامه‌ی مشخص سفر بیان کرد و افزود: همواره با تعداد قابل‌توجهی از گردشگران مواجه هستیم که برنامه‌ی مشخصی برای سفر ندارند و می‌توانیم از این طریق و با تفکرات مدیریتی مسیرشان را عوض کنیم.

 

vf19_img_9040.jpg

 

وی با تاکید بر ضرورت حضور سرمایه‌گذار برای تولید محتوا بر اساس ظرفیت‌های «IT» استان گفت: همچنین 4 هزار نفر ساعت برنامه‌ی آموزشی هم در نظر گرفته شده تا کارآموزان لرستانی در زمینه‌ی درآمدزایی از طریق نرم‌افزارهای تلفن همراه آموزش‌ ببینند.

 

5mv_img_9041.jpg

 

uton_img_9042.jpg

 

yg35_img_9043.jpg

 

wwgj_img_9047.jpg