رییس‌کل دادگستری لرستان در جلسه کمیته حمایت قضایی:

عملکرد نامناسب بانک‌ها باعث بالا رفتن هزینه‌های تولید شده است

رییس‌کل دادگستری لرستان در جلسه‌ی کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و تولید لرستان گفت: یکی از برنامه‌هایی که از بدو ورود به استان مورد توجه قرار گرفت، پیگیری تشکیل منظم جلسات این کمیته و اجرایی نمودن مصوبات آن بوده است.

 

jalase 25.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ جعفر بدری در این جلسه که در فرمانداری شهرستان پلدختر برگزار شد، با تأکید بر در اولویت بودن حفظ ظرفیت موجود و حال حاضر صنعت استان و برطرف نمودن مشکلات مربوط به آن‌ها اظهار داشت: خوشبختانه رییس اتاق خرم‌آباد پیگیری‌های بسیار مناسبی در این زمینه دارند و جلسات کمیته هم به لطف این پیگیری به صورت منظم و مؤثر برگزار می‌گردد.

وی افزود: خوشبختانه در شهرستان پلدختر همکاری و تعامل بسیار خوبی میان دستگاه قضایی و مسئولان اجرایی شهرستان وجود دارد که همین مسأله پشتوانه‌ی ایجاد امنیت و اجرای برنامه‌های مفید و تأثیرگذاری می‌تواند باشد.

بدری با اشاره به اینکه امروز اداره‌ی یک واحد تولیدی از اداره‌ی یک کشور دشوارتر می‌باشد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای احداث یا احیای یک واحد تولیدی به معنای حقیقی یک جهاد محسوب می‌شود.

 

jafar badri 4.JPG

 

رییس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و تولید لرستان بیان داشت: امروز بر کسی پوشیده نیست که ثبات سیاسی و اجتماعی یک کشور در گرو وجود یک اقتصاد پویا است و این عامل می‌تواند از شکل‌گیری بحران‌های اجتماعی پیشگیری نماید.

جعفر بدری با تأکید بر لزوم فراهم شدن شرایط سرمایه‌گذاری در لرستان عنوان داشت: معافیت مالیاتی، ایجاد امنیت و در اختیار قرار دادن منابع و تسهیلات از جمله اقداماتی است که می‌تواند زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران باشد؛ به طوری که سرمایه‌گذار رغبت حضور داشته و نسبت به تضمین سودآوری سرمایه‌گذاری‌اش اطمینان خاطر داشته باشد.

رییس‌کل دادگستری لرستان، حصول نتیجه‌ی مثبت در این زمینه را در گرو همکاری همه‌جانبه‌ی همه‌ی دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: تنها در صورت شکل‌گیری این تعامل است که می‌توانیم نسبت به بهبود وضعیت خوش‌بین باشیم.

جعفر بدری ارائه‌ی معاضدت قضایی به واحدهای تولیدی استان را واجب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در زمینه‌ی رسیدگی به دعاوی و پرونده‌های مربوط به واحدهای تولیدی اگر راهنمایی قضایی به موقع ارائه شود، در نحوه‌ی رسیدگی و نتیجه‌گیری بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

jalase 12.JPG

 

رییس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و تولید لرستان در ادامه به عملکرد نامناسب بانک‌ها در زمینه‌ی ارائه‌ی تسهیلات به واحدهای تولیدی هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه بانک‌ها تنها منافع خودشان را می‌بینند.

وی با تأکید بر بررسی دقیق فرمول‌های محاسباتی بانک‌ها در حوزه‌ی تسهیلات و جریمه‌دیرکردها در کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و تولید استان تصریح کرد: عملکرد نامناسب بانک‌ها باعث بالا رفتن هزینه‌های تولید و در نهایت از بین رفتن توان رقابتی محصولات استان می‌شود.      

 

رییس اتاق خرم‌آباد:

شهرستان پلدختر مزیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد هم در این جلسه‌ با تقدیر از اهتمام ویژه‌ی رییس‌کل دادگستری نسبت به تشکیل منظم جلسات این کمیته گفت: خوشبختانه لرستان جزو معدود استان‌هایی است که دستگاه قضایی استان به صورت ویژه مسائل و مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری را رصد می‌کند و در قالب کمیته حمایت قضایی همه جوره پای کار هستند.

 

hoseyn selahvarzi.JPG

 

حسین سلاح‌ورزی اظهار داشت: متأسفانه بر اساس شاخص‌های آماری، شهرستان پلدختر جزو مناطق است که از حیث وجود واحدهای تولیدی و صنعتی، نرخ بیکاری و… نسبت به سایر مناطق استان از وضعیت نامناسبی برخوردار است.

وی با تأکید بر لزوم در نظر داشتن شرایط خاص این شهرستان و تغییر نگاه گذشته عنوان داشت: امیدواریم برگزاری جلسه‌ی کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و تولید در پلدختر آغازی برای بهبود وضعیت اقتصادی این شهرستان باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تأکید بر وجود مزیت‌های بسیار خوب و قابل‌توجه برای سرمایه‌گذاری در پلدختر تصریح کرد: امیدواریم برای تحقق امر سرمایه‌گذاری و استفاده از این مزیت‌ها، مدیریت ارشد استان مشوق‌ها و تسهیلاتی را در نظر بگیرند.

 

دادستان خرم‌آباد:

عزم دادگستری لرستان برای حمایت جدی از تولید و سرمایه‌گذاری راسخ است

در ادامه‌ی جلسه دادستان خرم‌‌آباد هم با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت باد و خاطره‌ی شهدای بسیجی گفت: به دنبال تأکید مقام معظم رهبری و لزوم حمایت قوای سه‌گانه از مسأله‌ی تولید داخلی و سرمایه‌گذاری در این عرصه، کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و تولید در دادگستری تشکیل شد که خوشبختانه جلسات این کمیته در استان لرستان به صورت منظمی تاکنون برگزار شده است.

 

jalase 52.JPG

 

سعید رازانی با تأکید بر اهمیت این کمیته اظهار داشت: در دادگستری لرستان هم کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و تولید و هم شورای حفاظت از اراضی بیت‌المال از جمله کمیته‌ها و شوراهای بسیار مهم محسوب می‌شوند که مصوبات آن‌ها از ضمانت اجرایی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه عزم سیستم قضایی استان برای حمایت جدی از تولید و سرمایه‌گذاری راسخ است، افزود: در همین رابطه واحدهای مشخص و خاصی را در دادگستری برای رسیدگی به مشکلات مرتبط با واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌ایم تا در سریع‌ترین زمان ممکن امر رسیدگی به پرونده‌های مطرح شده، به دقت به انجام برسد.

رازانی با اشاره به این‌که دادگستری لرستان به منظور حمایت همه‌جانبه از تولید در حیطه‌های دیگر هم ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: بازدید از واحدهای تولیدی استان از جمله برنامه‌هایی است که رییس کمیته‌ی حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری علی‌رغم مشغله‌های فراوانی که دارند، در دستور کار قرار می‌دهند که باید به خاطر این اهتمام از او تشکر نمایم.

 

radif 23.JPG

 

دبیر کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و تولید لرستان بیان داشت: در همین رابطه در آخرین بازدیدی که از شرکت شیر پگاه لرستان صورت گرفت، مشکل خرید محصولات این واحد توسط دستگاه‌های درون استان مطرح شد که بلافاصله این موضوع توسط رییس اتاق خرم‌آباد در دستور کار شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قرار گرفت و با پیگیری استاندار لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش پذیرفت که امسال شیر مدارس را از شرکت شیر پگاه لرستان تهیه نماید.

دادستان خرم‌آباد گفت: در آخرین جلسه‌ی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و تولید لرستان که با حضور هیأت‌رییسه اتاق ایران و رؤسای اتاق‌های سراسر کشور در دادگستری لرستان برگزار شد، رییس اتاق ایران از پیگیری جدی مشکلات واحدهای تولیدی استان توسط این کمیته ابراز خوشحالی کرده و از آن تمجید نمودند.

سعید رازانی گریزی به مصوبات جلسات گذشته‌ی این کمیته هم زد و عنوان داشت: یکی از مصوبات این بود که جلسات کمیته در شهرستان‌های بروجرد و دورود هم هر سه‌ماه یک‌بار برگزار شود.

 

saeed razani 45.JPG

 

وی با اشاره به الزام سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان توسط این کمیته نسبت به تهیه‌ی لیست واحدهای فعال استان افزود: همچنین مقرر گردید ترتیبی داده شود تا مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی استان به صورت واحد مورد پیگیری قرار گیرد و از موازی‌کاری پرهیز شود.

رازانی با اشاره به این‌که مقرر شد بانک ملی نمونه قراردادهای مربوط به تسهیلات و جدول تعیین مقدار سود بانکی و جریمه‌دیرکرد را در اختیار دبیرخانه‌ی کمیته قرار دهد تا مورد بررسی دقیق قرار گیرد، بیان داشت: تشکیل هیأت حل اختلاف ادارات دولتی در مورد واحدهای تولیدی هم از جمله مصوباتی بود که پس از اجرایی شدن، در اولین قدم مشکلات مربوط به واحدهای تولید شن و ماسه‌ی رودخانه‌ای استان و ادارات صنعت، معدن و تجارت استان و محیط‌زیست لرستان مورد بررسی قرار گرفت.

 

فرماندار پلدختر:

شهرستان پلدختر سهم قابل‌توجهی از صنعت استان ندارد

فرماندار پلدختر هم در این جلسه با تأکید بر اهمیت حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و تولید گفت: در صورت تحقق امر حمایت قضایی از صنایع و واحدهای تولیدی، مراجعه به مراجع قضایی کم می‌شود.

 

ghodratolla torabi nejhad.JPG

 

قدرت‌اله ترابی‌نژاد اظهار داشت: اگرچه باید ترتیبی داده شود تا در صورت مراجعه به مراجع قضایی هم شعب خاصی عهده‌دار رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با مشکلات واحدهای شوند تا در نهایت دقت، به سرعت تعیین‌تکلیف شوند.

وی افزود: متأسفانه شهرستان پلدختر سهم قابل‌توجهی از صنعت استان ندارد کو از همین سهم کم هم، واحدهایی تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند.

فرماندار پلدختر تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنیم که واحدهای تولیدی استان تعطیل نشوند.