در صبحانه کاری هیأت نمایندگان اتاق خرم‌آباد و اعضای شورای شهر خرم‌آباد مطرح شد؛

ضرورت تعامل شورای شهر با اتاق بازرگانی برای بهبود وضعیت خرم‌آباد

در ادامه‌ی جلسات صبحانه‌ی کاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد، این بار اعضای شورای شهر خرم‌آباد در کنار هیأت نمایندگان اتاق ضمن صرف صبحانه، به بحث و گفتگو در زمینه‌های مختلف پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به ضرورت تعامل دو طرفه میان اتاق و شورای شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: همانطور که می‌دانید بر اساس قانون اساسی اقتصاد کشور به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده که اتاق نمایندگی بخش خصوصی را به عهده دارد.

 

jalase. 58.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی افزود: در قانون مختصراً به عنوان اتاق بازرگانی اشاره شده اما فعالیت اتاق تنها بازرگانی نیست و در حیطه‌های دیگر از جمله صنعت، عمران و خدمات هم فعالیت دارد.

سلاح‌ورزی با اشاره به قدمت 130 ساله‌ی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: دوره‌ی فعالیت هیأت نمایندگان اتاق یک دوره‌ی 4 ساله است که با اتمام آن، برگزاری انتخابات در دستور کار قرار می‌گیرد و نمایندگان جدید انتخاب می‌شوند.

وی از برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار و کمک به رشد و توسعه‌ی استان به عنوان یکی از وظایف مهم اتاق یاد کرد و گفت: خوشبختانه بعد از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و همچنین تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار، بر حضور و مشارکت بخش خصوصی تأکید ویژه‌ای شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در ادامه به وضعیت نامناسب استان اشاره کرد و عنوان داشت: متأسفانه لرستان متناسب با مساحت، جمعیت و موقعیت از توجه کافی برخوردار نبوده و نتیجه‌ی این نگرش، پیشتاز بودن این استان در همه‌ی آمارهای منفی کشور است؛ این در حالی است که از نظر منابع، امکانات و ظرفیت‌ها، لرستان غنای زیادی دارد.

 

jamee.45.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی به عدم رغبت به سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و افزود: باید بپذیریم که حضور سرمایه‌گذار در استان تنها منوط به فراهم شدن زیرساخت‌هایی از جمله راه‌آهن و فرودگاه نیست و ضرورت دارد این مسأله به صورت کارشناسی عارضه‌یابی شده و در زمینه برطرف کردن موانع موجود، تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش زیادی لازم است تا خرم‌آباد به عنوان ویترین و مرکز استان از حیث امکانات، زیرساخت‌ها و وضعیت فرهنگی اجتماعی در جهت مطلوب تغییر کند و البته این امر وابسته به اصلاح نگرش‌های غلط و مشارکت‌ همگانی است.

 

3 nafare otagh 2.jpg

 

سلاح‌ورزی با اشاره به کمیسیون‌های هفت‌گانه‌ی اتاق خرم‌آباد بیان داشت: در همه‌ی کمیسیون‌ها توانسته‌ایم کارشناسان خبره‌ای را پای کار بیاوریم که شورای شهر خرم‌آباد می‌تواند از این ظرفیت به عنوان بازوی توانمندی در فعالیت‌های خود استفاده کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را نیز ظرفیت دیگری دانست که در آن می‌توان مشکلات شهر را نیز مورد بررسی قرار داد و به نتیجه‌ی مطلوب رسید.

 

رییس شورای شهر خرم‌آباد:

در زمینه‌های مختلف آماده‌ی همکاری دو طرفه هستیم

رییس شورای شهر خرم‌آباد هم با اشاره به دغدغه‌های عمومی مشترک در رابطه با وضعیت شهر، گفت: برای ما هم مهم است که خرم‌آباد به عنوان پیشانی استان وضعیت مطلوبی داشته باشد؛ چرا که معتقدیم اگر بر پیشانی لکه‌ای باشد، قبل از هر جای دیگری به چشم می‌آید و ناپسند جلوه می‌کند.

محمد مهرابی افزود: به لحاظ فرهنگی هنوز چیزهایی را از گذشته حفظ کرده‌ایم که امروز متناسب با وضعیت موجود نیست و به نظر می‌رسد مادامی که در صدد انطباق آن‌ها با شرایط امروز نباشیم، نتوانیم به هدف مطلوب نائل شویم.

 

mehrabi.jpg

 

مهرابی با تأکید بر متمرکز بودن سیستم امروز و تنوع فرهنگی موجود اظهار داشت: فرهنگ‌ها ناگزیر از انطباق خودشان با سیستم هستند؛ اتفاقی که تاکنون در لرستان رخ نداده است.

وی بیان داشت: یکی از چیزهایی که از گذشته تا به امروز در نزد لرستانی‌ها باقی مانده و متناسب امروز نیست، فرهنگ قناعت و کم‌خواستن است که آسیب‌هایی را برای ما به همراه داشته است.

 

3 nafare. 2.jpg

 

رییس شورای شهر خرم‌آباد، تنگدستی و ضعف اقتصادی لرستان را از دیگر عوامل عدم توسعه‌ی استان برشمرد و افزود: در بسیاری از مقاطع، اگر می‌توانستیم روی سرمایه‌ی درون‌استانی خودمان تکیه کنیم، شرایط برای جذب سرمایه‌های کلان وجود داشت که متأسفانه این امر محقق نشده است.

محمد مهرابی عنوان داشت: خوشبختانه اولین مصوبه‌ای که به تصویب شورای شهر چهارم رسید، تهیه و تدوین اولین سند راهبردی 5 ساله با چشم‌انداز 20 ساله است که در زمینه‌ی تدوین آن دست همه‌ی کارشناسان و دلسوزان را به گرمی می‌فشاریم.

مهرابی به فعال شدن کمیسیون‌های شورای شهر هم اشاره و اظهار داشت: اگر مصوبه‌ای به صورت منطقی و کارشناسی‌شده به تصویب برسد، مسلماً اجرای آن با سهولت بیشتری همراه خواهد بود.

 

3 nafare shora 2.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در این جلسه دو طرف با تعیین نماینده‌ی مرتبط تصمیم گرفتند با برگزاری جلسات مشترک دیگری در آینده موضوعات مشترکی را برای تعامل دو طرفه مطرح و به بررسی آن مبادرت ورزند.    

 

3 nafare shora.jpg

 

 2 nafare otagh.jpg