به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان، تیزهوش نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و روسیه اظهار کرد: روابط اقتصادی ایران با روسیه بحثی تاریخی بوده و از قرن ۱۹ شروع شده است.
وی با بیان اینکه از سال میلادی2010 آمار و ارقام در بحث روابط ما سیر صعودی داشت اما بعد از آن کاهش داشت، افزود: ۳۵۰ میلیون دلار صادرات ما به روسیه است که امیدواریم این صادرات روز به روز افزایش یابد.
نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به افتتاح سرای تجاری که با کمک اتاق ایران در روسیه افتتاح شد، یادآور شد: این سرای تجاری صد سال بعد از بسته شدن سرای قبلی در آستارا خان که مرکز ورود و خروج کالا در روسیه است، بازگشایی شد.
وی یاداور شد: در حال حاضر ۱۴ اتاق بازرگانی از جمله اتاق لرستان در سرای تجاری ایران در آستاراخان روسیه مستقر هستند و هدف ما از افتتاح این سرا فقط ارتباط بین خریدار و فروشنده است.
تیزهوش در بخشی دیگران از سخنان خود گفت: روسیه در بحث ویزا سخت‌گیر است و امیدواریم در بحث ویزای تجاری با تجار ایران این سخت گیری را کمتر کند.
نایب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم که اجلاس اتاق‌های منطقه دریای خزر در خرم‌آباد برگزار شود.
وی با بیان اینکه یکی از بحث های مهم در بحث ارتباط تجاری و روابط اقتصادی با روسیه مطرح بوده، حمل و نقل است، تصریح کرد: در ایام یخبندان با مشکلات زیادی در این خصوص‌مواجهه هستیم. برنامه اتاق ایران این است که تا یکی دوماه اینده با خط راه آهن اذربایجان با کمترین هزینه‌ کالاها را به روسیه صادر کنیم.

#روابط_عمومی_اتاق_لرستان

https://t.me/joinchat/AAAAAEEpeV5kTz1AdSYWVw