نایب‌رییس اتاق لرستان:

شرط ورود به بازار رقابتی امروز، داشتن اطلاعات کافی است

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در جلسه‌ی هماهنگی برای تاسیس و راه‌اندازی شرکت مدیریت صادرات استان گفت: شرط ورود به بازار رقابتی امروز، داشتن اطلاعات کافی است.

 

o2ay_mohamad_khaki_(1).jpg

 

به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان؛ محمد خاکی در این جلسه که در سالن کنفرانس اتاق لرستان برگزار گردید، با بیان اینکه امروز در دنیایی به سر می‌بریم که به شدت رقابتی است، اظهار داشت: شرط ورود به بازار رقابتی امروز، داشتن اطلاعات کافی و آگاهی از مؤلفه‌های آن است.

وی با ذکر مؤلفه‌های بازار رقابتی، فراوانی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و همچنین وجود اطلاعات کافی و در اختیار را از جمله‌ی این مؤلفه‌ها برشمرد و افزود: امروز بسیاری از شرکت‌ها از رانت‌های اطلاعاتی استفاده می‌کنند.

خاکی تصریح کرد: امروز برای اینکه بتوانیم خلق ثروت و ارزش‌آفرینی کنیم، باید بانک اطلاعات مناسبی از کالاها و محصولات استان داشته باشیم و برای دستیابی به این اطلاعات، تشکیل شرکت مدیریت صادرات در استان یک ضرورت است.

 

h7r0_img_3503.jpg

 

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان بیان داشت: از چند سال پیش به فکر تاسیس شرکت مدیریت صادرات بودیم تا به کمک آن بتوانیم برای محصولات و کالاهای لرستان بازار مناسب پیدا کنیم و زمینه‌ی رشد صادرات استان فراهم شود.

محمد خاکی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شرکت‌های در این زمینه راه‌اندازی شده‌اند که به جایی راه نبرده‌اند، عنوان داشت: بعد از اینکه در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان مصوب گردید این شرکت با محوریت اتاق بازرگانی لرستان تاسیس شود، جلسات مختلفی تشکیل شد و هیات مؤسس مشخص گردید.

وی افزود: در این جلسه که با حضور فعالان اقتصادی لرستان برگزار گردید، توضیحات کاملی در مورد چگونگی راه‌اندازی شرکت مدیریت صادرات استان ارائه و مقرر گردید ظرف 10 روز آینده متقاضیان حضور در این شرکت اعلام آمادگی و میزان سهام‌شان را مشخص کنند.