واحد آموزش اتاق خرم‌آباد برگزار نمود؛

سمینار استراتژی مدیریت کسب و کار

 

سمینار آموزشی استراتژی مدیریت کسب و کار به همت اتاق خرم‌آباد با حضور پرفسور «محمد نور بن اسماعیل» از اساتید دانشگاه‌های کشور مالزی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد، استاد سمینار آموزشی استراتژی مدیریت کسب و کار بر استفاده از خرد جمعی تأکید و تصریح کرد: انسانِ همه چیزدان وجود ندارد و همین موضوع موجب می‌شود در تجربیات یکدیگر سهیم شویم.

«محمد نور بن اسماعیل» به سمینار آموزشی استراتژی مدیریت کسب و کار اتاق خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین سمینارهایی است که می‌تواند توانایی شرکت‌کنندگان را در استفاده از تجربیات دیگران فراهم سازد.

 

seminar 1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی ادامه داد: استراتژی مدیریت؛ دارویی است که باید مصرف شود تا بیماری بهبود یابد. این پروسه شما را در مدت‌زمان طولانی سالم نگه‌می‌دارد.

استاد برجسته‌ی دانشگاه‌های کشور مالزی یادآور شد: ضروری است یک مدیر موفق به محیط درون و بیرون خود توجه داشته باشد. پس لازم است دانشجویان مدیریت و تجارت، این توانمندی را در خود تقویت کنند تا بتوانند به اهداف عالی سازمانی متبوع خود دست یابند.

«محمد نور بن اسماعیل» با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی در مدیریت بسیار مهم است، اضافه کرد: سازمان از افرادی تشکیل شده که برای رسیدن به هدف مشترک کار می‌کنند که همواره نیازمند برنامه‌ریزی هستند.

وی به تئوری قایق اشاره کرد و ادامه داد: مدیر و کارمندان باید به سازمان خود به عنوان یک قایق بنگرند که هرکدام جای مشخص برای نشستن و یک پارو برای رسیدن به مقصد مورد نظر دارند و از هر فردی انتظار می‌رود پارو بزند و کار و تلاش کند؛ با تئوری قایق، مشکل شناخته می‌شود.

استاد سمینار آموزشی استراتژی مدیریت کسب و کار افزود: اگر مدیر و کارکنان یک سازمان از حرکت بایستند، دیگر سازمان‌ها گوی رقابت را از آن‌ها خواهند ربود؛ پس همواره باید بحران و چالش‌ها شناسایی شود.

«محمد نور بن اسماعیل» گفت: برای رفع مشکل چند راه‌حل ارائه دهیم و بهترین آن‌ها را برگزینیم. نقاط قوت و ضعف شناسایی شود و دنبال بهانه‌تراشی نباشیم.

وی تأکید کرد: احتمال شکست در تجارت بسیار بالاست و آن نشان از عدم درک و شناخت صحیح از پروسه‌ی مدیریتی دارد؛ پروسه استراتژیک برای پیشرفت باید مستمر و مداوم باشد، تا سالم بماند.

 

seminar 1 (3).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استاد دانشگاه‌های کشور مالزی با اشاره به اینکه در تجارت امروزی تأثیر جهانی‌سازی و تکنولوژی بالاست، اشاره کرد و گفت: تمام تجارت‌ها دارای رقیب هستند و کسی موفق است که بتواند از دیگری پیشی بگیرد.

«محمد نور بن اسماعیل» اذعان داشت: هر ملتی مشکلات خاص خود را دارد که باید با شناخت صحیح آن را مرتفع کند. ثروتمندان در داخل کشور پول به دست می‌‌آورند ولی در خارج از کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند و این به اقتصاد ضربه می‌زند.

وی؛ اقتصاد را وابسته به قشر متوسط جامعه عنوان کرد و گفت: قشر متوسط جامعه هستند که پول خود را در کشور به دست می‌آورند و تا پایان ماه آن را در کشور هم خرج می‌کنند.

وی تحقیقات بازاریابی مبتنی بر تجارت را ضروری دانست و گفت: برای تجارت باید شناخت صحیحی از رقیب خود داشته باشیم و مراقب اندازه‌ی تجارت و رقیب خود باشیم؛ چرا که با رقیب بزرگ، مشکل پیدا می‌کنیم.

 «محمد نور بن اسماعیل» تأکید کرد: استراتژی باید مرتب اندازه‌گیری شود تا از مسیر مورد نظر و هدف دور نشویم. شکست؛ جزئی از استراتژی است، ولی با مدیریت درست و برنامه‌ریزی اصولی می‌توان به پیروزی دست یافت.