سلاح‌ورزی در نشست مشترک با سفرای چند کشور خارجی:

لرستان، آماده‌ی پذیرش  سرمایه‌گذاران خارجی است

نشست مشترک استاندار لرستان و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با سُفرا و وابستگان سفارت چند کشور خارجی در سالن کنفرانس اتاق لرستان برگزار گردید.

 

oh2_img_2111.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ حسین سلاح‌ورزی در این نشست با اشاره به اینکه بعد از اجرای برجام دوباره رفت و آمد کشورهای خارجی به ایران رونق پیدا کرده است، اظهار داشت: هیات‌های تجاری اقتصادی زیادی با برنامه‌ریزی قبلی به ایران سفر می‌کنند که از آقایان سُفرا تقاضا داریم برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای حضور آن‌ها در لرستان هم انجام گیرد.

 

hox7_selahvarzi.hosein.jpg

 

وی افزود: هم اتاق بازرگانی لرستان و هم مجموعه دولت و حاکمیت در این استان با اشتیاق کامل آماده‌ی پذیرش هیات‌های تجاری اقتصادی مختلف هستند و در این زمینه کمترین مشکلی وجود ندارد.

 

ehye_img_2108.jpg

 

سلاح‌ورزی خطاب به مهمانان خارجی این نشست با ابراز امیدواری برای تداوم ارتباطات در آینده، خاطرنشان ساخت: لرستان ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد که امیدواریم برای آشنایی با این ظرفیت‌ها در فرصت‌های مناسب پذیرای هیات‌های علاقمند به سرمایه‌گذاری در لرستان باشیم.

 

q696_img_2124.jpg

 

استاندار لرستان:

مسئولان نظام بر اولویت اقتصاد اتفاق‌نظر دارند

استاندار لرستان هم در این نشست با اشاره به نامگذاری سال 96 به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار داشت: معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی پس از رفع تحریم‌ها توسط دولت یازدهم، به دنبال ایجاد جهش جدی در اقتصاد کشور است و مسئولان هم بر اولویت اقتصاد و فراهم نمودن شرایط ایجاد این جهش اتفاق‌نظر دارند و پیگیر موضوع هستند.

 

683_bazvand.houshang.jpg

 

هوشنگ بازوند با اشاره به ویژگی‌های درون‌زایی و برون‌گرایی اقتصاد مقاومتی گفت: خوشبختانه بعد از برجام ارتباط ما با سایر کشورها بسیار خوب و نزدیک شده است و سرمایه‌گذاران خارجی تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشور دارند.

وی با اشاره به افزایش برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری از 7 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار تصریح کرد: در استان لرستان هم بعد از برجام از سرمایه‌گذاران خارجی در احیاء یک مجتمع بزرگ کشت و صنعت استفاده کرده‌ایم و شرکت‌های بزرگ هلندی مشغول ساخت گلخانه‌ هستند.

 

90d7_img_2129.jpg

 

بازوند با تاکید بر اینکه در حوزه‌ی ساخت گلخانه به واسطه‌ی وجود آب فراوان و خاک مساعد، زمینه‌ی بسیار خوبی برای کار وجود دارد، عنوان داشت: در حوزه‌ی گردشگری هم وضعیت مطلوبی داریم و در چند سال اخیر لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه هر ساله گردشگران زیادی به این استان سفر می‌کنند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه سرمایه‌گذارانی برای انجام سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری لرستان ابراز تمایل کرده‌اند که می‌تواند باعث رونق بیشتر این حوزه شود.

 

1tr7_img_2138.jpg

 

هوشنگ بازوند در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: با اینکه در سطح کشور برنامه‌ریزی برای 12 درصد افزایش کالاهای صادراتی وجود داشته، در استان لرستان نزدیک به 22 درصد برنامه‌ریزی و محقق شده است.

وی افزود: برای سال 96، برنامه‌ریزی ما تا نزدیک 30 درصد افزایش است که بسیار امیداوریم بتوانیم به این مقدار رشد برسیم.‌