ظهر روز گذشته سفیر تایلند به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برای سفری دو روزه وارد این شهر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد، «آدام ساک سریتانگوس» که قرار است در برنامه‌های مختلفی که اتاق برای وی در نظر گرفته، با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف لرستان به منظور همکاری‌های دوجانبه آشنا شود، شب گذشته با استاندار لرستان به گفت‌وگو نشست.  

استاندار لرستان:

علاقمندیم با تایلند ارتباط کاری برقرار کنیم

استاندار لرستان گفت: علاقمندیم با تایلند ارتباط کاری برقرار کنیم.

حبیب‌الله دهمرده در دیدار با سفیر تایلند ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به ایشان و هیأت همراه به توانمندی‌های لرستان اشاره کرد و گفت: بلندترین سد جهان در استان لرستان واقع‌ شده است.

وی اضافه کرد: استان لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه‌هایی چون معادن، سنگ‌های زینتی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری توانمند است؛ در زمینه‌ی زیرساخت حمل‌و‌نقل و انرژی که حرف اول را در جذب سرمایه‌گذار می‌زند، گام‌های خوبی برداشته شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی؛ مردم لرستان را مردمی مهمان‌نواز و با فرهنگ توصیف کرد و خواستار بازدید سفیر تایلند از استان شد و گفت: علاقمندیم در ابعاد مختلف با کشور تایلند ارتباط کاری برقرار کنیم.

استاندار لرستان خطاب به سفیر تایلند تأکید کرد: در هر زمینه‌ای خواستار صادرات و واردات باشید، استان لرستان امکانات و پتانسیل دارد.

دهمرده با بیان این‌که برای سرمایه‌گذاران خارجی تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است، بیان داشت: برای سرمایه‌گذاران خارجی تضامین بالای حکومت اسلامی وجود دارد.

 

سفیرتایلند:

«لرستان» آب فراوانی دارد

سفیر تایلند گفت: «لرستان» آب فراوانی دارد.

«آدام ساک سریتانگوس» هم در این دیدار لرستان را استانی بزرگ توصیف کرد و گفت: این استان دارای معادن، زمین‌های حاصل‌خیز و محصولات کشاورزی زیادی است.

وی با بیان این‌که اولین‌بار است که به استان لرستان سفر کرده است، ادامه داد: استان‌های لرستان و همدان قابلیت‌های فراوانی دارند؛ به‌خصوص لرستان که محصولات زیادی برای صادرات دارد.

سفیر تایلند تصریح کرد: در اولین سفر خود به لرستان متوجه شدم این استان آب فراوان و سدهای بزرگی دارد؛ لرستان به واسطه‌ی سرسبزی و زمین‌های کشاورزی حاصل‌خیزش ظرفیت‌ مناسبی  برای واردات و صادرات فراهم کرده است.

سریتانگوس به دعوت رییس‌جمهور تایلند از همتای ایرانی خود برای بازدید از کشورش اشاره کرد و بیان داشت: این دیدار قرار است 19 تا 21 می، انجام شود که من از استاندار لرستان و مقامات استانی دعوت می‌کنم در این سفر، رییس‌جمهور ایران را همراهی کنند.

وی اضافه کرد: در این دیدار درباره‌ی آب جلسه‌ای تشکیل خواهد شد و از سرمایه‌گذاران خواسته‌ایم به رییس‌جمهور ملحق شوند و در این زمینه با هم گفت‌وگو کنند.

سفیر تایلند اظهار امیدواری کرد: روابط کاری لرستان و تایلند ادامه یابد و تشکیل تعاونی دهند.

سریتانگوس در پایان از استقبال و میهمان‌نوازی استاندار و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد قدردانی کرد.