شهردار خرم‌آباد در دیدار با سفیر فنلاند:

زمین رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم

شهردار خرم‌آباد در دیدار با سفیر فنلاند گفت: در صورت تمایل برای سرمایه‌گذاری در خرم‌آباد، علاوه بر اینکه زمین رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، در حوزه‌ی صدور مجوز هم از هر گونه کمکی دریغ نخواهیم کرد.

 

IMG_4698.JPG

 

به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ یحیی عیدی‌بیرانوند که در شهرداری خرم‌آباد میزبان “هاری کمراینن” بود اظهار داشت: در صورت تمایل طرف فنلاندی علاقمند هستیم با یکی از شهرهای این کشور قرارداد خواهرخواندگی انعقاد و در قالب آن از ظرفیت‌های فرهنگی همدیگر استفاده نماییم.

وی با اشاره به اینکه خرم‌آباد به عنوان یکی از 7 شهر برتر گردشگری ایران شناخته و معرفی شده است، افزود: صنعت گردشگری می‌تواند زمینه‌ی مناسبی باشد تا در قالب آن استان لرستان و کشور فنلاند تعاملات دوجانبه‌ای برقرار نمایند.

 

yahya eidi beyranvand.JPG

 

عیدی‌بیرانوند با تاکید بر اینکه استان لرستان پایتخت پل‌های تاریخی جهان است، عنوان داشت: آمادگی داریم همه امکانات شهر را در اختیار بگذاریم تا همه از ظرفیت‌های خاص گردشگری خرم‌آباد آگاه شوند و در این مسیر از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم بود.

شهردار خرم‌آباد عنوان داشت: لرستان پایتخت مفرغ دنیا نیز محسوب می‌شود و در حوزه‌ی ژئوتوریسم نیز زمینه‌های منحصر به فردی دارد.

 

سفیر فنلاند:

عمده صادرات ما تکنولوژی است

سفیر فنلاند هم در ادامه‌ با اشاره به تکنولوژی‌های متنوع کشورش گفت: عمده صادرات ما تکنولوژی است.

 

IMG_4719.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ “هاری کمراینن” اظهار داشت: در زمینه‌ی فناوری‌های زیست‌محیطی هم فنلاند پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه فنلاند کشور کوچکی است که از ایران فاصله زیادی ندارد، افزود: در زمینه‌ی تولید و ارائه تکنولوژی‌های هوشمند از جمله آسانسور هم فعالیت خوبی داریم و این تکنولوژی‌ها از استانداردهای بالایی برخوردار هستند.

 

hari kamrin.JPG

 

“هاری کمراینن” بیان داشت: سیستم آموزشی و تحصیلی فنلاند بسیار پیشرفته است و در همین زمینه دانشگاه‌هایی داریم که در سطح جهان شناخته‌شده هستند.

“کمراینن” عنوان کرد: در همین رابطه آمادگی داریم پذیرای دانشجویان ایرانی و لرستانی در رشته‌های مدیریت، گردشگری و هتلداری باشیم، کما اینکه در حال حاضر دانشجویانی از کشورهای هند، پاکستان و افغانستان در دانشگاه‌های فنلاند مشغول تحصیل هستند.

سفیر فنلاند افزود: خوشبختانه به تازگی شاهنامه فردوسی به زبان فنلاندی ترجمه شده که زنان و مردان فنلاندی می‌توانند این حماسه را بخوانند.

 

IMG_4731.JPG

 

“هاری کمراینن” با اشاره به اینکه زمینه‌هایی چون صنعت، کشاورزی و تولیدات چرم و پوست برای همکاری دو طرفه وجود دارد، گفت: مسلما با توجه به آب و هوای خاص لرستان، محصولاتی در آن تولید می‌شود که ما امکان تولید آن‌ها را در کشور خودمان نداریم.

وی با ابراز خوشحالی از آشنایی‌اش با لرستان و ظرفیت‌های متنوع آن، عنوان داشت: لرستان از نظر طبیعت، تاریخ و فرهنگ ظرفیت‌های بسیاری خوبی دارد.

 

IMG_4726.JPG

 

“کمراینن” از خواهرخواندگی خرم‌آباد و یکی از شهرهای فنلاند هم استقبال کرد و تصریح کرد: همان‌طور که کالاهای تجاری کشورهای مختلف در چارچوب خاصی تبلیغ و دیده می‌شوند، در زمینه‌ی جاذبه‌های دیدنی مناطق مختلف هم باید اقدامات مشترکی صورت بگیرد.