زنان کارآفرین باید حقوق صنفی خود را مطالبه کنند

 

رییس کانون زنان بازرگان لرستان تأکید کرد: زنان کارآفرین باید حقوق صنفی خود را مطالبه کنند.

 

IMG_3321.JPG

 

به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ سمیه مهراب‌نیا که در جمع زنان کارآفرین روستایی سخن می‌گفت، اظهار داشت: زنان همواره در عرصه‌های مختلف هم‌پای مردان بوده‌اند و در حوزه‌ی اقتصادی و توسعه‌ی استان لرستان نقش به‌سزایی داشته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: کانون زنان بازرگان لرستان در صورتی می‌تواند در سطح استانی و ملی بدرخشد که اعضای آن با هم هم‌دل و هم‌صدا باشند.

 

somaye mehrab nia.JPG

 

رییس کانون زنان بازرگان لرستان از زنان کارآفرین روستایی این استان خواست به عضویت این کانون درآیند و افزود: با افزایش تعداد اعضای کانون زنان بازرگان لرستان است که می‌توانیم از قدرت تصمیم‌گیری بالاتری برخوردار باشیم و حقوق صنفی خود را از مقامات بالاتر مطالبه کنیم.

مهراب‌نیا در پایان سخنان خود گفت: زنان کارآفرین روستایی لرستان با وجود تحریم‌های اقتصادی و محرومیت‌های گوناگون توانستند روی پای خود بایستند و زمینه‌ی اشتغال خود و دیگران را فراهم کنند.

 

 

یک کارآفرین روستایی:

برخی از مسئولان استان حمایت خود را از زنان کارآفرین دریغ می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در این جلسه تنی چند از زنان کارآفرین روستایی از تجربیات‌شان سخن به میان آوردند.

“بیدار بخت”، پرورش‌دهنده قارچ خوراکی در الشتر گفت: بنده با پرورش قارچ توانستم برای خود، همسرم و چند تن از زنان سرپرست خانوار این شهرستان ایجاد شغل نمایم.

وی ادامه داد: با گذشت زمان به تجربیاتم افزوده شد؛ به طوری که هم‌اکنون به صورت رایگان چگونگی پرورش قارچ را به دیگران آموزش می‌دهم.

این زن کارآفرین روستایی لرستان، میزان فروش روزانه قارچ پرورشی خود را 100 کیلوگرم اعلام و تصریح کرد: هدف من از ایجاد این شغل این بود که همگان را متوجه‌ی این واقعیت نمایم که زن می‌تواند کار کند.

 

IMG_3326.JPG

 

یکی دیگر از زنان کارآفرین روستایی لرستان نیز در این جلسه با ابراز تأسف اظهار داشت: برخی از مسئولان استان حمایت خود را از زنان کارآفرین دریغ می‌کنند.

زهرا مهدوی اضافه کرد: مسئولان سازمان جهادکشاورزی لرستان تا زمانی‌که ساخت سوله‌ی پرورش مرغ گوشتی بنده به پیشرفت کاری 70درصد نرسید کمک نکردند.

وی ادامه داد: پس از کشیدن سختی‌های فراوان در این راه بالاخره توانستم سالن پرورش مرغ گوشتی خود را راه‌اندازی نمایم.

این زن پرورش‌دهنده‌ی مرغ گوشتی یادآور شد: به علت بدهی برق یکی از زمین‌داران روستا برق سالن پرورش مرغ هم قطع شد؛ چرا که انشعاب برق سالن با انشعاب برق زمین آن شخص مشترک بود.

مهدوی با اعلام این‌که با قطع برق سالن به مدت 4 ساعت، تعداد 283 قطعه مرغ گوشتی ارگانیک تلف شدند، تصریح کرد: برای احقاق حقوق خود شکایت کردیم که البته به نتیجه نرسیدیم.

 

IMG_3325.JPG

 

وی در ادامه افزود: با پرورش مرغ گوشتی طی دو سال سرمایه‌ی خوبی به دست آوردم، اما طی یک‌‌ سال و نیم اخیر تمام اندوخته‌ی خود را از دست دادم به طوریکه هم‌اکنون مبلغ 160 میلیون تومان بدهکارم.

مهدوی گفت: قصد ندارم کسانی که می‌خواهند کارآفرین باشند را مأیوس کنم، اما باید بدانند در این راه سختی‌هایی را به حق یا ناحق متحمل می‌شوند؛ پس بایستی قدم‌های اولیه خود را محکم بردارند تا با ناملایمت‌ها پایشان نلرزد.