برای 13 پرونده در این مرکز، رأی صادر شده‌ است

رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در دیدار مسئولان و داوران مرکز داوری اتاق خرم‌آباد با رییس کانون وکلای دادگستری لرستان، با اشاره به فعالیت مرکز داوری اظهار داشت: تاکنون برای 13 پرونده در این مرکز، رأی صادر شده‌ است.

 

gv7_img_6856.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ محمدرضا چگنی با اشاره به اینکه طبق بند “ح” ماده “5” قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، یکی از وظایف اتاق بازرگانی، حل و فصل اختلاف بازرگانی داخلی و خارجی است، گفت: در همین راستا مرکز داوری به موجب قانون مستقلی به نام «قانون اساسنامه مرکز داوری اتاق ایران» مصوب بهمن ماه 1380 تأسیس شده و از حمایت قانونی برخوردار است.

وی؛ مراکز داوری استان‌های تهران، اصفهان و هرمزگان را از جمله مراکز فعال کشور برشمرد و افزود: مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد هم در تاریخ 23 آبان‌ماه 1392 تشکیل شد و به صورت رسمی فعالیت‌اش را آغاز نمود.

 

kh2_mohamadreza_chegeni.jpg

 

چگنی تصریح کرد: علیرغم اینکه در این مدت جلسات مختلفی با صنعتگران، صاحبان حِرَف و مسئولان دستگاه قضایی استان داشته‌ایم، هنوز آنچنان که باید و شاید خدمات این مرکز در نزد این اقشار جا نیفتاده است.

رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد عنوان داشت: به همین منظور لازم می‌دانیم خدمات و فعالیت این مرکز را بیشتر ترویج کنیم و در این مسیر حتماً از تجربیات متخصصان و آگاهان به امر از جمله فعالان کانون وکلای دادگستری استان استفاده خواهیم نمود.

محمدرضا چگنی با اشاره به تغییر رویکرد سیستم قضایی کشور گفت: سیاست دستگاه قضا رسیدگی خصوصی به دعاوی است و در همین زمینه قانونی در حال آماده‌سازی است که در آن به امر داوری تأکید ویژه‌ای شده و آن را به دو صورت داوری سازمان‌یافته و داوری موردی (خصوصی) آورده است.

وی؛ از برگزاری همایشی با حضور دادستان‌های کل کشور در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: در آینده‌ی نزدیک و بعد از ماه مبارک رمضان هم همایشی با حضور همه‌ی وکلای دادگستری استان، صنعتگران، صاحبان حِرَف و مسئولان دستگاه قضایی استان به منظور ترویج هر چه بیشتر خدمات و فعالیت‌های مرکز داوری اتاق خرم‌آباد برگزار می‌گردد.

 

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان:

آماده‌ی انعقاد تفاهم‌نامه برای فعالیت‌های دوجانبه با مرکز داوری هستیم

 در این جلسه، رییس کانون وکلای دادگستری لرستان هم با اشاره به تأکیدی که در دین اسلام بر داوری و برطرف نمودن مشکلات طرف‌های دعوا بر همین اساس آمده، اظهار داشت: آماده‌ی انعقاد تفاهم‌نامه برای فعالیت‌های دوجانبه با مرکز داوری هستیم.

 

4adm_mohamad_ali_rezaei.jpg

 

محمدعلی رضایی گفت: تا آنجا که قانون اجازه بدهد برای ترویج خدمات مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد همکاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت امنیت قضایی برای رخ دادن سرمایه‌گذاری در لرستان افزود: مرکز داوری اتاق خرم‌آباد جایگاه مطلوبی برای تأمین امنیت و برقراری احساس امنیت در راستای جذب سرمایه‌گذاری دارد که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده نماییم.

 

uwxb_img_6860.jpg

 

رضایی تصریح کرد: برای ترویج هر چه بیشتر خدمات مرکز داوری اتاق خرم‌آباد آماده‌ی انعقاد تفاهم‌نامه برای فعالیت‌های دوجانبه با این مرکز هستیم.

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان تأکید کرد: معرفی مرکز داوری اتاق خرم‌آباد در قراردادها به عنوان مرجع رسیدگی‌کننده به اختلاات احتمالی آینده، می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در زمینه‌ی فعال‌تر شدن این مرکز داشته باشد.