شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی لرستان ظرفیت حضور در بازارهای بین‌المللی را دارند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی لرستان ظرفیت حضور در بازارهای بین‌المللی را دارند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی با اشاره به وجود بیش از 1500 شرکت عمرانی پیمانکاری و حدود 20 مجموعه‌ی مهندسین مشاور در حوزه‌های مختلف راه و ساختمان و تأسیسات در لرستان اظهار داشت: همگی این شرکت‌ها و مجموعه‌ها دارای گواهینامه صلاحیت از معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی هستند و بر اساس این ظرفیت می‌توان در زمینه‌ی صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور به ویژه کشورهای حوزه‌یCIS برنامه‌ریزی کرد.

وی به حضور نیروها و کادر فنی تحصیل‌کرده و جوان در ساختار این شرکت‌ها و همچنین وجود زمینه و بازار مناسب اجرای پروژه‌ها در کشورهای یادشده، بیان داشت: بایستی شرکت‌ها و تشکل‌های صنفی حوزه‌ی عمرانی لرستان برنامه‌هایی جدی در این خصوص در دستور کار قرار دهند.

سلاح‌ورزی با اشاره به اعلام آمادگی استاندار لرستان و معاونت عمرانی استانداری و اهتمام جدی و ویژه‌ای که به این موضوع نشان داده‌اند، تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز در این رابطه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان ضرورت اقدام در این زمینه را در گام نخست، جمع شدن شرکت‌های توانمند علاقمند مهندسی استان و تشکیل کنسرسیوم صدور خدمات مهندسی لرستان اعلام و عنوان داشت: در همین راستا اتاق خرم‌آباد، یکی از زبده‌ترین مدرسان و مشاوران این حوزه را برای مشاوره و همفکری و مساعدت به این شرکت‌ها دعوت نموده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تأکید بر اینکه جلسات متعددی با مدیران ستاد توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق برگزار شده که منجر به قول همکاری و معرفی این کنسرسیوم و حمایت برای انجام پروژه در کشور عراق گردیده، افزود: در هر صورت نتیجه گرفتن و اجرایی شدن این موضوع، منوط به خواست، اراده و تلاش شرکت‌های خدمات مهندسی استان است.