در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق لرستان مطرح شد:

روند توسعه‌خواهی در لرستان سرعت گرفته است

عضو هیات نمایندگان اتاق لرستان گفت: خوشبختانه امروز شاهد سریع‌تر شدن روند توسعه‌خواهی در لرستان و تلاش‌های همگانی و خوبی در این زمینه هستیم که امیدوارکننده است.

 

IMG_8349.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستاند؛ احسان ناصر که در جلسه‌ی کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان سخن می‌گفت، با تاکید بر اهمیت زیرساخت‌ها در صنعت گردشگری افزود: در این خصوص هم افزایش پروازها با تمرکز بر مقصد تهران اهمیت دارد، چون باید بپذیریم که هنوز امورات کشور با تمرکز بر تهران صورت می‌گیرد.

 

ehsan naser.JPG

 

وی با تاکید بر نقش کمیسیون گردشگری اتاق خرم‌آباد و دغدغه‌ها و فعالیت‌های کارشناسان این حوزه اظهار داشت: قرار است از ظرفیت کارشناسی کمیسیون‌های تخصصی اتاق برای طرح موضوع و دستورکار شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بهره ببریم که در زمینه‌ی گردشگری با توجه به شرایط خاص استان از این حیث، اهمیت کمیسیون گردشگری و نظرات کارشناسی اعضای آن بسیار حائز اهمیت است.

ناصر بیان داشت: در همین خصوص پیشنهاداتی فراهم شده که در جلسه‌ی امروز مطرح و نظرات کارشناسی اعضای کمیسیون را در خصوص آن دریافت و اعمال می‌کنیم.

 

IMG_8347.JPG

 

عضو هیات نمایندگان اتاق لرستان عنوان داشت: یکی دیگر از اقداماتی که به صورت پیشنهاد آماده‌ی ارائه است بخش قیمت‌گذاری خدمات مراکز پذیرایی و اقامتی است که پیشنهاد کرده‌ایم خود فعالان این حوزه بر اساس وضعیتی که با آن مواجه هستند تعیین‌کننده باشند.

 

نایب‌رییس کمیسیون گردشگری اتاق لرستان:

عمده‌مشکل ما در توسعه‌ی گردشگری تن ندادن به کار گروهی است

نایب‌رییس کمیسیون گردشگری اتاق لرستان هم در این جلسه با اشاره به اقداماتی که در فرودگاه مرکز استان در حال انجام است، اظهار داشت: اهمیت زیرساخت‌های حمل و نقل در توسعه‌ی صنعت گردشگری بر هیچ کس پوشیده نیست، اما در همین خصوص نباید همه‌ی تمرکزمان را روی فرودگاه بگذاریم.

 

mehrdad zarinjouei.JPG

 

مهرداد زرین‌جویی گفت: عمده‌مشکل ما در مسیر توسعه‌ی صنعت گردشگری لرستان این است که به کار گروهی قائل نیستیم، که این مسأله به عدم استفاده از سرمایه‌های واقعی اجتماعی برمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص نقش سرمایه‌های اجتماعی تاکیدات فراوانی وجود دارد، بیان داشت: شفاف‌سازی و پرهیز از تن دادن به عملکردهای مبهم بازدارنده و مخرب است.

زرین‌جویی تصریح کرد: ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد یک ظرفیت انکارنشدنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نایب‌رییس کمیسیون گردشگری اتاق لرستان افزود: اگر بخواهیم به دنبال ایجاد تشکل‌های صنفی باشیم نباید از نقش مردم در این مورد غافل باشیم.

 

عضو کمیسیون گردشگری اتاق لرستان:

باید به همه‌ی تکه‌های پازل گردشگری توجه کنیم

دیگر عضو کمیسیون گردشگری اتاق لرستان هم در ادامه‌ی این جلسه با طرح این پرسش که شهرهای بزرگ و مشهور دنیا مثل پاریس، مادرید و میلان چه کرده‌اند که تبدیل به مقصد گردشگری شده‌اند، اظهار داشت: شاید اصلی‌ترین عامل این باشد که آن‌ها به همه‌ی حوزه‌های مرتبط با صنعت گردشگری توجه نشان داده‌اند.

 

seyed mohamad ghasemi.JPG

 

سید محمد قاسمی با بیان اینکه به صورت کلی چهار بخش، ذینفعان اصلی صنعت گردشگری هستند، این بخش‌ها را اینچنین برشمرد: بخش دولتی، بخش خصوصی، بخش عمومی(مردم) و آژانس‌ها.

وی افزود: پازل گردشگری تکه‌های متنوعی دارد که برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، ضروری است به همه‌ی این تکه‌ها توجه نشان بدهیم.

قاسمی از تلاش اتاق لرستان برای نشان دادن توجه به این تکه‌ها تشکر کرد و بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم برای پرداختن منسجم و تخصصی به موضوع توسعه‌ی گردشگری لرستان، کارگروهی به ریاست استاندار و دبیری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شود تا در قالب آن به صورت تخصصی امکان پرداختن به تکه‌های مختلف پازل گردشگری استان وجود داشته باشد.

 

عضو کمیسیون گردشگری اتاق لرستان:

هر جا توسعه اتفاق افتاده، بخش خصوصی پای کار بوده است

یکی دیگر از اعضای کمیسیون گردشگری اتاق لرستان با تاکید بر مدل‌های موجود توسعه‌ در جهان گفت: باید بپذیریم که دیگر دوران آزمون و خطا گذشته است.

 

shapour tahmasebi.JPG

 

شاهپور طهماسبی اظهار داشت: در سطح جهانی دو مدل سرمایه‌داری و غیر سرمایه‌داری برای توسعه وجود داشته که دومی توفیقی به دست نیاورده و از رده خارج شده است.

وی افزود: هر جای جهان توسعه اتفاق افتاده است بخش خصوصی پای کار بوده است.

طهماسبی با تاکید بر نقش دانشگاه‌ها در توسعه‌ی گردشگری بیان داشت: اضلاع مثلث طلایی توسعه گردشگری، دولت، مردم و انجمن‌های مدنی هستند که اتاق خرم‌آباد می‌تواند زیرساخت مناسبی برای ایجاد ارتباط میان اضلاع این مثلث طلایی باشد.