اعضاء هیات رئیسه اتاق ایران ، به ریاست دکتر محمد نهاوندیان، که در سفری دو روزه به خرم آباد سفرکرده اند عصر روز دوشنبه با آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ملاقات نمودند.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرم آباد،در این جلسه دکتر محمد نهاوندیان رئیس اتاق ایران در سخنان خود خواستار آن شد تا موضوع رابطه بین فرهنگ و اقتصاد ، به عنوان حرکتی موثر موضوع رابطه بین فرهنگ و اقتصاد مورد توجه خاص قرار گیرد.

نهاوندیان با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه اقتصاى است اظهار داشتند : اگر در جامعه ما بیکاری نبود بسیاری از ناهنجارها راهم نداشتیم.

ایشان با تاکید بر این که نگاه ما به اقتصاد نگاهی مارکسیستی نیست که آن را زیر بنا بدانیم ، این موضوع را مورد اشاره قراردادند که متاسفانه برخی از آموزه های مذهبی بگونه ای اشتباه تلقی و مورد برداشت قرار می گیرد،حال آنکه نگاه به اقتصاد باید نگاهی مقدس تلقی شود.

وی افزود: در فقه ،کار مثبت تولید و خلاقیت مورد سفارش و تاکید است و به همین دلیل من همواره از علما تقاضا داشته و دارم که در فرهنگ عمومی جامعه ، نسبت به امر اقتصاد توجه بیشتری به عمل آید. نهاوندیان در پایان سخنانش خواستار توجه بیشتر نماینده محترم ولی فقیه به مسائل اتاق خرم آباد و اعضاء آن شد.

پس از سخنان دکتر نهاوندیان آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان ، با تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت پیامبر خاتم ( ص) عنوان داشتند: خود من تا قبل ازنامگذاری سال نود به عنوان سال جهاد اقتصادی  ازجانب مقام معظم رهبری ، آنقدر توجه نداشتم که اسلام این همه به اقتصاد توجه دارد. اما به برکت همین نامگذاری به تحقیق در خصوص اقتصاد پرداختم . آنگونه که از آغاز سال تا پایان آذر ماه مدام در خصوص اقتصاد و تاثیر عمیق آن بر همه ی جنبه های زندگی سخنرانی داشته ام.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر این که متاسفانه مبنای اقتصاد اسلامی درست تبین نگردیده اظهار داشت :نزدیک به 400 آیه ازکلام الله مستقیم در رابطه با اقتصاد می باشد و به همین دلیل لازم است ما اقتصاد دین بنیاد را پایه نهیم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که در روایات آمده که حرمت جان انسان کمتر از حرمت کعبه نیست تاکید کرد : حرمت مال انسان نیز کمتر از جانش نمی باشد. میرعمادی با تاکید بر این نکته که اگر امنیت اقتصادی باشد، امنیت اجتماعی و سیاسی هم خواهد بود. تاکید کردند در دین اسلام در تولید هیچ محدودیتی وجود ندارد اما در توزیع مبنا عدالت است و در مصرف هم مبنا قناعت.

آیت الله میر عمادی همچنین با تاکید بر این نکته که اتاق فعلی خرم آباد مجموعه خوب و مثبتی است اظهار امید واری کردند تا اتاق ایران با حمایت هایش ازاتاق خرم آباد جرات انجام کارهای بزرگ را دربین همکاران خود درخرم آباد فراهم سازد.