تأسیس بندر خشک در لرستان را پیگیری می‌کنیم

کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد دور تازه‌ای از فعالیت‌اش را آغاز نمود.

 

52ku_dsc05630.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ عضو هیأت‌رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در اولین جلسه‌ی کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و امور گمرکی این اتاق گفت: در دوره‌ی گذشته‌ی فعالیت این کمیسیون، موارد خوبی در رابطه با امور بازرگانی، حمل و نقل و گمرک استان لرستان پیگیری شد و نتایج خوبی هم به دست آمد.

احسان دارایی با اشاره به عدم فعالیت گمرک خرم‌آباد در چند سال گذشته اظهار داشت: این گمرک عملاً به سمت تعطیلی پیش رفته بود که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد، در جلساتی که با رییس گمرک ایران داشتیم، این گمرک جان دوباره‌ای گرفت.

وی افزود: نبود شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی نیز یکی دیگر از کمبودهای استان بود که با پیگیری کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد، مجوز تأسیس یک شرکت بین‌المللی صادر گردید.

 

1kgk_ehsan_daraei.jpg

 

دارایی با اشاره به فعالیت گمرک‌های اختصاصی عنوان داشت: ترخیص برخی کالاهای خاص در گمرک لرستان نیز از دیگر دستاوردهای فعالیت کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد است که تا پیش از آن، مجوزی برای آن وجود نداشت.

عضو هیأت‌رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد؛ تأسیس بندر خشک در لرستان را از دیگر خواسته‌هایی عنوان کرد که در دوره‌ی گذشته در دستور کار کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد قرار گرفت، اما منجر به نتیجه‌ی نهایی نشد.

احسان دارایی تصریح کرد: این موضوع در دور جدید فعالیت کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد هم در دستور کار پیگیری خواهد بود و امیدواریم این بار بتوانیم آن را نهایی کنیم.

 

2nqb_dsc05637.jpg

 

وی بیان داشت: اگر بتوانیم برای گمرک استان معافیت‌های گمرکی بگیریم، برای بازرگانان سایر استان‌ها هم انگیزه‌ای می‌شود تا کالاهایشان را از این گمرک ترخیص نمایند و این امر به رونق اقتصادی لرستان کمک خواهد نمود.

 

دبیر کمیسیون بازرگانی اتاق خرم‌آباد:

کمیته‌ی حل اختلاف امور گمرکی تشکیل می‌شود

دبیر کمیسیون بازرگانی، حمل‌و‌نقل و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز در این جلسه با تأکید بر نتیجه‌گرا بودن دور جدید فعالیت این کمیسیون گفت: تلاش می‌کنیم با مشخص کردن اولویت‌های کاری مشخص، از پراکنده‌کاری پرهیز نماییم و در واقع کمیسیون، خروجی‌محور باشد.

 

cduq_sepideh_koushki.jpg

 

سپیده کوشکی اظهار داشت: در همین راستا دو کمیته‌ی «بازرگانی» و «حمل و نقل و گمرک» به عنوان زیرمجموعه‌های این کمیسیون تشکیل شده‌اند تا به صورت تخصصی‌تری اولویت‌های تعیین‌شده را پیگیری نمایند.

وی افزود: برای تعیین اولویت‌ها از نقطه‌نظرات اعضای کمیسیون بهره گرفتیم و در نهایت با جمع‌بندی نهایی آن‌ها را در قالب دو کمیته‌ی تشکیل‌شده پیگیری می‌کنیم.

کوشکی؛ پیگیری ایجاد پایانه‌ی صادرات محصولات کشاورزی لرستان را از جمله اولویت‌های اصلی و مهم کمیته‌ی بازرگانی کمیسیون عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد بانک اطلاعاتی از محصولات صادراتی استان، ایجاد دفاتر و نمایشگاه‌های تجاری خاص لرستان در بازارچه‌های مرزی و همچنین ایجاد پورتال تجاری استان برای نمایش محصولات صادراتی لرستان هم از دیگر اولویت‌های کمیته‌ی بازرگانی است.

 

xsef_dsc05641.jpg

 

دبیر کمیسیون بازرگانی، حمل‌و‌نقل و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بر ضرورت تشکیل کمیته‌ی حل اختلاف امور گمرکی برای حل‌وفصل اختلافات بازرگانان و گمرک هم تأکید کرد و عنوان داشت: تسهیل روند تشریفات گمرکی، فعال‌سازی منطقه ویژه اقتصادی ازنا، تجهیز گمرک خرم‌آباد به ماشین‌آلات مرسوم و همچنین ارتقای جایگاه این گمرک از طریق اخذ معافیت‌های مالیاتی نیز از دیگر اولویت‌های کاری کمیته‌ی حمل‌ونقل و گمرک می‌باشد.