سفیر کرواسی در تهران و نمایندگان چند شرکت کروات فعال در حوزه کشاورزی با حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران دیدار کردند. شرکت‌های کروات برای انتقال تکنولوژی و دانش فنی به ایران و تولید مشارکتی اعلام آمادگی کردند.

سفیر کرواسی به همراه نمایندگان 4 شرکت فعال در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران دیدار و گفتگو کردند.
نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه پیش‌ازاین روسای اتاق‌های ایران و کرواسی در حضور روسای جمهور دو کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند، گفت: مرور این تفاهم‌نامه نشان می‌دهد اولاً حجم روابط اقتصادی ایران و کرواسی رقم ناچیزی است که حتماً با تلاش دو کشور قابلیت افزایش دارد و دیگر اینکه دو کشور در زمینه‌های توریسم، حمل‌ونقل، کشتیرانی، دارو و حوزه‌هایی ازاین‌دست فرصت همکاری دارند.
حسین سلاح ورزی در دیدار با سفیر کرواسی در تهران، افزود: علاوه بر این دو کشور در حوزه کشاورزی نیز امکان همکاری دارند و با توجه به اینکه کشاورزی ایران باوجود تنوع آب و هوایی و محصولات، از مکانیزاسیون دور مانده است، شرکت‌های توانمند می‌توانند برای پاسخگویی به نیاز کشاورزان ایران به تکنولوژی‌های جدید وارد عمل شوند.
سلاح ورزی با اشاره به حضور نمایندگان 4 شرکت فعال در حوزه کشاورزی، گفت: با توجه به فعالیت کمیسیون و همچنین دفتر کشاورزی در اتاق ایران، پیشنهاد من این است که نمایندگان شرکت‌های حاضر در نشست برای بررسی جزئی‌تر وضعیت با دفتر و کمیسیون کشاورزی در اتاق ایران تعامل کنند و به راهکارهای جدیدی برای همکاری برسند.
سفیر کرواسی در تهران نیز با تائید ناچیز بودن حجم روابط اقتصادی ایران و کرواسی، گفت: همکاری بین اتاق ایران و اتاق کرواسی به‌صورت سازنده شکل گرفته و به مراحل خوبی رسیده است به‌گونه‌ای که یادداشت همکاری امضاء شده توسط دو اتاق در حضور روسای جمهور دو کشور، می‌تواند سند کلیدی توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی باشد.
نایب‌رئیس اتاق ایران پس از اظهارنظر سفیر کرواسی و نمایندگان اقتصادی این کشور، گفت: ایران به‌واسطه تنوع آب و هوایی ، ظرفیت بالایی در تولید و صادرات محصولات کشاورزی دارد اما راندمان پائین در بخش کشاورزی ما و همچنین وجود نسبت بالای نیترات و مانده سموم در محصولات، معمولاً صادرات را با مشکل مواجه می‌کند.
سلاح ورزی ادامه داد: دانش و تجربیاتی که حاضران در این جلسه دارند می‌تواند برای توسعه همکاری دوجانبه مؤثر باشد اما ایران چند مرکز فعال و توانمند در حوزه تولید ماشین‌آلات بزرگ و کوچک کشاورزی و تجهیزات جانبی دارد که نیاز کشور را تأمین می‌کنند و شرکت‌های کروات برای آغاز فعالیت در ایران باید به بررسی این شرکت‌ها بپردازند و برای حضور یا مشارکت تصمیم بگیرند.
او با بیان اینکه بخش کشاورزی ایران به دانش و تکنولوژی جدید نیاز دارد، گفت: در حوزه تولید کود ارگانیک و تجهیزات نوین کشاورزی، سعی می‌کنیم طرف‌های مرتبط و ذینفع ایرانی در این حوزه‌ها را به سمت شما هدایت کنیم تا برای مذاکره و مشارکت اقدام کنید.