لرستان در زمینه‌ی مواد معدنی، سنگ‌های ساختمانی و گیاهان دارویی ظرفیت دارد

سفیر سوئد که به منظور سفری دو رزه به دعوت اتاق خرم‌آباد به این شهر آمده است، با معاون عمرانی استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

 

a6am_img_7048.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تأکید بر اینکه لرستان در حوزه‌های مختلف مزیت‌های بکری دارد، تصریح کرد: در راستای برنامه‌هایی که برای جذب سرمایه‌گذاری در لرستان داریم، از طریق دعوت سفیران کشورهای مختلف به این استان تلاش می‌کنیم قابلیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری لرستان را معرفی نماییم.

 

xgdp_img_7057.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی، لرستان را یک استان در حال توسعه توصیف کرد و بیان داشت: لرستان نیازمند استفاده از تجربیات و تکنولوژی کشور سوئد است.

وی به خواهرخواندگی مرکز لرستان با شهرهای کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: از معاون عمرانی استاندار لرستان می‌خواهیم تا درخواست خواهرخواندگی خرم‌آباد با یکی از شهرهای سوئد را در قالب یک نامه‌ی رسمی به سفیر این کشور تقدیم نماید.

سلاح‌ورزی در ادامه نیز از سفیر سوئد خواست تا آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری لرستان را از نزدیک ببیند و زمینه‌ی حضور گردشگران سوئدی را در استان لرستان فراهم نماید.

وی با اشاره به اینکه برخی از مواد اولیه کارخانجات دارویی لرستان از کشور سوئد تأمین می‌شود، اعلام آمادگی کرد در مقابل، مواد معدنی و سنگ‌های ساختمانی و گیاهان دارویی لرستان به کشور سوئد صادر شود.

 

معاون عمرانی استاندار لرستان خبر داد:

عملیات اجرایی دهکده‌ی تفریحی‌- توریستی لرستان آغاز می‌شود

معاون عمرانی استاندار لرستان نیز در این دیدار از شروع عملیات اجرایی دهکده‌ی تفریحی – توریستی استان تا 6 ماه آینده خبر داد و گفت: این دهکده با 500 هکتار مساحت در 5 کیلومتری خرم‌آباد واقع شده است.

 

sf7_img_7061.jpg

 

محمدرضا اصلانی هدف از احداث دهکده‌ی تفریحی‌-‌توریستی لرستان در خرم‌آباد را طبیعت بکر و تأمین مایحتاج توریسم عنوان کرد و اظهار داشت: مطمئن هستیم اگر سفیر سوئد این فرصت را فراهم کند که گردشگران کشورش به لرستان ورود پیدا کنند، ما می توانیم در ارتباطی متقابل، همپوشانی خوبی در ارائه و دریافت خدمات داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه لرستان دارای چهار اقلیم آب و هوایی است، بیان داشت: به همین دلیل قصد داریم به منظور به نمایش گذاشتن فرهنگ و آداب و رسوم این دیار در آینده‌ای نزدیک دهکده‌ی عشایری نیز احداث کنیم.

 

سفیر سوئد:

تجربیات‌مان در صنعت گردشگری را در اختیارتان می‌گذاریم

سفیر سوئد نیز در این دیدار با بیان اینکه شهرداری‌های این کشور یک سازمان حامی دارند، بیان داشت: در عین حال اتحادیه‌های تجاری و کارگری بسیار قوی نیز داریم.

“پیتر تیلر” با تأکید بر اینکه دولت سوئد علاقمند به گسترش روابط با ایران است، تصریح کرد: 90 درصد اقتصاد سوئد را بخش خصوصی می‌چرخاند، به همین دلیل بر تقویت این بخش تأکید داریم.

 

22k9_img_7052.jpg

 

وی خطاب به معاون عمرانی استاندار لرستان و اعضای هیأت نمایندگان اتاق خرم‌آباد گفت: امیدوارم شریک و همتای مناسبی را برای شما در سوئد بیابم.

“تیلر” با تأکید بر اینکه بخشی از کارها در حیطه‌ی اختیار او نیست، اظهار داشت: قول را می‌دهم مواردی را که در حیطه‌ی اختیارم هست را پیگیری نمایم. معتقدم سوئد در زمینه‌های بازرگانی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی می‌تواند با ایران روابط خود را گسترش دهد.

سفیر سوئد با بیان اینکه شخصاً انسان نتیجه‌گرایی هستم، اضافه کرد: خواهان رسیدن به یک نتیجه و جمع‌بندی راهبردی از سفر به لرستان هستم.

وی از صنعت گردشگری به عنوان یک منبع درآمدی بسیار مهم کشور سوئد یاد کرد و گفت: درآمدی که از این راه به دست می‌آید با میزان درآمد حاصله از صادرات ما برابری می‌کند.

سفیر سوئد با تأکید بر اینکه از ابتدا سوئد معبر گردشگران بوده، تصریح کرد: بعد از تلاش‌های بسیار توانستیم این کشور را به مقصد گردشگری مبدل نماییم؛ به طوری که گردشگران برای سفر دوباره و سه باره‌ی خود سوئد را انتخاب می‌کنند.

“پیتر تیلر” خطاب به معاون استاندار لرستان و رییس اتاق خرم‌آباد گفت: می‌توانیم تجربیات خود را برای پیشبرد صنعت گردشگری ایران در اختیار شما قرار دهیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم خود، اقدام به بازاریابی برای استان لرستان نمایید.

سفیر سوئد، آب و هوای این کشور را غیرقابل پیش‌بینی عنوان کرد و خطاب به رییس اتاق خرم‌آباد گفت: سوئد یکی از گران‌ترین کشورها است و از لحاظ قیمت و فروش خدمات به هیچ وجه رقابتی نیستیم.

وی به تحریم‌های اقتصادی کشورهای اروپایی علیه ایران اشاره کرد و بیان داشت: با وجود این شرایط سخت حاکم بر ایران، سوئد یکی از معدود کشورهایی بود که به روابط تجاری خود با ایران ادامه داده است.

“تیلر” گفت: ایران شهرت بالا و خوبی در سوئد دارد و با اینکه در مذاکرات بازرگانی خشن برخورد می‌کنند، اما در پرداخت خیلی خوب عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ایران شریک تجاری خوبی برای سوئد است، بیان داشت: از رییس اتاق خرم‌آباد به خاطر دعوت ما به لرستان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.