سلاح‌ورزی خبر داد؛

تعیین‌تکلیف واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات

 

IMG_8354.jpg

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جلسه‌ی هیأت نمایندگان این اتاق گفت: مرحله به مرحله زمینه‌ی پرداخت تسهیلات مصوب سفر اخیر رییس‌جمهور و هیأت دولت به لرستان در حال انجام است و این تسهیلات به زودی به واحدهای دارای شرایط لازم پرداخت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی در مورد چالش‌های موجود بر سر راه پرداخت این تسهیلات اظهار داشت: مشکلی که وجود دارد این است که اکثر واحدها دارای بدهی معوق هستند که بر اساس آن امکان استفاده از این تسهیلات برای چنین واحدهایی فراهم نیست.

وی افزود: این موضوع هم در کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و هم در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت که منجر به تصویب دو مصوبه در همین رابطه گردید.

 

salahvarzi hoseyn 221.jpg

 

سلاح‌ورزی تصریح کرد: در نهایت قرار بر این شد که کمیته‌ی تعیین‌تکلیف واحدها با رویکرد تفکیک واحدهایی که در اثر سوءمدیریت بدهکار شده‌اند از واحدهایی که در واقع خود نقشی در بدهکار شدن‌شان نداشته‌اند و بیشتر از ناحیه‌ی عوامل بیرونی آسیب دیده‌اند، تشکیل شود و در نهایت تصمیمات این کمیته برای بانک‌ها هم لازم‌الاجرا باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در همین زمینه عنوان داشت: تفاوتی که امسال با سال گذشته وجود دارد این است که امسال دستگاه‌های نظارتی هم حضور دارند و پای کار هستند.

حسین سلاح‌ورزی که اتفاقات یک ماه گذشته‌ی مرتبط با اتاق خرم‌آباد را برای اعضای هیأت نمایندگان این اتاق مرور می‌کرد، در بخش دیگری از سخنان‌اش با اشاره به جایگاه اتاق خرم‌آباد در کشور گفت: خوشحالیم که نظر اعضای هیأت رییسه‌ی اتاق ایران به اتاق خرم‌آباد مثبت است و حضور رییس اتاق خرم‌آباد به عنوان نماینده‌ی اتاق ایران در کمیسیون صنایع مجلس و نماینده‌ی تام‌الاختیار در وزارت امور اقتصادی و دارایی نشان این اعتماد است.

وی خطاب به اعضای هیأت نمایندگان اتاق خرم‌آباد افزود: علاوه بر جایگاه مشاور رییس گمرک ایران، در پی حضور دادستان کل کشور در اتاق ایران و پیرو تشکیل کمیته‌ی مشترک قضایی با حضور وی، با توجه به اقدامات مثبت کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در لرستان، نماینده‌ی شما به عنوان یکی از سه نماینده‌ی اتاق ایران در این کمیته معرفی شد.

 

IMG_8351.jpg

 

سلاح‌ورزی به تغییرات در مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان و همچنین اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان هم اشاره و ابراز امیدواری کرد مدیران جدید این دو دستگاه با توجه به اشرافی که به حیطه‌ی کاری‌شان دارند، در زمینه‌ی بهبود فضای کسب و کار استان منشأ تغییرات مثبتی شوند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد عنوان داشت: خوشبختانه استاندار لرستان دغدغه‌ی مسائل اقتصادی استان و برطرف نمودن مشکلات واحدهای تولیدی را دارد و انصافاً از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نبوده است.

حسین سلاح‌ورزی افزود: ما هم تلاش می‌کنیم حساسیت به وجود آمده را نسبت به بنگاه‌های موجود حفظ کنیم تا در نهایت یکی از عمده‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی که تأمین نقدینگی است، برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به ماده 14 قانون «استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور» گفت: علی‌رغم تلاش‌های فراوانی که اتاق خرم‌آباد در چند سال گذشته در این زمینه انجام داد، متأسفانه از آنجا که از سوی مدیریت استان تمایلی به اجرایی شدن این قانون وجود نداشت، نتیجه‌ی روشنی به دست نیامد.

 

IMG_8350.jpg

 

سلاح‌ورزی با تقدیر از عملکرد استاندار لرستان در این خصوص گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید، استاندار محترم لرستان از اجرایی شدن این قانون حمایت کرده و تلاش می‌کنند زمینه‌های آن را فراهم نمایند که فعلاً در حوزه‌ی مصالح ساختمانی این موضوع در دست اجرایی شدن می‌باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به اصلاحیه‌ای که هیأت دولت بر روی آیین‌نامه‌ی اجرایی جزء «ب» بند (78) قانون بودجه سال 1390 کل کشور لحاظ نموده، اظهار داشت: بر اساس این اصلاحیه واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی که دارایی‌های خود را در مهلت مقرر تجدید ارزیابی نموده و مازاد حاصل از آن را به حساب سرمایه منظور نمایند، تا پایان تیرماه می‌توانند برای یک‌بار از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در ادامه‌ی این جلسه محمد خاکی نایب‌رییس اتاق خرم‌آباد گزارشی از روند کار و میزان پیشرفت پروژه‌ی ساختمان جدید اتاق ارائه نمود.

 

IMG_8353.jpg