محمدرضا چگنی تأکید کرد؛

ضرورت ترویج استفاده از خدمات مرکز داوری اتاق خرم‌آباد

 

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/3ebea6b64d84c28e1.jpg


رییس دفتر اتاق داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جلسه با مسئولان دادگستری لرستان گفت: برای کاهش مراجعه به دادگستری، ضروری است تدابیری اندیشیده شود تا دعاوی فعالان اقتصادی به صورت ویژه و تخصصی در دفتر اتاق داوری خرم‌آباد مورد بررسی قرار گیرد.

محمدرضا چگنی اظهار داشت: اتاق داوری، امکانی است که می‌توان آن را شعبه‌ی ویژه‌ی رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی قلمداد نمود که بررسی تخصصی و به نتیجه رسیدن سریع‌تر پرونده‌ها را می‌توان از جمله ویژگی‌های بارز آن به حساب آورد.

 

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/3ebefc155f4261952.jpg

 

وی افزود: با این حال هنوز آنچنان که باید و شاید این مرکز مورد استقبال فعالان اقتصادی استان قرار نگرفته است که ممکن است این امر نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر داشته باشد.

چگنی تصریح کرد: در استان‌های دیگر این مسأله به خوبی جا افتاده و فعالان بخش خصوصی دعاوی‌شان را در این مرکز پیگیری می‌کنند و رضایت همه‌جانبه‌ای هم در این زمینه وجود دارد.

 

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/3ebe350bffdcd84f3.jpg

 

رییس دفتر اتاق داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد عنوان داشت: سال گذشته دفتر مرکز داوری در اتاق خرم‌آباد با حضور رییس‌کل دادگستری لرستان و مسئولان مرکز داوری اتاق ایران راه‌اندازی شد تا گامی باشد در راستای کاهش مشکلات فعالان اقتصادی و این قشر قادر باشند در مدت‌زمان بسیار کوتاه‌تری، دعاوی‌شان را پیگیری کنند و به نتیجه برسانند.

محمدرضا چگنی گفت: در صورتی که در قراردادهای منعقده میان بازرگانان و فعالان اقتصادی به داور بودن این مرکز اشاره و توافق شود، مشکلات حقوقی احتمالی در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته و در زمان بسیار کوتاهی رای صادر می‌شود.

 

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/3ebe54c9adc760615.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در این جلسه رحیم عزیزی معاون آموزش و تحقیقات و همچنین محمد سپهوند معاون قضایی دادگستری لرستان در زمینه‌ی ترویج استفاده از خدمات مرکز داوری اتاق خرم‌آباد قول همکاری مساعد دادند.