دبیرخانه مشترک اتاق‌های سه گانه استان لرستان تشکیل شد

دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف استان لرستان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تشکیل شد.

 

j2oa_img_0713.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جلسه‌ی مشترک هیأت‌رییسه اتاق‌های تعاون، اصناف و بازرگانی استان لرستان گفت: در حوزه‌ی بخش غیر دولتی اقتصاد، تشکل‌ها، موسسات، انجمن‌ها و اتحادیه‌های زیادی فعالیت می‌کنند که عصاره‌ی آن‌ها در سه اتاق تعاون، اصناف و بازرگانی جمع شده است.

 

17y6_selahvarzi.hoseyn.1.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی با اشاره به ویژگی‌های فراگیری، سهم در اقتصاد و وجود قانون مستقل اظهار داشت: تعدد و تکثر تشکل‌ها باعث رشد اقتصاد و رونق اقتصادی می‌شود، به شرطی که در قالب آن‌ها موازی‌کاری صورت نگیرد.

وی افزود: بر اساس ماده 5 قانون بهبود فضای کسب و کار، مجلس، ساماندهی تشکل‌ها را هم به عهده‌ی اتاق‌ها گذاشته است تا در جهت پیشگیری از موازی‌کاری، نظام ملی تشکلی را به صورت فدراسیون و کنفدراسیون راه‌اندازی نماید.

 

g3q7_img_0715.jpg

 

سلاح‌ورزی با اشاره به این نکته که متاسفانه در استان لرستان از گذشته اعتقادی به تشکل‌ها و کار تشکلی وجود نداشته است، بیان داشت: با وجود هم‌افزایی و همراهی و اقدام مشترک و متناسب میان اتاق‌های سه‌گانه، بهتر می‌توانیم در حوزه‌ی مسائل اقتصادی استان عمل کنیم و نقش داشته باشیم.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان عنوان داشت: این اثرگذاری به صورت کلی می‌تواند در دو حوزه‌ی مجامع تصمیم‌گیری و مواجهه با مشکلات باشد.

 

رییس اتاق تعاون لرستان:

دبیرخانه مشترک می‌تواند باعث تسریع در برطرف شدن مشکلات شود

رییس اتاق تعاون استان لرستان هم در این جلسه با بیان اینکه ضرورت تجمیع و ایجاد دبیرخانه‌ی مشترک بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: این با هم بودن می‌تواند در جهت پیگیری مشکلات مشترک و تسریع در برطرف کردن آن‌ها نمود داشته باشد.

 

gik6_sohrabi_rahmatollah.jpg

 

سید رحمت‌اله سهرابی اظهار داشت: اگر جلسات این دبیرخانه مشترک به صورت ماهیانه و با دستورکار مشخص برگزار شود بی‌شک می‌توانیم به اهدافی که برای آن ترسیم می‌نماییم، نائل شویم.

 

wqdy_img_0718.jpg

 

وی با تأکید بر ضرورت انسجام در همکاری‌های مشترک افزود: به عنوان مثال گواهی عدم سوءسابقه برای ثبت شرکت‌ ضروری است؛ اما از آنجا که در استان لرستان اعتبار این گواهی یک ماهه است، به دلیل طولانی شدن فرایند ثبت مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به وجود می‌آید؛ این در حالی است که در سایر استان یا تاریخی برای معتبر بودن این گواهی قید نمی‌شود یا دست‌کم اعتباری چند ماهه برای آن لحاظ می‌کنند.

 

رییس اتاق اصناف لرستان:

می‌توانیم از امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر هم استفاده نماییم

در ادامه‌ی این نشست، رییس اتاق اصناف لرستان هدف این دبیرخانه را تعامل بیشتر اتاق‌های سه‌گانه به عنوان نمایندگی‌های بخش خصوصی ذکر کرد و اظهار داشت: در این راستا می‌توانیم از امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر هم استفاده نماییم.

 

6oy0_rashedi_arash.jpg

 

آرش راشدی گفت: پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه‌ها در راستای مقررات‌زدایی می‌تواند از جمله اقداماتی باشد که در دستور کار این دبیرخانه قرار می‌گیرد.

وی افزود: در ابتدای امر اگر جلساتی با قوای سه‌گانه داشته باشیم می‌تواند به نوعی اعلام موجودیت و رسمیت بخشی به این دبیرخانه تلقی شود.