تحریم های بیشتر و جدیدتر از سوی آمریکا و متحدانش تا پس از انتخابات به عمل نخواهد آمد.

 

پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: نتیجه تحریم های جدیدی که علیه ایران اتخاد شده به میزان تبعیت کشورهایی که تحریم ها را علیه ما بکار می برند بستگی دارد.

 

وی گفت: در حال حاضر دنیا در انتظار مشخص شدن نتیجه انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ایران است.

 

سلطانی افزود: به طور قطع نتیجه ای که از انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم حاصل می شود می تواند بر روی جدیت تحریم ها تاثیر بگذارد.

 

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری اگر دنیا به این نتیجه برسد دولت جدید رویکرد جدیدی دارد، قطعا رویه بهتری را نسبت به ایران در پیش خواهد گرفت.

 

این فعال اقتصادی تصریح کرد: اما اگر آنها به این نتیجه برسند که دولت جدید همچنان به رویه فعلی ادامه می دهد قطعا فشارها را با شدت بیشتری اعمال می کنند تا به گمان خود به نتیجه مطلوب خود برسند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار موج مبنی براینکه رییس کل بانک مرکزی دور جدید تحریم ها علیه ایران (بلوکه کردن حساب ارزی ایران در دنیا) را با داشتن ذخیره 15 ساله آتی غیر قابل اجرا دانست، خاطرنشان کرد: تا کنون اظهارات و پیش بینی های رییس کل بانک مرکزی محقق نشده است، بنابراین هر کسی می تواند نسبت به میزان تحقق این حرف ها و پیش بینی ها شک کند.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این مطلب که از میزان ذخیره طلای کشور خبر ندارم، متذکر شد: در دراز مدت نمی توان کشور را فقط با طلا اداره کرد بنابراین لازم است تا برای اداره اقتصاد کشور تنوع منابع داشته باشیم.