رییس اتاق بازرگانی خرم‌آباد:

تقسیط بدهی واحدهای تولیدی استان را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم


اولین جلسه‌ی هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی خرم‌آباد در سال جاری، صبح امروز سه‌شنبه دوم اردیبهشت در محل این اتاق برگزار گردید.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در ابتدای این جلسه با اشاره به نامگذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: همه‌ی دستگاه‌ها اعم از دولتی و غیر دولتی برنامه‌هایی را در این زمینه تدارک دیده‌اند که ما هم به عنوان بخشی از اقتصاد جامعه، بر خود واجب و لازم می‌دانیم که در این راستا برنامه‌ها و اقدامات مناسبی داشته باشیم.

حسین سلاح‌ورزی به تشکیل کارگروه: «بخش خصوصی چه باید بکند؟» در اتاق ایران اشاره کرد و افزود: در مراکز استان‌ها هم قطعاً برنامه‌های مناسبی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

3 nafare.jpg

 

وی در بخش دیگری از سخنان‌اش به مسأله‌ی تقسیط بدهی‌های بانکی واحدهای تولیدی استان اشاره و تصریح کرد: در تصویب‌نامه‌ی هیأت وزیران که اواخر سال گذشته ابلاغ گردید، با استناد به ماده‌ی 5 قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی و تسریع در اجرای طرح‌های تولیدی، باز هم بر تقسیط بدهی واحدهای تولیدی و رفع مشکلات موجود تأکید شده است.

 

dr.jpg

 

سلاح‌ورزی به سه راهکار پیش‌بینی شده در ماده 11 این تصویب‌نامه اشاره کرد و اظهار داشت: با بررسی‌های به عمل آمده در این زمینه مشخص گردید که در بیشتر استان‌ها وضعیت یکسانی وجود دارد و معدود استان‌هایی هم که توانسته‌اند به نتایج مثبتی برسند، به صورت ترکیبی از هر سه راهکاری که در این ماده تعیین گردیده، استفاده نموده‌اند.

 

radif 22.jpg

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تأکید بر مشکلاتی که واحدهای تولیدی استان در این زمینه دارند، گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری این مسأله را در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان مطرح و به تصویب برسانیم تا با تعامل مسئولان بانکی شرایط اجرایی شدن این ماده برای استفاده‌ی واحدهای تولیدی استان فراهم گردد.

 

radif 33.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی افزود: در همین زمینه علاوه بر طرح مسأله در کمیته‌ی حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری استان، کارگروهی برای پیگیری آن در اتاق خرم‌آباد تشکیل خواهد شد تا از همه‌ی فرصت‌ها و امکانات برای رفع مشکلات موجود در این رابطه استفاده نماییم.

وی به برنامه‌های امور بین‌الملل اتاق خرم‌آباد در سال 93 هم گریزی زد و گفت: علاوه بر سفیر ترکیه که هفته‌ی آینده میهمان ماست، دو هیأت از کشورهای آلمان و عراق برای حضور در لرستان ابراز تمایل کرده‌اند که در حال بررسی آن‌ها هستیم تا بر اساس معیارهایی که برای نتیجه‌بخش بودن حضور آن‌ها برای استان در نظر داریم، در صورت لزوم نسبت به پذیرش آن‌ها اقدام نماییم.

 

sadeghi.jpg

 

سلاح‌ورزی بیان داشت: در همین زمینه قصد داریم تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، هیأتی تجاری بازاریابی به کشور روسیه اعزام نماییم.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ همچنین در جلسه‌ی امروز هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی خرم‌آباد، علی‌محمد صادقی رسماً به عنوان دبیر جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد معرفی گردید.