در کمیسیون گردشگری اتاق خرم‌آباد صورت گرفت؛

تقدیر اتاق خرم‌آباد از مدیر فرودگاه این شهر

در جلسه‌ی کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد از اسفندیار کیانی، مدیر فرودگاه خرم‌آباد به خاطر اقدامات مؤثرش تقدیر به عمل آمد.

 

jalase.76.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این جلسه با اشاره به رویکرد تازه‌ی اتاق در دور دوم فعالیت و از آغاز سال 90، اظهار داشت: در رویکرد جدی و جدید اتاق تلاش کرده‌ایم به صورت جدی به حوزه‌های مختلف مرتبط با فعالیت و ساختار اتاق ورود پیدا کنیم و در همین زمینه اقدامات و فعالیت‌های بسیار مفید و مؤثری صورت گرفته است.

حسین سلاح‌ورزی به تشکیل و فعالیت کمیسیون‌های تخصصی اتاق اشاره کرد و افزود: یکی از کمیسیون‌هایی که توانسته با حضور کارشناسان و دلسوزان استان دستاوردهای مثبتی داشته باشد، کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی است که به صورت جدی پیگیر مباحث مرتبط با گردشگری و میراث فرهنگی است.

 

radif.569.jpg

 

وی افزود: پیگیری جدی ثبت جهانی دره‌ی خرم‌آباد، فراهم نمودن زمینه‌‌های ثبت جهانی قلعه‌ی فلک‌الافلاک و همچنین تلاش برای معرفی لرستان به عنوان قطب مفرغ، تنها چند مورد از تلاش‌هایی است که کارشناسان این کمیسیون در حال پیگیری آن هستند.

سلاح‌ورزی در ادامه بر اهمیت حمل و نقل هوایی در توسعه‌ی صنعت گردشگری تأکید کرد و گفت: بسیاری از کارشناسان امر، فرودگاه‌ها را لوکوموتیو توسعه می‌دانند و جایگاه آن را بخصوص در حوزه‌ی صنعت توریسم بی‌بدیل و ارزشمند قلمداد می‌کنند.

 

2nafar.7777.jpg

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بیان داشت: خوشبختانه مدیریت جدید استان باور خوبی نسبت به صنعت گردشگری دارد و در کنار باورِ توسعه‌گرای مدیر کنونی فرودگاه می‌تواند باعث تحول خوبی در ین حوزه شود.

حسین سلاح‌ورزی افزود: متأسفانه علی‌رغم قدمت فرودگاه خرم‌آباد و امکانات مناسبی که در آن هست، تا چند سال پیش از ظرفیت آن استفاده‌ای نشده بود که انتظار می‌رود آقای کیانی روند رو به رشدی که هم در حوزه‌ی زیرساختی و هم امکانات آغاز شده را ادامه بدهند.

 

مدیر فرودگاه خرم‌آباد:

اعتقاد دارم هنوز در نقطه‌ی صفر هستیم

مدیر فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به این‌که آنچه در مدت‌زمان یک و سال نیم پس از تصدی اینجانب صورت گرفته، آن را یک جور دستگرمی برای انجام کارهای بنیادی‌تر توصیف کرد و گفت: اعتقاد دارم هنوز در نقطه‌ی صفر هستیم و باید با تلاش بیشتر از فرصت‌هایی که در استان وجود دارد نهایت استفاده را ببریم تا لرستان در مسیر توسعه‌ی واقعی قرار گیرد.

 

kiani esfandiar.jpg

 

اسفندیار کیانی اظهار داشت: در طول مدت‌زمانی که در خدمت همکاران بوده‌ایم تلاش نموده‌ایم توسعه‌ی پروازها را در دستور کار قرار دهیم و ذهنیت‌های غلطی که در رابطه با بالا بودن ریسک پرواز در فرودگاه خرم‌آباد به واسطه‌ی اتفاق تلخ سال‌های گذشته شکل گرفته بود را از بین ببریم.

وی به تجهیز فرودگاه خرم‌آباد به سامانه‌های مراقبتی روز دنیا اشاره کرد و افزود: از آنجا که در حال حاضر امکانات ناوبری مناسبی در فرودگاه خرم‌آباد وجود دارد، تلاش می‌کنیم علاوه بر افزایش پروازهای تهران تا دو پرواز در روز، پرواز به مشهد و نجف را هم تدارک ببینیم.

کیانی از استقبال مناسب لرستانی‌ها از پروازهای فرودگاه خرم‌آباد هم تشکر کرد و گفت: آنچه دست ما را برای انجام برخی کارها باز نمود این مسأله بود که بعد از گران شدن بلیت هواپیما، در لرستان برعکس همه‌ی نقاط کشور که با کاهش مسافر روبرو شدند، شاهد افزایش قابل‌توجه مسافر بودیم.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد در مورد آمار جابجایی مسافر از فرودگاه خرم‌آباد هم گفت: تا پیش از آغاز به کار بنده، 18 هزار مسافر جابجا شده بود که در سال 90 این رقم به بالاتر از 32 هزار نفر افزایش یافت و در حال حاضر هم از ابتدای امسال تاکنون 29 هزار مسافر جابجا شده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به مدت‌زمانی که تا پایان سال فرصت باقی مانده، این آمار به 40 هزار نفر برسد.

اسفندیار کیانی گریزی هم به بحث گردشگری در استان زد و گفت: دیگر دوران شیوه‌های سنتی گردشگری به پایان رسیده ما هم در لرستان با الگو قرار دادن مناطقی که در این مسیر به موفقیت‌هایی رسیده‌اند، از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم و اوضاع را تغییر دهیم.

وی با تأکید بر این‌که نباید منتظر باشیم گردشگران خودشان بیایند سراغ‌مان، افزود: ضروری است همه‌جای ایران حضور داشته باشیم و در ارتباط و تعامل پیوسته با دیگر کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 

taghdire asli.jpg

 

مدیر فرودگاه خرم‌آباد تصریح کرد: اگر مجوز چند دفتر مسافرت هوایی دیگر در لرستان صادر شد تا از حالت انحصاری خارج شود، با هدف ایجاد فضای رقابت بود و البته دستاوردهای مثبتی را هم به همراه داشت.

اسفندیار کیانی از همکاری و همراهی رسانه‌های استان هم تقدیر کرد و افزود: رسانه‌ها هم انصافاً با اطلاع‌رسانی مناسب به کمک‌مان آمدند که جا دارد از همه‌ی آن‌ها مراتب سپاس خودم را اعلام کنم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه خرم‌آباد تقدیر به عمل آمد.