صادر کنندگان نمونه لرستان تجلیل شدند

طی مراسمی صادر کنندگان نمونه استان لرستان تجلیل شدند.

به گزارش “مهر”، طی مراسمی با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، رییس اتاق بازرگانی خرم‌آباد و جمعی از صادرکنندگان لرستان، صادرکنندگان نمونه و فعال استان تجلیل شدند.

در این مراسم از شرکت سیمان دورود، شیشه لرستان، صبا ظرف آبسا، آهک صنعتی و هیدراته لرستان، شرکت شیر پگاه لرستان، شرکت بهروان لرستان، داروسازی داملران، شرکت آسا سنگ، شرکت پیشگامان صادرات، شرکت بازرگانی محمد باقری، شرکت بازرگانی فاوا تجارت آسیا با اهدا لوح و تندیس به عنوان صادر کنندگان نمونه سال ۹۲ تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از صادرکنندگان فعال استان لرستان طی امسال تقدیر به عمل آمد که شرکت دارو سازی اکسیر، صنایع فروآلیاژ ایران، صدر فولاد، سامان کاشی، کاشی جم، شرکت آریا گچ، شرکت رازک الیگودرز و تعاونی سپهر از جمله این صادر کنندگان بودند.

در این مراسم از شمس‌الدین پیام از استانداری لرستان، جواد نوروزیان از گمرک لرستان، آتوسا چگنی از اتاق بازرگانی خرم‌آباد، محمدرضا موقتی از داروسازی اکسیر بروجرد، داود بهمن‌نژاد از شرکت سیمان دورود، علی محمدی‌فر از شرکت شیر پگاه لرستان و سید خسرو سهرابی از اتاق تعاون استان به عنوان کارشناسان برگزیده در امر صادرات لرستان طی امسال تقدیر به عمل آمد.

 

رییس اتاق خرم‌آباد:

زمینه لازم برای صادرات هوایی کالاهای غیر نفتی لرستان فراهم شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بر ضرورت فراهم شدن زمینه‌ی لازم برای صادرات هوایی کالاهای غیر نفتی لرستان تأکید کرد.

به گزارش “مهر”، حسین سلاح‌ورزی در این با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تسریع در صادرات کالاهای غیر نفتی استان اظهار داشت: می‌توان زمینه‌ی لازم را برای صادرات هوایی کالاهای غیر نفتی استان فراهم آورد.

وی با اشاره به توسعه‌ی فرودگاه خرم‌آباد و صدور مجوز مرز هوایی برای این فرودگاه عنوان کرد: با شناخته شدن فرودگاه خرم‌آباد به عنوان مرز هوایی می‌توان زمینه‌ی لازم را برای ایجاد “کاربو ترمینال” در این فرودگاه فراهم آورد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد همچنین بر ضرورت افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی لرستان از طریق گمرک این استان تأکید کرد و گفت: باید امکانات سخت‌افزاری و تجهیزات لازم برای گمرک استان بیشتر فراهم شود.

سلاح‌ورزی همچنین بر ضرورت فعالیت تخصصی بانک توسعه صادرات در استان تأکید کرد و گفت: همچنین تشویق صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان از طریق پرداخت وام‌های ارزان‌قیمت نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه صادرات، خط مقدم تجارت بین‌الملل و مواجهه با اقتصاد جهان محسوب می‌شود تصریح کرد: متأسفانه طی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ معمولا گرامی‌داشت روز ملی صادرات از روزهای خوبی برای صادر کنندگان کشور محسوب نمی‌شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به وجود مشکلات و موانع فراوان برای حوزه‌ی صادرات کشور طی این سال‌ها عنوان کرد: تدوین بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های متعدد غیر کارشناسی در حوزه‌ی صادرات از جمله لغو پراخت جوایز صادراتی در آن سال‌ها موجب شده بود که چالش‌های فراوانی برای این حوزه ایجاد شود.

سلاح‌ورزی با اشاره به اقدامات در دستور کار از سوی دولت تدبیر و امید در راستای توجه ویژه به حوزه‌ی صادرات کشور تصریح کرد: خوشبختانه اقداماتی از سوی دولت آغاز شده که البته تا رسیدن به نقطه‌ی مطلوب در این حوزه بسیار فاصله داریم.