شعبه جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق خرم‌آباد تأسیس می‌شود

بورس تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند و مستعد

 

2nafare asli.jpg

 

شعبه‌ای از جامعه نیکوکاری ابرار که به منظور حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند و مستعد شکل گرفته، در اتاق خرم‌آباد تأسیس می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در نشست اعضای هیأت‌رییسه این اتاق با مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار که صبح امروز در محل این اتاق برگزار گردید اظهار داشت: از آنجا که استان لرستان به هر دلیل جزو استان‌های محروم کشور است و از طرف دیگر بر اساس گزارشات و البته مستنداتی که وجود دارد، استعدادهای انسانی فراوانی در آن وجود دارد، با مسئولان محترم جامعه‌ی نیکوکاری ابرار که در اتاق ایران تشکیل شده رایزنی‌های لازم برای تأسیس شعبه‌ای از این مؤسسه در لرستان و مشخصاً اتاق خرم‌آباد انجام شد.

 

dr salahvarzi 5555.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی با تشکر از حسن‌نیت مسئولان و دست‌اندرکاران این مجموعه در تلاش برای کاهش محرومیت و عواقب آن گفت: خوشحالیم که اتاق خرم‌آباد به عنوان یکی از اتاق‌های پیشرو در زمینه‌ی انجام مسئولیت‌های اجتماعی همواره پیشقدم و مشتاق بوده است.

وی افزود: ساختار و نحوه‌ی فعالیت جامعه‌ی نیکوکاری ابرار به گونه‌ای است که با سایر نهادها و مؤسسات حمایتی دیگر متفاوت است و همین باعث می‌شود با خوش‌بینی بیشتری آینده‌ی فعالیت و دستاوردهای آن را دنبال کنیم.

سلاح‌ورزی عنوان داشت: امیدوارم به زودی مقدمات فعالیت جدی جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق خرم‌آباد فراهم شود تا به صورت جدی در این زمینه گام‌های مثبت و ارزنده‌ای برداشته شود.

 

 

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار:

حمایت تحصیلی و کارآفرینی اساس فعالیت ماست

 

ali asghar khamnavi.jpg

 

در ادامه‌ی این جلسه مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار با تأکید بر این‌که حمایت تحصیلی و کارآفرینی اساس فعالیت این مؤسسه است، اظهار داشت: تمرکز فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار بر دو مسأله‌ی حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان محروم اما مستعد در قالب اعطای بورس و ایجاد اشتغال و توانمندسازی آن‌هاست.

علی‌اصغر خامنوی با اشاره به اینکه جامعه نیکوکاری ابرار از سال 88 و در اواخر دوره‌ی قبل هیأت‌نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور در اتاق ایران تأسیس شده، گفت: هدف از تأسیس این مؤسسه به صورت کلی متمرکز نمودن فعالیت‌های نیکوکارانه و البته برطرف نمودن برخی ذهنیت‌های منفی نسبت به فعالان اقتصادی و مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه در راه‌اندازی این مؤسسه از همه‌ی تجربیات گذشته استفاده شده است، افزود: از اواخر سال 91 گسترش فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار در سطح اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در دستورکار قرار گرفت که علاوه بر اتاق خرم‌آباد 15 اتاق دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت این مؤسسه فراهم شده است.

 

2nafare faree.jpg

 

خامنوی با اعلام اینکه نیازمند همکاری و هماهنگی سایر نهادهای حمایتی استان‌ها هستیم، عنوان داشت: تهیه‌ی یک بانک اطلاعاتی جامع، لازمه‌ی کار ماست تا بر اساس آن بتوانیم نسبت به شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان دارای شرایط لازم، با دقت عمل کنیم.    

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: از آنجا که در ابتدای راه هستیم و منابع مالی هم محدود هستند، بورسیه تحصیلی در دو مقطع دبیرستان و دانشگاه به ترتیب ماهیانه 80 و 150 هزارتومان اهدا خواهد شد که البته برای سال آینده در فکر تجدیدنظر دوباره در این مبالغ هستیم و امیدواریم درصدی افزایش پیدا کند.

 

jalase 00321.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در این جلسه نمایندگان دانشگاه لرستان، کمیته امداد امام‌خمینی، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استان لرستان هم با ابراز خرسندی از فعالیت این مؤسسه در استان، اعلام آمادگی خود را برای انجام هر نوع همکاری اعلام داشتند.