اولین جلسه‌ی هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در سال 92 با حضور اعضای این هیأت روز سه‌شنبه 27 فروردین در محل اتاق خرم‌آباد برگزار گردید.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق، در این جلسه رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تقدیر از حضور اعضای هیأت نمایندگان اتاق گفت: در سال جاری تلاش می‌کنیم سطح کیفی همه‌ی فعالیت‌های اتاق را بالاتر از گذشته ببریم و به همین منظور هم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام گرفته که یکی از آن‌ها توجه ویژه به حوزه‌ی رسانه است.

حسین سلاح‌ورزی با اعلام این خبر افزود: در سال‌جاری قصد داریم نشریه‌ی تخصصی اتاق خرم‌آباد را نسبت به سال‌های گذشته به صورت مدون و منظم چاپ کنیم و برای پربارتر کردن و بالابردن کیفیت و محتوا به صورت جدی‌تری موضوع را دنبال خواهیم نمود.  

وی از صاحبان صنایع لرستان خواست با پیشنهادات و انتقادات خود اتاق بازرگانی خرم‌آباد را در این راه یاری کنند و از همکاران هیأت نمایندگان اتاق نیز خواست تا مسائل و مشکلات‌شان را برای انعکاس منسجم در رسانه‌ها در اختیار روابط‌عمومی قرار دهند.

 

کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران لرستان اثرگذار بود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد؛کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران لرستان را موجب مرتفع شدن مشکلات صنعتگران عنوان کرد و گفت: با تشکیل این کمیته توانستیم مشکلات سرمایه‌گذاران استان را در خصوص قطع گاز، آب، برق و تلفن مرتفع کنیم تا به خاطر این دغدغه راهی دادگاه نشوند.

حسین سلاح‌ورزی طرح موضوعات و مشکلات از زبان سرمایه گذاران را عامل به وجود آمدن فضای پاسخگویی دانست و بیان داشت: برای ریشه‌کنی مشکلات صنعتگران، لازم است خود آن‌ها برای طرح مشکل پیشقدم شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هم اکنون اتاق بازرگانی خرم‌آباد دارای ده کمیسیون تخصصی است، تصریح کرد: سال گذشته برای دست‌یابی به عملکرد مطلوب و رسیدگی بهتر برخی از کمیسیون‌ها را ادغام کردیم.

 

باید با افزایش تعداد اعضا، وزن اتاق خرم‌آباد را بالاتر ببریم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد هم‌چنین بر افزایش تعداد اعضای اتاق تأکید کرد و گفت: با این کار می‌توانیم در اتاق ایران سهم‌خواهی بیشتری داشته باشیم.

سلاح‌ورزی با تأکید بر این‌که کمیسیون‌ها زمانی مؤثر خواهند بود که جمعی از اعضای اتاق با نخبگان و اعضای خارج از اتاق با هم همفکر باشند، اضافه کرد: در این صورت است که می‌توانیم کارهای عمیق انجام شود و لازم است اعضای کمیسیون‌ها در این رابطه تقویت شوند.

وی با بیان این‌که هر کمیسیون متشکل از 12 نفر می‌باشد، ادامه داد: جلسات کمیسیون‌های اتاق خرم‌آباد بایستی با حضور هشت تا ده نفر از اعضا تشکیل شود. تشکیل کمیسیون‌ها موجب پیشبرد اهداف اتاق شده است. تعداد تشکل‌های ثبت شده موجب ارتقا رتبه از طرف اتاق ایران می‌شود.

وی یادآور شد: اتاق ایران بر آن است عضوگیری را با شرایط سخت تر اتخاذ کند و در این بین به شرکت های کشاورزی برای حق عضویت 50 درصد تخفیف قائل شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بر مشارکت هیأت نمایندگان در کمیسیون‌ها به عنوان مغز متفکر اتاق تأکید کرد و گفت: تصمیم‌سازی‌ها باید از طرف کمیته‌ها باشد.

سلاح‌ورزی در ادامه به آسان‌تر شدن شرایط عضویت در اتاق اشاره کرد و گفت: لازم نیست افراد حتمن کارت بازرگانی داشته باشند. افراد را باید تشویق کرد تا به عضویت اتاق درآیند و حتی اگر بدهی مالیاتی، چک برگشتی، بدهی تأمین اجتماعی هم داشته باشند می‌توانند عضو شوند.

 

 

بدهی 56 واحد صنعتی استان برای بار دوم تقسیط شده است

سلاح‌ورزی با بیان این مطلب افزود: با توجه به این‌که مهلت زمان استفاده از شرایط ماده‌ی 29 قانون بودجه‌ی سال 91 تا پایان این سال بود، بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی امکان بهره‌مندی از تسهیلات این ماده‌ی قانونی برایشان فراهم نشد.

وی با تأکید بر این‌که این مشکل به همت معاونت برنامه‌ریزی استانداری لرستان مرتفع شد، اظهار داشت: در این راستا ظرف سه روز پرونده‌ی 56 واحد تولیدی مشکل‌دار به بانک‌های عامل ارجاع داده شد که خوشبختانه رفع مشکل گردید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد از هادی چگنی معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان به خاطر پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی استان تشکر کرد و گفت: امیدواریم این روند برای سال 92 نیز در دستور کار ایشان قرار داشته باشد.

 

تشکیل گروه ارتباطات در اتاق خرم‌آباد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: گروه ارتباطات در اتاق خرم‌آباد تشکیل شده است.

حسین سلاح‌ورزی هدف از تشکیل این گروه را ارتباط با اهالی فرهنگ استان برشمرد و افزود: این کار موجب می‌شود مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده‌ی بخش خصوصی در این گروه، به گوش مسئولان ذیربط برسد که همین امر خود مرتفع شدن مشکلات را به ارمغان می‌آورد.

وی یادآور شد: با تشکیل گروه ارتباطات در اتاق خرم‌آباد و ارتباط سرمایه‌گذاران و صنعتگران با این گروه بهتر می‌توان به تحقق حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی مد نظر رهبر معظم انقلاب کمک کرد.

 

همایش «راهکارهای عملی تحقق حماسه اقتصادی» برگزار می‌شود

دکتر سلاح‌ورزی در ادامه از برگزاری همایشی در ارتباط با «حماسه اقتصادی» توسط اتاق خرم آباد خبر داد.

سلاح‌ورزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به نامگذاری سال 92 به نام سال «حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی» توسط رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفتیم مقدمات برگزاری همایشی با عنوان «راهکارهای عملی تحقق حماسه‌ی اقتصادی» برگزار کنیم و در قالب آن با دعوت از صاحبان فکر و مسئولان این موضوع را بررسی نماییم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد افزود: در زمان مناسب جزییات کامل این همایش ارائه خواهد شد.