در کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری اتاق خرم‌آباد؛

اولویت‌های کاری کمیته‌ها و افراد پیگیری کننده مشخص شد

رییس کمیسیون «میراث فرهنگی و گردشگری» اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جلسه‌ی این کمیسیون گفت: در جلسات قبلی کمیسیون، بعد از تقسیم حوزه‌ی کاری به چهار کمیته‌ی جداگانه، اولویت‌های کاری این کمیته‌ها مشخص شده بود.

 

ghasemi mohamad.jpg

 

سید‌محمد قاسمی با اشاره به تشکیل کمیته‌های «میراث فرهنگی»، «گردشگری» و «صنایع دستی» افزود: در حوزه‌ی میراث فرهنگی، مواردی از جمله بازنگری و تکمیل طرح ساماندهی عرصه و حریم قلعه‌ی فلک‌الافلاک، تهیه‌ی طرح پیشنهادی جهت فضاسازی حریم قلعه‌ی فلک‌الافلاک، پیگیری موضوع ثبت جهانی دره‌ی خرم‌آباد، تهیه‌ی طرح ساماندهی و ایجاد تأسیسات تفریحی رفاهی طاق پُل شکسته و همچنین تبدیل لرستان به قطب مفرغ، به عنوان اولویت‌های کاری این کمیته مشخص گردید.

وی افزود: در حوزه‌ی گردشگری هم؛ تبدیل لرستان به قطب اکوتوریسم، کمک به آماده‌سازی مناطق نمونه گردشگری جهت واگذاری به بخش خصوصی، کمک به ایجاد برند در حوزه‌ی گردشگری، آموزش و تبلیغات، کمک به ایجاد تشکل‌های فعال در زمینه‌ی گردشگری و بررسی علل نیمه‌کاره ماندن طرح‌های گردشگری، مواردی بود که به عنوان اولویت‌های کاری این کمیسیون مشخص شدند.

 

jalase -5.jpg

 

قاسمی با تأکید بر ایجاد، ساماندهی و سازماندهی تشکل‌های فعال در حوزه‌ی صنایع دستی، اظهار داشت: کمک به معرفی و شناساندن صنایع دستی استان از طریق تبلیغات، تعامل با فعالان صنایع دستی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام هیأت‌های تجاری و همچنین پیگیری ایجاد بازارچه‌‌ی فروش دائمی صنایع دستی در خرم‌آباد و سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان اولویت‌های کاری کمیته‌ی صنایع دستی تعیین شدند.  

رییس کمیسیون «میراث فرهنگی و گردشگری» اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: از آنجا که هر کدام از این اولویت‌ها دارای ابعاد گسترده‌ای هستند، بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون تصمیم گرفتیم باز هم ریزتر و متمرکزتر به هر کدام از این اولویت ها ورود پیدا کنیم.

 

2 nafare-4.jpg

 

سید‌محمد قاسمی افزود: از آنجا که اساس کار را در پیگیری این اولویت‌ها می‌دانیم، برای هر کدام از آن‌ها در جلسه‌ی امروز افرادی مشخص شدند که مسئولیت پیگیری و هماهنگی وظایف مشخص‌شده را به عهده دارند و هر چند وقت یک‌بار گزارش کارهای انجام شده را به مسئول کمیته و در نهایت کمیسیون «میراث فرهنگی و گردشگری» ارائه می‌کند تا معلوم شود کار در چه مرحله‌ای است و اگر خوب پیش نرفته دلیل یا دلایل مشخص آن چه می‌باشد.

قاسمی اظهار داشت: کمیته‌هایی که به عنوان زیرمجموعه‌ی کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد مشخص شده‌اند، در عین تعامل با هم می‌توانند در صورت لزوم جلسات جداگانه‌ای هم برای پیگیری اولویت‌های کاری‌شان برگزار نمایند.

 

jamee-3.jpg