نایب‌رییس اتاق لرستان خبر داد:

انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان لرستان تشکیل می‌شود

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در جلسه‌ی بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان لرستان گفت: به زودی با حضور نمایندگان این شرکت‌ها، انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان در اتاق بازرگانی لرستان تشکیل می‌شود.

 

nrc0_img_8716.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ محمد خاکی با اعلام این خبر اظهار داشت: پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق خود شرکت‌ها در قالب این انجمن نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت مفهوم دانایی و نقش آن در توسعه و بهبود زندگی بشر افزود: دانایی و دانستن یا با مطالعه حاصل می‌شود یا با پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان بر این اساس و با هدف تبدیل ایده به محصول شکل می‌گیرند.

 

j1dr_mohamad_khaki.jpg

 

خاکی با تاکید بر اینکه کشور ما از نظر تولید علم جایگاه بسیار خوبی دارد و از این حیث جزو چند کشور برتر جهان هستیم افزود: این در حالی است که از نظر اقتصاد دانش‌بنیان جایگاه مناسبی نداریم و این نشان می‌دهد که هنوز نتوانسته‌ایم ایده‌هایمان را به محصول تبدیل کنیم.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با تاکید بر ضرورت عارضه‌یابی این مسأله بیان داشت: لازمه‌ی پیشرفت کشورها وابسته به دانش‌بنیان بودن اقتصاد است.

 

gv6c_img_8717.jpg

 

محمد خاکی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: متاسفانه ما در کشور هنوز با مشکلات تولید دست و پنجه نرم می‌کنیم، این در حالی است که کشورهای توسعه‌یافته از این مرحله عبور کرده‌اند.

 

1ter_img_8721.jpg

 

وی تصریح کرد: آنچه در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان رخ می‌دهد، عجین شدن علم و عمل می‌باشد.

 

مدیرعامل شرکت گیاه‌دارو ماداکتو:

سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات اقتصاد مقاومتی دیده نشده است

مدیرعامل شرکت گیاه‌دارو ماداکتو نیز در این جلسه مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را به دو بخش تقسیم‌بندی و تصریح کرد: بخشی از مشکلات مختص شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و بخشی دیگر مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان رشدیافته و صنعتی می‌باشد که در لرستان تعداد آن‌ها بسیار معدود می‌باشد.

 

hcot_zahra_tahmasebi_naderi.jpg

 

زهرا طهماسبی‌نادری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا را نیز به دو دسته‌ی ملی (ناشی از برنامه‌ریزی‌های کلان کشور) و استانی(ناشی از مشکلات درون استانی) تقسیم کرد و افزود: عدم قرارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر سبز گمرکی و طولانی بودن فرایند دانش‌بنیان شدن از جمله‌ی مشکلات سطح ملی این شرکت‌هاست.

 

6d6w_img_8725.jpg

 

وی از عدم گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا بر اساس اسناد بالادستی به عنوان یکی دیگر از مشکلات سطح ملی این شرکت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در سطح استانی هم باید گفت به صورت کلی روح حاکم بر فضای کسب و کار استان بر شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حاکم است.

 

4bf4_img_8727.jpg

 

طهماسبی‌نادری جزیره‌ای عمل نمودن سازمان‌ها در قبال شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا را از دیگر مشکلات درون‌استانی این واحدها برشمرد و عنوان داشت: از طرف دیگر در زمینه‌ی شرکت در مناقصه‌ها، استخدام نیروی انسانی و… نیز هیچ امتیازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در نظر گرفته نمی‌شود.

 

d4vi_img_8739.jpg

 

مدیرعامل شرکت گیاه‌دارو ماداکتو تصریح کرد: متاسفانه در زمینه‌ی منابع و تسهیلات مربوط به اقتصاد مقاومتی هم هیچ سهمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته نشده است.

 

 5cn_img_8731.jpg