نائب‌رییس اتاق ایران خبر داد:

امکان صادرات مستقیم کالا از لرستان به کشور قطر وجود دارد

نائب رییس اتاق ایران گفت: پیش بینی می‌شود میزان صادرات کشورمان به قطر به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری “فارس”، حسین سلاح‌ورزی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: اخیرا به دلیل تنش‌های سیاسی منطقه، کشور قطر که عمده مواد مورتیاز خود را از امارات تهیه می‌کرد، تحریم شده است و همین امر سبب تقاضای زیاد مردم این کشور شده‌است‌.

وی افزود: مقدار تقاضا از این کشور به کشورهای ایران و ترکیه است و این موضوع فرصتی است تا بتوانیم صادرات کشور و استان را افزایش دهیم‌.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان ادامه داد: سال گذشته در کشور ۳.۵میلیارد دلار صادرات داشتیم و این در حالی است که تاکنون از کشور ۱۰۵میلیون دلار صادرات به کشور قطر بوده است، اما پیش بینی می شود که میزان صادرات ایران به قطر به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

سلاح‌ورزی یادآور شد: تمام احتیاجات این کشور از ایران قابل تامین نیست و در خوشبینانه‌ترین حالت صادرات به کشور قطر تا یک میلیارد دلار می‌تواند افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: صادرات به بازار کشور قطر سخت‌گیرانه‌تر است و استاندارها و بررسی‌ اولیه در این کشور بیشتر انجام می‌شود.

نائب‌رییس اتاق ایران عنوان کرد: در لرستان می‌توانیم از بین مجموع تقاضاهای قطر، مصالح ساختمانی، آب‌ معدنی، میوه و گوشت را صادر کنیم ولی در حال حاضر به علت شیوع تب کنگو صادرات گوشت ممنوع است.

سلاح‌ورزی اضافه کرد: در صادرات به کشور قطر باید میزان سموم مانده در محصولات و کیفیت موادی که صادر شده بررسی شوند، چراکه در صورت صادرات محصولات بدون کیفیت، امکان برگشت و فرصت‌سوزی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در رابطه با صادر مصالح ساختمانی فرصت بهتری داریم و اگر بتوانیم یک درصد از سهم صادرات به این کشور را از آن استان لرستان کنیم فرصت خیلی خوبی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان تاکید کرد: با توجه به مجوزی که از گمرک ایران برای مرز هوایی در لرستان گرفته‌ایم امکان صادرات کالاها به صورت مستقیم به کشور قطر نیز وجود دارد و باید در این رابطه اقدامات لازم انجام شود.