استاندار لرستان در دیدار با سفیر جمهوری چک:

استقبال ما از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به مثابه استقبال از زائران خانه‌ی خداست

استاندار لرستان در دیدار با سفیر جمهوری چک گفت: سرمایه‌گذاری‌های خارجی خوبی در لرستان صورت گرفته است.

 

aha9_img_2478.jpg

 

به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان؛ هوشنگ بازوند اظهار داشت: در استان لرستان ظرفیت‌ها و مزیت‌های بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و در سال‌های اخیر هم سرمایه‌گذاری‌های خارجی خوب و موفقی در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه لرستان، بهشت سرمایه‌گذاری است، افزود: این ظرفیت‌ها و مزیت‌ها عمدتا در حوزه‌های کشاورزی، معدن و گردشگری نهفته است.

بازوند تصریح کرد: خوشبختانه بعد از برجام رابطه‌ی ایران با کل دنیا بسیار خوب شده و رفت و آمدهای خوبی هم صورت می‌گیرد و ایران از هر نظر آماده‌ی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است.

استاندار لرستان با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان عنوان داشت: در این همایش تفاهم‌نامه‌های خوبی به امضا رسید که امیدواریم در نهایت منجر به سرمایه‌گذاری شود.

 

f2o3_houshang_bazvand.jpg

 

هوشنگ بازوند گفت: در حوزه‌ی گردشگری، لرستان پایتخت ژئوتوریسم کشور است و در سایر حوزه‌های این حیطه هم ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد.

وی با تاکید بر فاصله‌ی کم لرستان تا مرکز کشور بیان داشت: خودمان را متعهد به حفاظت از سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران خارجی می‌دانیم و از سرمایه‌ی آن‌ها مانند سرمایه‌ی خودمان محافظت می‌کنیم.

بازوند خاطرنشان ساخت: استقبال ما از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به مثابه استقبال از زائران خانه‌ی خداست.

هوشنگ بازوند افزود: در حال حاضر شرکت‌های هلندی در زمینه‌ی احداث گلخانه‌های مدرن و شرکت‌های فرانسوی در زمینه‌ی پرورش ماهی‌های سردآبی و قزل‌آلا در استان لرستان مشغول کار هستند.

 

zog_img_2483.jpg

 

سفیر جمهوری چک:

باید مطابق ظرفیت‌های موجود دو طرف پیش برویم

سفیر جمهوری چک نیز در این دیدار گفت: بر این واقعیت آگاهیم که حضور سرمایه‌گذاران صرفا در پایتخت و مرکز کشور کافی نیست و باید همه‌ی ظرفیت‌های مناطق مختلف ایران مورد بررسی قرار گیرد.

 

bysy_chomba.jpg

 

“سوات پلوک چومبا” با بیان اینکه به محض پیاده شدن از هواپیما شیفته‌ی زیبایی‌های لرستان شده است، اظهار داشت: استقبال خوبی از ما صورت گرفت و آنچه برایم جالب بود این است که مردمان این استان همه لبخند به لب دارند.

وی افزود: کوه زیبای یافته اولین چیزی بود که توجهم را جلب کرد و مطمئن هستم گردشگران از دیدن آن لذت خواهند برد.

“چومبا” تصریح کرد: جالب این است که کشور من هم در حوزه‌هایی که لرستان قابلیت دارد، فعال است و این مسأله می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌ها و تعاملات آینده باشد.

 

xxex_img_2484.jpg

 

سفیر جمهوری چک بیان داشت: باید مطابق ظرفیت‌های موجود دو طرف پیش برویم.

“سوات پلوک چومبا” عنوان داشت: جمهوری چک در زمینه‌ی تولید ماشین‌آلات و سیستم‌های پیشرفته استخراج معادن بسیار پیشرفته است و متخصصین قابلی داریم.

وی افزود: همچنین در حوزه‌ی کشاورزی، دامپروری و فرآوری تولیدات این حوزه نیز نقاط قوت بسیاری داریم که می‌تواند در زمینه‌ی ایجاد خط تولید، بسته‌بندی و فرآوری این محصورلات در لرستان را فراهم نماید.

سفیر جمهوری چک بیان داشت: تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذاران کشورمان را برای انجام سرمایه‌گذاری در لرستان ترغیب نماییم.

“چومبا” گریزی هم به حوزه‌ی گردشگری زد و گفت: اگر گردشگران با لرستان آشنا شوند، حتما از آن استقبال خواهند کرد.

“سوات پلوک چومبا” خطاب به استاندار لرستان گفت: از اینکه در چنین استان ثروتمندی با مردمان خوب زندگی می‌کنید باید احساس خوشحالی و خوشبختی کنید.