در افق آینده، در حوزه صنعت رشد قابل توجهی خواهیم داشت

دست‌اندرکاران روسی فصلنامه “تجارت با ایران” که به منظور دیداری چند روزه به لرستان سفر کرده‌اند، صبح امروز با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کردند.

 

IMG_1430.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در ابتدای این دیدار رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به فعالیت‌های مطلوب هیات روسی در زمینه‌ی توسعه‌ی مناسبات اقتصادی ایران و روسیه گفت: سفر این تیم مطبوعاتی و گزارشی که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لرستان ارائه خواهند داد،  فرصت خوبی برای معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان محسوب می‌شود.

 

hosein selah,varzi.JPG

 

حسین سلاح‌ورزی اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی از جمله بازدید از برخی جاذبه‌های گردشگری استان، واحدهای تولیدی و همچنین دیدار با مسئولان حوزه‌های اقتصادی استان برای این سفر برنامه‌ریزی شده است.

 

استاندار لرستان:

در افق آینده، در حوزه صنعت رشد قابل توجهی خواهیم داشت

استاندار لرستان هم در این دیدار با اشاره با اینکه استان لرستان علی‌رغم اینکه پتانسیل‌های بالایی دارد، هنوز برای بسیاری از کشورها ناشناخته مانده است، اظهار داشت: یقیناً پس از برطرف شدن عملی تحریم‌ها احساس نیاز بیشتری برای معرفی لرستان وجود خواهد داشت که امیدواریم این سفر فتح بابی برای آن باشد.

 

houshang bazvand.JPG

 

هوشنگ بازوند با تاکید بر موقعیت استراتژیک لرستان گفت: لرستان تقریباً در مرکز ایران واقع شده و در کریدور غرب به شرق هم نقش مؤثری ایفا می‌کند.

وی افزود: در عین حال این استان فاصله‌ی زیادی با پایتخت ندارد.

بازوند با اشاره به زیرساخت‌های حمل و نقل استان عنوان داشت: پروازهای هفتگی در فرودگاه بین‌المللی خرم‌آباد برقرار است و از نظر حمل و نقل زمینی هم دارای اتوبان‌های خوبی هستیم که بسیاری از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و برخی از آن‌ها هم در دست ساخت می‌باشد.

استاندار لرستان به تاکید بر اینکه 95 درصد زیرساخت‌های عمرانی استان تا پایان برنامه‌ی ششم توسعه به بهره‌برداری خواهد رسید، عنوان داشت: از لحاظ جاذبه‌های گردشگری، معادن و کشاورزی هم دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم.

 

IMG_1445.JPG

 

هوشنگ بازوند بیان داشت: استان لرستان با 550 میلی‌متر بارندگی جزو استان‌های پُر بارش کشور محسوب می‌شود که این ویژگی باعث گردیده خاک مرطوبی برای کشاورزی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه‌ی تولید حبوبات، استان لرستان رتبه‌ی اول کشور را به خودش اختصاص داده، گفت: در تولید انار و انجیر سیاه هم ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که قابل چشم‌پوشی نیست.

بازوند با بیان اینکه استان لرستان در حوزه‌ی معادن، استان ثروتمندی است، بیان داشت: در حال حاضر 23 درصد سنگ نمای کشور و سه درصد سنگ نمای دنیا در لرستان تامین می‌شود.

استاندار لرستان عنوان داشت: در شهرستان کوهدشت، رومشگان و پلدختر منابع نفتی و ذخایر گازی قابل توجهی داریم که در مرحله‌ی مطالعه و اکتشاف هستند و به تنهایی می‌توانند توسعه‌ی استان را تضمین نمایند.

 

IMG_1431.JPG

 

هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور انتخاب شده است، افزود: ژئوپارک دریاچه “گهر” در اشترانکوه و دره زیبای “شیرز” در کوهدشت از جمله‌ی جاذبه‌های این حوزه محسوب می‌شوند.

بازوند گفت: همچنین به واسطه‌ی 2500 کیلومتر رودخانه‌ای که در لرستان وجود دارد، پل‌های تاریخی فراوانی از گذشته باقی مانده که در حوزه‌ی گردشگری منحصر به فرد هستند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌ی پرورش و تولید آبزیان بعد از استان‌های ساحلی کشور دارای رتبه‌ی نخست هستیم، اظهار داشت: در حوزه‌ی صنعت هم شروع خوبی داشته‌ایم که بر اساس آن می‌توانیم بگوییم در افق آینده در این حوزه رشد قابل توجهی خواهیم داشت.     

 

 

رییس مرکز مطالعات “ایران معاصر” روسیه:

متاسفانه در حال حاضر سطح روابط تجاری این دو کشور پایین است

در ادامه‌ی جلسه، رییس مرکز مطالعات “ایران معاصر” روسیه و ناشر نشریه “تجارت با ایران” با اعلام خرسندی از سفر به لرستان گفت: لرستان، یازدهمین استان ایران است که ما به آن سفر می‌کنیم.

 

rajab safarof.JPG

 

“رجب صفراُف” با اشاره به اینکه در مورد استان لرستان بسیار شنیده است، اظهار داشت: دوست داشتیم با چشم خود آنچه را که شنیده بودیم، ببینیم و خوشبختانه به محض ورود به این استان با صمیمیت و مهربانی خاصی مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: ما یک موسسه هستیم که شامل قسمت‌های مختلفی از جمله مرکز مطالعات ایران معاصر، خبرگزاری ایران‌نیوز، مجله تجارت با ایران و همچنین مجله سیاسی ایران معاصر می‌باشد که سال‌هاست در رابطه با ایران و تجارت با ایران فعالیت‌ می‌کنیم.

صفراُف با بیان اینکه مجله تجارت با ایران با تیراژ 10 هزار نسخه منتشر و در روسیه و کشورهای CIS توزیع می‌گردد، عنوان داشت: امیدواریم در شماره‌ی آینده‌ی این مجله فرصت‌ها و مزیت‌های اقتصادی لرستان را به صورت ویژه معرفی نماییم.

صفراُف با تاکید بر اینکه ایران و روسیه دو کشور همسایه هستند که ضرورت دارد از پتانسیل‌های همدیگر استفاده نمایند، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر سطح روابط تجاری این دو کشور پایین است.

 

IMG_1438.JPG

 

رییس مرکز مطالعات “ایران معاصر” روسیه و ناشر نشریه “تجارت با ایران” بیان داشت: مطمئن هستم که می‌توانیم سهم بسزایی در بهبود و گسترش روابط تجاری ایران و روسیه داشته باشیم.